Ervaringen met aanschaf digicam in buitenland?

Pagina: 1
Acties:

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-02 18:38

robbydw

live your life

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met het aanschaffen van een digitale camera in het buitenland? (VS, Duitsland?)
en hoe zijn deze ervaringen?

Prijzen liggen daar namelijk een stuk lager voor wat betreft digitale camera's. En is er daarnaast iemand die weet hoe het een en ander zit met garantie wanneer de camera na een paar maanden defect is? Moet je hem dan terug sturen naar de leverancier (dus in VS) of kun je zulke zaken afhandelen met de importeur? Is wel van belang om te weten dacht ik zo :)

Geen commentaar

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb nog niet veel in het buitenland gekocht, op een laptop na (in Canada).

De centrale overweging is inderdaad garantie, want een apparaat kan kapot gaan en dan is de korting op aanschaf opeens een enorme duurkoop, want verzendkosten zijn duur want aangetekend en de tijd die het kost is ook veel te lang, je wilt er niet aan denken je digicam 2 maanden niet te hebben. Of langer.
Zodoende lever ik bv liever wat meer Euro´s in voor de zekerheid dan voor de goedkoop. De laptop heeft inmiddels een kapotte HD gehad, maar dankzij hun garantievoorwaarden kon dat ook in Nederland gefixt worden. Andere HD´s hebben bv ook een vervangen moeten ondergaan en jawel, ook de digicam is stuk geweest (LCD/scherm) .... ff brengen ene een week later halen is dan wel zo prettig.

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:11
Waar je ook rekening mee moet houden is dat als je koopt in buiten amerika is dat je douane rechten en belasting moet betalen op het postkantoor. daar zul je niet aan ontkomen. Ze maken desnooods te verpakking open. Voor digitale camera's is dit in ieder geval 19% btw en waarschijnlijk nog 4.2% daar boven op. Zie:
[url="http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm"]http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm[/url]
Voor meer info.
Daarmee wordt de prijs weer wat hoger. |:(

Bart

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op vrijdag 26 juli 2002 09:56 schreef ahbart het volgende:
...

Bart
Uit de GoT-FAQ
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
Wees welkom op ons forum, maar let een klein beetje op :)

• robbydw
  • Laatst online: 24-02 18:38

robbydw

live your life

Topicstarter
Dat van die belastingen die je moet betalen maakt het idd een stuk minder aantrekkelijk. Wat betreft garantie. heb net eens nagevraagd en het schijnt dat bijv. op de canon digicam die ik koop wereldwijde garantie zit en je er dus overal mee terug kunt. waar je hem maar vandaan hebt.

Dan schaf ik hem wel aan in Duitsland ofzo. Scheelt ook nog aardig wat in prijs.

Thnxz voor de tips

Geen commentaar

• maca
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2022
Wij (maca en Nielsj) hebben onze digicam een minolta Dimage 5 gekocht in Duitsland. Hij was toen gewoon het goedkoopste bij new-york camera's die in duitsland zitten.
Eerst bagevraagd hoe het zat met garantie en volgens minolta heb je wereld wijde garantie zolang je maar een stempel van de winkel op je garantiebewijs hebt ( en garantiebewijs geheel ingevuld).

Toen hebben we de winkel opgebeld met de vraag of we m ook konden ophalen aangezien het maar 2 uur rijden was en we het niet zagen zitten om het via de post te krijgen en dat was ok. Je moest dan wel een toeslag van 9 euro betalen maar das altijd nog veel minder dan de remboers kosten en de remboers kosten die de nederlandse ptt er nog eens bovenop gooit.

Op de bewuste dag erheen gereden (naar Ahlen) en de camera opgehaald en zo :-) geen probleem dus.

kortom.. het is ons goed bevallen.

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ik wil graag de Canon A40 kopen in Duitsland.
Hier in Nederland betaal je er 400 euro voor, in Duitsland 330 Euro :)

Heeft ook iemand ervaring met het kopen van de A40 in Duitsland, of het de moeite waard is?
Ik ga namelijk donderdag naar Duitsland.

