Mening over gekochte app.

Pagina: 1
Acties:

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Topicstarter
Ik weet absoluut niet zo veel van muziek apparatuur, maar heb wel een vraagje..
Heb onlangs een tuner/versterker van sony gekocht. (str-db 930)
Hij staat hier:
http://www.sony.nl/productinformatie/hifiapparatuur/index.html

Met 2 boxen van Wharfedale (200W) en twee B & W's ook 200W, ben zelf wel content met het geluid maar als ik het zo hoor hier met afstelling met hertz is dat voor mij ook noodzakelijk? Of is het beter om haar goed af te stemmen ik heb het idee dat er een kleine ruis in zit. :( , wat is jullie mening hierover dacht zelf dat ik het beste had maar ben daar nu wel op teruggekomen..lol

thanks anyway

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:05
Dat ruis zal waarschijnlijk aan je kabels liggen.

Verwijderd

Onzin. Kabels en luidsprekers kunnen onmogelijk ruis toevoegen aan het oorspronkelijke signaal. Als je ruis door de muziek hoort, dan ligt hem dat gewoon aan een eindtrap van mindere kwaliteit. Sorry, maar dat is nu eenmaal zo. Luister maar naar bv. een Kenwood recievertje van 600 piek en dan naar een Arcam Delta van 2200 piek. Ruis komt gewoon door het gebruik van mindere componenten.

Verwijderd

Tss kan net zo goed aan de invoer liggen. Bij pc, geluid wat op de pc te hard staat afgesteld etc.. slechte cd speler. De kabels zullen het probleem niet zijn. Maar je hebt ook echt geen versterker van 2200 piek nodig om een dijk v geluid te kunnen neerzetten. Mijn pioneer set v 800 piek (aanbieding) incl 5.1 boxen (5x80watt) geeft absoluut ruisloos en moooooooi geluid.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Het is maar wat je mooi vindt...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06:41

Boss

+1 Overgewaardeerd

'k heb de STR-830, en heb de instelling gedaan aan de hand van de gegevens op de speakers.
Als je meerweg-speakers hebt (aparte conussen voor laag/midden/hoog), dan is meestal gegeven wat de 'crossover' frequency is. Aan de hand daarvan kan je die frequenties op je versterker instellen.

'kweet er ook niet zo heel veel van, maar volgens mij is dat zo'n beetje de bedoeling?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Wat is trouwens sowieso de bedoeling van dit topic? "Afstemmen van hertz" ofzow? Wat bedoel je daarmee? Als je gewoon een versterker hebt, en daarop aangesloten een paar luidsprekers, dan is er toch nix aan de hand? En die frequenties waarop de verschillende drivers het van elkaar overnemen, liggen al bepaald in het wisselfilter... daar moet je verder niet aan gaan lopen fokken.
Pagina: 1