Toon posts:

UPC gered...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... USD 5.400.000.000,- schuld omgezet in aandelen...

UPC bereikt overeenkomst schuldsanering
Donderdag, 25 juli 2002 - UPC heeft een overeenkomst bereikt met obligatiehouders over het omzetten van schuld in aandelen.

Door Maarten Reijnders

Dat heeft UnitedGlobalCom (UGC), het moederbedrijf van UPC en de grootste schuldeiser, in een persbericht bekendgemaakt. Onder de deal wordt voor 5,4 miljard dollar aan schuld omgezet in aandelen.

Hiertoe wordt een nieuwe houdstermaatschappij ('New UPC') opgericht, waarin UGC een belang van 65,5 procent krijgt. De andere obligatiehouders krijgen een belang van 32,5 procent in ruil voor hun schuldpapieren ter waarde van 2,9 miljard dollar. De resterende 2 procent van de aandelen gaat naar bestaande aandeelhouders, waaronder ook UGC.

UPC staakte in maart het betalen van rente op zijn schulden. Het ging destijds om een bedrag van 113 miljoen euro. Vervolgens kreeg UPC diverse malen uitstel van de obligatiehouders. De nieuwe overeenkomst zal naar verwachting in het eerste kwartaal van 2003 zijn beslag krijgen.

Gene Schneider, bestuursvoorzitter van UGC, is opgetogen over de doorbraak. "Dit is een goede zaak voor onze aandeelhouders. We zijn blij dat we ons aandeel in onze grootste en belangrijkste investering kunnen vergroten."

Schneider verwacht dat UPC er na de herstructurering beter voor zal staan dan de meeste andere bedrijven in de Europese media- en telecomsector.

Verwijderd

Hmm ik denk dat dit eerder uitstel van executie is, volgens mij hadden ze ruim 8 miljard dollar schuld, en daar gaat dan nu wel 5,4 miljard vanaf, ik vraag me af of UPC dan nog wel steeds genoeg geld heeft om te investeren in de nodige dingen.
Ik vind het maar een vaag verhaal, en ik krijg het idee dat ze hiermee mochten ze toch failliet gaan gemakkelijker hun schulden kunnen dumpen en een herstart maken.

Verwijderd

denk dat er in de toekomst meer kabelaars op de fles gaan

Casema, Rendo en nog van die kleintjes

Verwijderd

Topicstarter
Die laatste regel indiceert IMO toch dat UPC er na deze deal redelijk goed voor staat. Indien deze contructie onhaalbaar zou zijn, dan was men hier toch nooit ingestapt?

Mijn vrees is overigens dat UPC binnenkort een herstart zal gaan maken met nieuwe abonnementen en tarieven voor TV, Internet en Telefonie...

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:16
Ze zijn nu in ieder geval voor de komende tijd gered, gelukkig, ik zou het erg vervelend vinden als m'n Chello aansluit ermee ophield. ADSL is wel mogelijk, niet bij KPN, wel bij BBNed omdat de afstand tot de centrale nogal groot is, heel erg snel zou het dus nooit gaan en dan heb je die gigiantische aansluitkosten bij BBNed providers nog.

Verwijderd

M'n UPC aandelen schoten gister meteen omhoog na het persbericht, nu zijn ze weer gezakt :'(

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 18:44 schreef Pc123 het volgende:
Ze zijn nu in ieder geval voor de komende tijd gered, gelukkig, ik zou het erg vervelend vinden als m'n Chello aansluit ermee ophield. ADSL is wel mogelijk, niet bij KPN, wel bij BBNed omdat de afstand tot de centrale nogal groot is, heel erg snel zou het dus nooit gaan en dan heb je die gigiantische aansluitkosten bij BBNed providers nog.
Ansluit kosten zijn net zo hoog als bij Mxstream. Zo ongeveer 250 Euro. Alleen verhuizen is een stuk duurder. Daar komt wel bij dat een 1024/256 abbo bij Mxstream 84 euro kost en een 1024/512 bij BBNED slechts 69 Euro. Tel uit je winst.

Alleen n00b's zitten bij de KPN. Degene die echt internet willen gebruiken zitten bij BBNED en dan meestal ook nog met hogere snelheden dan de bovengenoemde.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:16
Met een modem erbij zijn de aansluitkosten bij beide veel te hoog, bovendien is het maandelijks ook nog duurder :( Chello installatie is gratis, het is sneller, en goedkoper, als het goed werkt is het meer internet voor je geld :)

• Lewis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06-2023
Als UPC failliet gaat zal er gerust een ander bedrijf het bedrijf of tenminste de bezittingen overkopen. De vraag is dan wel of dat bedrijf op de zelfde manier internet blijft aanbieden in de vorm van Chello. Je weet maar nooit. Straks zit de prijs voor een Chelloabonnement op hetzelfde niveau als de duurste ADSL vormen.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is toch te belachelijk voor woorden.

Als je een rekening van 10 Euro niet betaalt, staat er een incasso-bureau op de stoep.

Bedrijven als KPNQWest en Memo Computers gaan zonder pardon op de fles.

En UPC kan maar ongestraft doorgaan met stuntelen :r

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:05

BS

Op zaterdag 27 juli 2002 00:56 schreef svdmeer het volgende:
Het is toch te belachelijk voor woorden.

Als je een rekening van 10 Euro niet betaalt, staat er een incasso-bureau op de stoep.

Bedrijven als KPNQWest en Memo Computers gaan zonder pardon op de fles.

En UPC kan maar ongestraft doorgaan met stuntelen :r
Omdat de grootste schuldeisers wel beter weten.
UPC naar de kloten weg geld en op deze manier toch nog iets of alles terug te kunnen krijgen van de schuld

Verwijderd

Ik geloof niet dat jij veel kaas gegeten hebt van economie. UPC boekt al een tijdje een EBITDA winst( Winst voor afschrijving van belasting en betalen van rente). Deze rente last zorgde ervoor dat UPC elke keer in de min kwam door de enorme schulden. Nu de schulden wegzijn is het een volledig gezond bedrijf.

ADSL is in principe beter vanwege de hogere upload, je krijgt waarvoor je betaald, en je mag ook daadwerkelijk downloaden.

Over internet voor je geld zie:
[url="http://www.speedsuite.net/speedsuite/database/RankingEuro.asp?TestTypeID=8&chkCTC=on&chkCTT=on&chkCTA=on&chkCTI=on&chkCTD=on&chkCTW=on"]SpeedExperience ranglijst kb/euro[/url]

Basis Download:
1. @HOME
2. Eweka Premium
3. Cistron MAXX
4. Luna GO 8192/512
5. R. Universiteit Groningen
6. Zeelandnet
7. Chello

Upload staat chello slechts 37e
Pagina: 1