Booten vanaf Cd-rom SCSI

Pagina: 1
Acties:

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 17:30
Ik heb het volgende probleem: hier staat een systeem met daarin een asus p3b-f en een asus Sc-875 Scsi controller met daaraan 2 plextor drives. wat ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar om te booten vanaf cd. hij ziet of kijkt niet of er een cd in de drive zit die misschien bootable is. iemand een idee of ik dit kan forceren ofzo?

Verwijderd

Heb je de bootsequence in de BIOS dan wel ingesteld dat deze eerst moet booten van SCSI ?

(en je plaatje kan minimaal 10x zo klein)

• Jabba
Ja de bootsequence staat goed!

en me plaatje is inderdaad heel groot :-)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:44
Bij mij werkte het pas toen de SCSI ID van m'n cd rom speler op 1 stond. Ik heb een Symbios Logic 810 kaartje met de bios op het moederbord (Asus P2B)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:49
inderdaad is je scsi wel bootable ?
staat alles wel goed ?
en anders zul je ff een speciale windiskette moeten aanmaken zodat je daarvan opstart met scsi drivers erop.

.

• Jabba
Mja ik heb wel een bootdiskette met scsi drivers en dat werkt ook wel maar als ik suse 7.0 ga installen zegt ie dat ie me cd-rom niet kan mounten...!

mja!

Verwijderd

Van cdrom booten is een SCSI-bios optie.
Helaas is die optie (voor zover mij bekend) alleen aanwezig op een Adaptec 2940 en duurder. Maar zet 'em es op SCSI ID 0... (uitbreiding op de tip van biobak) kijken of dat iets helpt....
Pagina: 1