Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Verwijderd
(T&L unit is er al sinds de Geforce256 / Ati Radeon 8500)
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Wat ik bedoel is de "snelheid" ( 133MHz in mijn geval) en niet de hoeveelheid.Op vrijdag 26 juli 2002 10:43 schreef FastBunny het volgende:
512MB lijkt me een lekkere hoeveelheid, tenzij je veel aan video en of foto en of 3d bewerking doet, dan is meer beter. Voor de meeste taken is 512MB lekker en het knijpt niet zo.
Tis maar hoeveel geld je d'r aan uit wil geven natuurlijk, maar persoonlijk heb ik de verandering van 1 GB SDRAM naar 256 MB DDR-SDRAM best gemerkt (was ook cpu verandering van een Athlon 1200 - XP 1500+)
XBO: Michaël#3318
In welke zin? positief of negatief? en heb je die 1200 nog?Op vrijdag 26 juli 2002 10:50 schreef Nefiorim het volgende:
, maar persoonlijk heb ik de verandering van 1 GB SDRAM naar 256 MB DDR-SDRAM best gemerkt
En kan jij aangeven hoeveel procent minder de CPU tot zijn recht komt met SDram t.o.v. DDR ram?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ja logisch dat begrijp ik maar in hoeverre heeft het nut? Of is daar geen stelregel voor?Op vrijdag 26 juli 2002 10:55 schreef Abbadon het volgende:
Beetje open deur dit; hoe sneller de lijn cpu <-> geheugen hoe beter, zeker nu de cpu's steeds sneller worden en de multipliers enorm zijn toegenomen.
Dus anders gesteld:
vanaf bv een Athlon 1500+ moet je minimaal DDR geheugen gebruiken. Anders blijft je CPU ca. 30-20% minder presteren in je systeem om dat het geheugen je systeem afknijpt.
Alles daarvoor is SDRAM goed te gebruiken.
Verwijderd
dus een p3-500 met 128mb ram. en een p2-266 met 64mb ram.
Dat is wat ik geleerd heb. maar ja, tijden veranderen he. maar ik denk dat dit nog steeds wel klopt. een p4-2Ghz met 512mb-ram is ook 1/4 dus het zou wel behoorlijk kunnen kloppen
Nee wat ik bedoel is idd de bandbreedte zoals hier voor wordt beschreven. Ik vraag me dus af of de SDRAM modules niet een te langzame frequentie (133MHz) hebben tov een 2200+Op vrijdag 26 juli 2002 12:26 schreef Jaromir het volgende:
Ik heb altijd geleerd dat je met +/- 1/4 van de clocksnelheid van de processor wel snor zou zitten
dus een p3-500 met 128mb ram. en een p2-266 met 64mb ram.
Dat is wat ik geleerd heb. maar ja, tijden veranderen he. maar ik denk dat dit nog steeds wel klopt. een p4-2Ghz met 512mb-ram is ook 1/4 dus het zou wel behoorlijk kunnen kloppen
Wat voor een processor je ook hebt, systeempresetaties worden altijd beter bij sneller geheugen. Dus of je er nu bij wijze van spreke een Athlon Slot A 800 in hebt of een XP2100+ sneller geheugen is gewoon altijd beter. Net zoals snellere harddisks in de regel beter zijn. Natuurlijk moet alles wel ondersteund worden door je MB. Wat dat betreft is er bij bv videokaarten nog wel aan te geven wat ideaal is, om bv je videokaart de bottleneck te laten zijn ipv je CPU.Op vrijdag 26 juli 2002 12:39 schreef Fireman het volgende:
[..]
Nee wat ik bedoel is idd de bandbreedte zoals hier voor wordt beschreven. Ik vraag me dus af of de SDRAM modules niet een te langzame frequentie (133MHz) hebben tov een 2200+
Verwijderd
lees eens een aantal testen, zou ik zo zeggen. sneller is altijd beter in je computer. Maar het is natuurlijk ook zo dat er andere factoren mee spelen:Op vrijdag 26 juli 2002 12:39 schreef Fireman het volgende:
[..]
Nee wat ik bedoel is idd de bandbreedte zoals hier voor wordt beschreven. Ik vraag me dus af of de SDRAM modules niet een te langzame frequentie (133MHz) hebben tov een 2200+
kun je het veroorloven?
Wat ondersteunt je moederbord?
Wil je deze vervangen?
Ook een Athlon 1000 is gebaat bij snel geheugen, niet alleen een 2200+. Waar ga je je pc voor gebruiken bijvoorbeeld?
Zolang een processor sneller draait zal je altijd baat hebben met sneller geheugen. Wat momenteel al wel blijkt, is dat het gebruiken van asynchrone memory timings weinig tot geen winst (of verlies zelfs) oplevert. Hiermnee bedoel ik geheugen op 166 MHz, en je processor op 133 MHz.
Mijn 32DDR zal wel geen bottleneck zijn alhoewel die kaart ook al weer "oud" is.Op vrijdag 26 juli 2002 12:47 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Wat voor een processor je ook hebt, systeempresetaties worden altijd beter bij sneller geheugen. Dus of je er nu bij wijze van spreke een Athlon Slot A 800 in hebt of een XP2100+ sneller geheugen is gewoon altijd beter. Net zoals snellere harddisks in de regel beter zijn. Natuurlijk moet alles wel ondersteund worden door je MB. Wat dat betreft is er bij bv videokaarten nog wel aan te geven wat ideaal is, om bv je videokaart de bottleneck te laten zijn ipv je CPU.
Daar zijn geen echte stelregels voor, daarvoor zijn er ook teveel factoren met als belangrijksten de chipset en gebruikte software.Op vrijdag 26 juli 2002 11:01 schreef Fireman het volgende:
[..]
Ja logisch dat begrijp ik maar in hoeverre heeft het nut? Of is daar geen stelregel voor?
Dus anders gesteld:
vanaf bv een Athlon 1500+ moet je minimaal DDR geheugen gebruiken. Anders blijft je CPU ca. 30-20% minder presteren in je systeem om dat het geheugen je systeem afknijpt.
Alles daarvoor is SDRAM goed te gebruiken.
Je kunt het 't beste per cpu generatie bekijken denk ik; bij een Thunderbird 1GHz maakte PC133 of PC2100 erg weinig uit, maar bij een XP2000+ maakt dit in veel gevallen wel wat uit (welke dan ook altijd getest wordt met een nieuwere chipset en geen oude, dus in hoeverre dit de resultaten kleurt?)
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
En de rest van je geld in een porceleinen varkentje stoppen. Kun je over een jaar of twee het snelste van het snelste kopen.