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-02 07:55
Op vrijdag 26 juli 2002 16:03 schreef erwin85 het volgende:
Ik wil graag de Canon A40 kopen in Duitsland.
Hier in Nederland betaal je er 400 euro voor, in Duitsland 330 Euro :)

Heeft ook iemand ervaring met het kopen van de A40 in Duitsland, of het de moeite waard is?
Ik ga namelijk donderdag naar Duitsland.
Ik zou eerst maar vragen of die camera op voorraad is ;) Ik probeer hem nu ook al een poosje te krijgen maar hij is hier is Ned nog niet leverbaar. Ik zag hem laatst wel liggen voor 449 ¤ dat vond ik iets teveel prijs verschil.

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-02 07:55
Kunnen we trouwens niet beter een inkoopaktie houden want volgens mij zijn er veel tweakers die graag deze camera willen kopen ;)

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

Platel

Trogdor the Burninator!

Ik heb hem in Duitsland gekocht (mijn A40) bij topvision. Ik kreeg er zelfs een Nederlandstalige handleiding bij!
Als je de bon goed bewaard is er verder geen probleem met de garantie in Nederland.
De levering was ook snel (binnen een week).
Dus mijn ervaringen zijn goed!

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Ik zag bij [url="http://www.photoshoppingcenter.de"]www.photoshoppingcenter.de[/url] dat je op de nikon coolpix ¤50 terugkrijgt van Nikon, maar alleen als hij in DLD gekocht is. Zou ik dit ook terugkrijgen als ik em daar bestel? Hij is daar zowieso al ¤403 ipv ¤440 (de goedkoopste) in NL

Dan wordt het wel aantrekkelijk :P

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-02 13:14
Ik ben ook toe aan een nieuwe digitale camera,

Maar aangezien in in oktober naar New York ga, vraag ik me af
of het het overwegen waard is om de camera daar te kopen ...

Volgens mij liggen de prijzen daar toch iets gunstiger en ik ga hem daar pas echt gebruiken.

Mijn oog is gevallen op de Canon PS S400.
Als ik hem daar dus koop en gelijk gebruik moet ik dan nog invoer rechten betalen als ik terug kom in nederland en zit er op z`n toestel wereldwijde garantie ?

alvast bedankt voor de tips !

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• DJSmiley
  • Laatst online: 27-02 14:05
pvdlaan schreef op 13 July 2003 @ 12:59:
Ik ben ook toe aan een nieuwe digitale camera,

Maar aangezien in in oktober naar New York ga, vraag ik me af
of het het overwegen waard is om de camera daar te kopen ...

Volgens mij liggen de prijzen daar toch iets gunstiger en ik ga hem daar pas echt gebruiken.

Mijn oog is gevallen op de Canon PS S400.
Als ik hem daar dus koop en gelijk gebruik moet ik dan nog invoer rechten betalen als ik terug kom in nederland en zit er op z`n toestel wereldwijde garantie ?

alvast bedankt voor de tips !
't zal iets goedkoper zijn, maar de vraag is of dat het waard is....

Canon NL doet behoorlijk vrij moeilijk met garantie volgens diverse hier die dus een toestel in 't buitenland hebben gekocht: Ze geven alleen garantie op hun eigen NL toestellen.

Komt bij dat je idd het risico hebt op invoerrechten en belasting enz. Op de site van de belastingdienst kun je dat wel nazoeken.

Tenslotte: beetje oud topicje, imho niet echt zinvolle trap.

• EricHuyn
  • Laatst online: 25-01 10:04
Ligt aan het merk. Canon bijvoorbeeld is geen probleem mits er maar een european warranty card bij zit. Er zit namelijk europese garantie op die camera's.
Canon's uit america zijn dan natuurlijk een ander verhaal.
Pagina: 1