Videoprojectie, Animatie Discotheek met live beeld

Pagina: 1
Acties:

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 14:50

Roland

Schnitt!

Topicstarter
Ik weet niet of ik hier in het juiste forum ben, maar ik lag op bed en dit schoot mij te binnen en moest natuurlijk direct aan de slag.

Ik werk in een Discotheek in het Noorden, Berlikum (Fr.)
Wij hebben aan de buitenkant van het pand, boven de ingang, een gigantisch scherm hangen. 4x5 meter (+/-). Hierop is elke week een presentatie (Flash) te zien van de komende weken. Nou gaan wij het volgende doen: Live uitzenden via de beamer die aan de overkant van de straat hangt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
              scherm
discotheek   |      | 
-------------------------------
                |  | ingang

straat met +/- 1500 man ;)

___________________________________________andere discotheek

--------------|-|-----------
           beamer (heel sterk ;) )

Zoals je ziet hangt de beamer niet helemaal recht voor het scherm, maar dat maakt nu ff niets uit. Het volgende willen wij nu gaan projecteren:

Afbeeldingslocatie: http://www.dj-jean.nl/voorstel-beamer.gif

Van boven af aan willen we korte filmpjes laten zien (in de 3 zwarte blokken) op het middenstuk willen we dus een film laten zien waarin we de komende weken aankondigen maar dus ook live beelden laten zien.

In hoeverre is dit te realliseren en welke software paketten heb je hier voor nodig. We willen in de standaard filmpjes toch leuke effecten plaatsen en een leuke opmaak hebben. Hoe maak je die? En hoe krijgen we dat beeld van binnen naar de overkant! Any sugestions?

...Make every cut count, even if it is one frame...

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Ah, Boerlikum :+
* Murphy moet daar nog steeds es een keer heen maar blijft aan Heerenveen kleven...

To the point;
Als het hele scherm bestaat uit een SWF, kun je geen streaming webcam-meuk laten zien. Misschien wel als je de SWF in een HTML of XML of weet-ik-veel zet? Zodat je de streaming livemovies in een HTML-layer bovenop Flash kunt zetten? Met behulp van JavaScript en een beetje PHP/ASP kun je dan volgens mij een heel eind komen ... zorg wel dat de PC die het aanstuurt krachtig genoeg is, staat zo stom, een scherm van 4 bij 5 met een haperende inhoud :)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op vrijdag 26 juli 2002 09:35 schreef Murphy het volgende:

Als het hele scherm bestaat uit een SWF, kun je geen streaming webcam-meuk laten zien.
eh, met de introductie van MX heb je toch ook de koppeling met een webcam tot je beschikking :?

Een collega heeft er een tijdje mee ziten experimenteren en daar kon je hele fraaie dingen mee.

www.jurgroessen.nl

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Kun je flash exporten naar quictime of een ander movie formaat?

Dan zou ik zeker voor Premiere of After Effects gaan..

Flickr

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Op vrijdag 26 juli 2002 09:42 schreef Hangloozz het volgende:

[..]

eh, met de introductie van MX heb je toch ook de koppeling met een webcam tot je beschikking :?

Een collega heeft er een tijdje mee ziten experimenteren en daar kon je hele fraaie dingen mee.
15 minuten geleden kwam een mannetje van UPS een pakketje brengen: Studio MX. Die is nu aan het installen.
Ik heb dus nog niet met MX gewerkt maar that's about to change soon *D

Verwijderd

Wat staat er nu voor een apparatuur om de hele shit mee aftespelen?

Wat wel makkelijk is om te weten is of je live wilt mixen ja of nee?? Ik ga er van uit dat je dat wilt?

Het makkelijkste is om een video mengpaneel erop aan te sluiten met een vga in signaal. Hierop zet je je swf.
Dan gebruik je drie andere vidoe in signalen om de P in P te realiseren.

Met MX is het mogelijk om video signaal te importeren. We hebben (zo als Hangloozz al zei) hier al verschillende testjes mee gedaan. We hebben hier alleen maar twee webcams er aan gehangen. Maar het is mogeijk om video kaarten te detecteren en in je flash te hangen.
Dit is dus ook evetueel een optie maar volgens mij wordt het erg moeilijk om de flash vloeiend te laten spelen.
Als je verder bent hoor ik het graag??

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 14:50

Roland

Schnitt!

Topicstarter
Zo ben weer wakker na mijn idee van vannacht. Even reageren. Alvast thanx voor de tips!

Zoals je in dat zwart/wit plaatje ziet, zie je 3 blokken. Hierin wil ik steeds een kort filmpje laten zien, het liefst random, bijvoorbeeld Dana, Marko V, Cosmic gate, Bitte-ein-Beat en ID-T (Zo een beetje de top die bij ons draaien) en op de achtergrond dan een film (Eventueel SWF) met daarop het programma voor de komende weken.

De systeem eisen zijn daar wel okay. De beamer staat nog op een kleine resolutie (poch poch) en er staat een laptop waar we alles op draaien, ik geloof 2 GHZ. (maar dat moet ik even na vragen)

Voorheen maakte ik gebruik van een lage resolutie op de laptop omdat er veel DJ's zijn die weinig of geen foto's van zichzelf hebben om te gebruiken. (alleen Isaac en Deaz-D)

...Make every cut count, even if it is one frame...

Pagina: 1