Ey allemaal.
Zelfs op het HP forum komen ze er (nog) niet uit. Vandaar dat ik een poging hier waag.
Situatie:
HP Laserjet 8000
Duplex unit
Jetdirect 610n
24MB RAM
en een 4e papierbak eronder (zo'n grote dus).
Probleem:
Na enkele prints schiet de printer op CODE 55.A en print vanaf dat moment niks meer (moet het dus aan/uit zetten).
Wat ik tot nu toe heb gedaan:
- PCB vervangen
- ROM vervangen
- Geheugen vervangen
- Fuser vervangen
- Nieuwe jetdirect-kaart erin (op aanraden van HP zelf)
- Duplex vervangen
- Alles nagelopen t/m de bekabeling van de aansturing van de laser-unit.
Het leukste is nog (en nu komt het), zonder duplex-unit doet ie het perfect. Zodra er een duplex unit in zit, gaat ie op Code 55.a en zonder duplex unit gewoon werken.
Nou kan ik natuurlijk gewoon de duplex eruit halen, helaas..
Waar ik dus werk is een duplex standaard. Deze mag er dus niet uit blijven (en er zit dus al een andere in). Terugsturen naar HP gebeurt niet ivm kosten. Weggooien helpt ook niet..
Ik heb in ieder geval de gebruikers zo gek gekregen dat ze elke pagina apart sturen en zelf omdraaien

Maar dit is niet echt een oplossing.. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen ?
Zelfs op het HP forum komen ze er (nog) niet uit. Vandaar dat ik een poging hier waag.
Situatie:
HP Laserjet 8000
Duplex unit
Jetdirect 610n
24MB RAM
en een 4e papierbak eronder (zo'n grote dus).
Probleem:
Na enkele prints schiet de printer op CODE 55.A en print vanaf dat moment niks meer (moet het dus aan/uit zetten).
Wat ik tot nu toe heb gedaan:
- PCB vervangen
- ROM vervangen
- Geheugen vervangen
- Fuser vervangen
- Nieuwe jetdirect-kaart erin (op aanraden van HP zelf)
- Duplex vervangen
- Alles nagelopen t/m de bekabeling van de aansturing van de laser-unit.
Het leukste is nog (en nu komt het), zonder duplex-unit doet ie het perfect. Zodra er een duplex unit in zit, gaat ie op Code 55.a en zonder duplex unit gewoon werken.
Nou kan ik natuurlijk gewoon de duplex eruit halen, helaas..
Waar ik dus werk is een duplex standaard. Deze mag er dus niet uit blijven (en er zit dus al een andere in). Terugsturen naar HP gebeurt niet ivm kosten. Weggooien helpt ook niet..
Ik heb in ieder geval de gebruikers zo gek gekregen dat ze elke pagina apart sturen en zelf omdraaien
Maar dit is niet echt een oplossing.. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen ?
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.