Booten vanaf bootable Ghost-Image CD

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:16

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Hallo,

Ik heb met Ghost 2001 een Image gemaakt op 2 cd's. Ik heb deze cd's gebrand met Ghost 2001 en heb gezegd dat hij bootable moet worden. In mijn bios staat mijn CD-Rom ingesteld als bootable, en win98 doet ook gewoon booten. Maar als ik mijn Ghost-Image cd plaats en opstart krijg ik de volgende melding:

Boot from ATAPI CD-Rom:
1. FD 1.44 MB System Type-(06)

Hij leest mijn cd wel, maar maakt het geluid alsof ie de sporen niet kan vinden ofzow.

Het ligt dus NIET aan mijn BIOS, want ie begint immers wel te lezen, alleen hij wilt niet doorstarten! Met disketter werkt ie wel, maar diskette's raak je altijd kwijt (Tenminste ik wel!)

Wie helpt mij?

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik heb de ervaring dat het in ieder geval moet kunnen werken. Had je wel een bootdisk in A:\ zitten. Deze gegevens heeft Ghost namelijk nodig om de image-CD bootable te maken.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:16

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
JA, voor dat je gaat branden vraagt ie ook duidelijk of je diskette erin zit, dus dat doe ik dan ook, ik snap er echt géén ene reet van!

Nog suggesties?

20*350ZO45°

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

ik heb hier hetzelfde probleem.. de CD is goed.. want hij kan booten op een andere pc..
zal ws aan mijn mobo liggen.. of aan het bios. ik heb een Abit BP6 met RU bios.. nog iemand met dit probleem of een oplossing?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ghost 2001 is dat Ghost 6.5? Of loop ik weer heel erg hopeloos achter?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 00:40 schreef tazzman het volgende:
Ghost 2001 is dat Ghost 6.5? Of loop ik weer heel erg hopeloos achter?
Volgens mij is het ghost 6!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 21:05

we_are_borg

You will Comply

Ghost 2001 is 6.5
De cd waar ghost op staat die start wel zonder probleem. Ik moet nog proberen om een boot cd te maken een keer gedaan met een speciale cd doormiddel van een boot flop in de a drive te doen dit werk perfect onder easy cd.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

ik heb ook ooit zoiets geprobeerd. CD is goed alleen kon niet booten. Je moet een goede bootdisk hebben met verwijzing naar directory van CD. Soort Z: drive van maken.
Of maakt ghost 6.5 automatisch een disk erbij. Dan zou ik die disk toch als bootdisk gebruiken..

:z
Pagina: 1