[Mobo]KT333 + raid, maar welke ?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:01
Ik ben van plan een nieuw mobo te kopen, heb nu een Kt133a met sdram, maar ram is gaar (constante crashes enzo) en toen had ik zoiets van, dan update ik mijn mobo ook meteen, tijd geleden een xp1800 en een Radeon 8500 gekocht.
Moeten ook nog 2 80gb schijven bijkomen :)

Maar welke KT333 met raid is de "betere" ik wil bv wel graag raid, onboard geluid hoeft niet, lan is weer wel makkelijk, net als usb 2.0

Der lopen nu ook 4 threads over de kt333 mobo's van MSI, Epox, Asus en Gigabyte... uit wat reviews gehaald dat die wel geschikt zouden zijn.. maar welke van de 4, of kan ik het beste gewoon voor de goedkoopste gaan ?

Mijn eerste keuze ligt eigenlijk bij MSI, dat heb ik zelf nu ook en heb der alleen maar goede ervaringen mee eigenlijk.

Of ben ik stom en moet ik niet naar VIA kijken, maar bv naar nVidia of Sis... ?

En dan nog iets, iemand probeert mij pc3200 ram aan te praten, maar maakt dit echt verschil (als je gaat overclocken bv)

Verwijderd

Ik bouw zelf op dit moment veel systemen met de Asus A7V333-RAID, is superstabiel en retesnel, enigste nadeel is dat de initialisatie van je HD op de Promise Controller zo lang duurt.

Verwijderd

Ikzelf heb een MSI plankje( met raid), en een ASUS plankje (met raid) beide op 333.
Voor mij gaat de MSI boven de ASUS, omdat asus ook wel goed is, maar ze alleen de insteekplaatsen van de IDE en de RAID domweg op een klote plaats hebben neer gezet, en wel precies waar de meesten hun HDD bay hebben zitten,(en geloof me dat dit een kabelgeklooi wordt, tenminste als je wel meerdere HDD als 3 of 4 wil aansluiten).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die keuze wordt voornamelijk persoonlijk bepaald. Je zult al gauw verschillende meningen van Tweakers krijgen. Ga zelf op zoek naar informatie over verschillende KT333 plankjes, lees een paar reviews na, weeg de voor- en nadelen af. Je geeft zelf al aan een voorkeur voor MSI te hebben. Nou, neem dan gewoon MSI :)

Hier heb je ook wat aan: [topic=378757/1/50]

Overigens, mijn persoonlijke voorkeur voor zo'n plankje gaat uit naar de [url="http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/pt_main_back.jsp?pPRODUCT_TYPE=MotherBoard&pMODEL_NAME=AT7"]Abit AT7[/url] :)
Een: het is een Abit ;) Twee: je kunt er veel IDE spul op kwijt 8-) Drie: het heeft vier geheugenslotjes :9

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op vrijdag 26 juli 2002 08:01 schreef BalusC het volgende:

Hier heb je ook wat aan: [topic=378757/1/50]

Overigens, mijn persoonlijke voorkeur voor zo'n plankje gaat uit naar de [url="http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/pt_main_back.jsp?pPRODUCT_TYPE=MotherBoard&pMODEL_NAME=AT7"]Abit AT7[/url] :)
Een: het is een Abit ;) Twee: je kunt er veel IDE spul op kwijt :9
Neem dan een Gigabyte, kan je ook veel IDE spul op kwijt, Ga gewoon 20000 reviews lezen en niet gelijk denken dat GoT een helpdeskt is :P

Zoek gewoon @ de frontpage naar KT333 en je komt me daar tog een partij reviews tegen

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• generation
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
als geld geen rol speelt neem dan een soyo kt333 dragon ultra
dit bord komt in de meeste testen als snelste uit de bus maar kost ook wat
ik heb hem nu 3 maanden en loopt als een tierelier.
en wordt heeeel erg compleet geleverd
[url="http://www.tweaktown.com/document.php?dType=review&dId=320&dPage=1"]http://www.tweaktown.com/document.php?dType=review&dId=320&dPage=1[/url]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ziehier: allemaal positieve woorden over Asus, MSI, Abit, Gigabyte en Soyo..

Hiermee kom je niet echt veel verder he? ;)

Verwijderd

Ik heb zelf de Asus plank, ben ik erg te spreken over. Maar de aansluitingen voor de IDE/RAID zitten inderdaad op een ongeloofelijk stomme plek. Bij mij kan het nét, maar het scheelt niet veel, of het had niet in mijn kast gepast.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Topics als 'welk bord moet in nemen?' zijn hier taboe; het schiet namelijk helemaal niks op, ieder heeft z'n eigen mening etc.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.