Toon posts:

100Mbps met grote files gaat fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb twee Realtek's via crossconnect draaien onder ME.
Wanneer de snelheid = 100Mbps (auto) kleine files transferren OK, grote files > ca 3Mb gaan fout. Pc's blijven hangen -> reset.
Bij 10 Mb gaat alles wel OK.

Ik gebruik Xitami als server (anders werkt ut bij mij niet) en wincommander voor de FTP connectie.

Weet iemand wat er bij 100Mbps met grote files fout gaat ?

Verwijderd

raar probleem..is het probleem bij full of halfduplex??? probeer anders he op half duplex...

Verwijderd

Topicstarter
Beide al geprobeerd fullduplex is automatische instelling.
Half duplex te forceren maar probleem blijft...

Verwijderd

Toevallig VIA Chipset op het moederbord?

Dat had ik dus ook kleine bestanden oke maar bijv een groot bestand iso etc.... freeze bwah alleen reset nog mogelijk.... oplossing
moederbord weg gedonderd
en intel chipset genomen :-)

Verwijderd

Het lijkt erop dat je data verlies hebt, waarschijnlijk door storing. Is het een UTP (Unshielded Twisted Pair) of STP (Shielded) of FTP (folied)
Zelf gebruik ik de laatste dit omdat UTP storingen gaf.

Je kan ook proberen de kabels zo te leggen dat ze in ieder geval niet tegen andere kabel liggen

Ik had nl hetzelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb VIA mobo Abit KR7a.
Ligt misschien dus hieraan...hmmm.

Wat voor kabel het precies is zal ik straks thuis even moeten kijken en zal indien nodig een andere kopen.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Lijkt storing op je kabel. Wat voor kabel heb je?
Op vrijdag 26 juli 2002 14:03 schreef Leetje het volgende:

Wat voor kabel het precies is zal ik straks thuis even moeten kijken en zal indien nodig een andere kopen.
Me and my big ... :)

Money for nothin' and your chicks for free

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Geef ook even de specs van de bakken en wat er op draait (toch niet een virusscanner met on-acess/on-download scan en zeeer weinig geheugen hmm?)

Check ook of de NIC's IRQ's sharen met andere devices. Bij kleine files zal dat wel okee zijn... maar als je bv de IDE controller en de NIC op een enkele IRQ zet kan dat conflictjes geven als je grote files pakt... (wanneer die z'n buffer weg wil schrijven -> IRQ in use -> hang).

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Kabel post ik nog wel...zit nog op mijn werk.

++++++++

De bakken....

AMD 1900 XP
Abit KR7a Abit
GF3 Ti 200
512Mb DDR
60 G SG barracuda
ME, Norton AVS 2001

P2 400
mobo?
Voodoo2
160Mb SDR
12 G WD
ME, NAVS 2001

-------------
Check ook of de NIC's IRQ's sharen met andere devices. Bij kleine files zal dat wel okee zijn... maar als je bv de IDE controller en de NIC op een enkele IRQ zet kan dat conflictjes geven als je grote files pakt... (wanneer die z'n buffer weg wil schrijven -> IRQ in use -> hang).
-------------

Euh dit snap ik niet helemaal...ligt aan mij maar wat uitleg is hierbij nodig. Sorry voor de overlast.

Verwijderd

ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Totdat ik van win98se naar Xp ging, toen was het probleem verholpen.... maar ja, dat lost jouw probleem nu niet op...

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 13:14 schreef HellHammer het volgende:
Het lijkt erop dat je data verlies hebt, waarschijnlijk door storing. Is het een UTP (Unshielded Twisted Pair) of STP (Shielded) of FTP (folied)
Zelf gebruik ik de laatste dit omdat UTP storingen gaf.

Je kan ook proberen de kabels zo te leggen dat ze in ieder geval niet tegen andere kabel liggen

Ik had nl hetzelfde probleem.
Dan is het nog steeds imho onmogelijk dat je pc crashed, je pc wordt evt trager maar crashen???

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 13:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

klinkt meer als een via > sb live probleem....
ik had ook zon wazig probleem dat met een bepaalde via chipset, en een sb-live. je hele pc over de rooie ging als je een hd aan de 2e ide poort probeerde te gebruiken..

kan het dat zijn ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op vrijdag 26 juli 2002 15:32 schreef Leetje het volgende:Check ook of de NIC's IRQ's sharen met andere devices. Bij kleine files zal dat wel okee zijn... maar als je bv de IDE controller en de NIC op een enkele IRQ zet kan dat conflictjes geven als je grote files pakt... (wanneer die z'n buffer weg wil schrijven -> IRQ in use -> hang).
-------------

Euh dit snap ik niet helemaal...ligt aan mij maar wat uitleg is hierbij nodig. Sorry voor de overlast.
Welnu, PCI devices kunnen hun statuswijzigingsmelder, Interrupt ReQuest genaamd, delen... Maar sommige kaarten (waaronder goedkope NIC's) ondersteunen dit niet goed. Dus als je NIC toch een IRQ deelt, kan dat bij traag verkeer ( = weinig irq's) goed gaan. Bij veel verkeer ( grote transfers) gaat 't dan fout. Ik vermoed een gedeeld IRQ met de IDE controller van een van de bakken de harde schijf... Vooral omdat die 2MB op een buffer duidt (WindHoos write-behind caching?)...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 15:07
Klinkt PRECIES als het via chipset probleem met een SBLIVE! als je die hebt, een SBLIVE! dus, zoek dan maar eens op het internet naar info daar over..

Bekend probleem bij mij na het installeren van de laatste 4 in 1 drivers EN nieuwe SBLIVE! drivers en het flashen van mijn bios was het probleem opgelost..
Pagina: 1