Ik heb een probleem als ik een functie binnen de scope van een andere functie definieer. Op mij windows machine bleek dit een php bug te zijn die in een recentere php versie opgelost was. Ik heb toen een een recentere php versie gedownload en de code werkte goed.
Maar nu zit draai ik dezelfde code op een linux machine met de laatste php versie (4.2.2) en nu doet krijg ik dezelfde fout weer
Aangezien ik op bugs.php.net nog geen melding van deze fout heb gezien, vraag ik me af of er misschien iets anders fout zit?
De code in kwestie is:
Maar dat doet eigenlijk niet terzake wat het volgende gaat ook al fout:
Maar nu zit draai ik dezelfde code op een linux machine met de laatste php versie (4.2.2) en nu doet krijg ik dezelfde fout weer
De code in kwestie is:
PHP:
1
| <?function mysqlQuery($query){ function quoteParameter($param) { $param = mysql_escape_string($param); $param = "'$param'"; return $param; } $parameters = func_get_args(); array_shift($parameters); $preparedQuery = preg_replace('/(\?)/e', 'quoteParameter(array_shift($parameters))', $query); $qID = mysql_query($preparedQuery); if (mysql_errno() != 0) return false; return $qID;}?> |
Maar dat doet eigenlijk niet terzake wat het volgende gaat ook al fout:
PHP:
1
| <?function test(){ function f() {}}test(); test();?> |
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]