voor de modjes: ik weet dat het onderwerp "maximale lengte van een USB kabel" al vaak is langsgeweest, maar ik heb wat speciefieke vragen, die niet in de search te vinden zijn.
Ik wil graag een verlengkabel van 30 meter maken, naar een device dat de spanning via de USB kabel moet ontvangen.
Nu heb ik een aantal quotes in de search gevonden:
Nu vroeg ik me af; Is het mogelijk om het apperaat ter plekke gewoon met een 5V adaptertje ofzo te voeden? En dan dus geen hub's gebruiken ?
Heeft iemand dit weleens geprobeerd? Of zeggen jullie direct van dat het niet gaat lukken
....
Is het dan niet zo, dat je gewoon 5 kabels van 5 meter aan elkaar kunt knopen, een versterkend hubje erachter en dat het dan ook werkt
Thnx in advance
[edit]
het gaat hier om een Wireless USB netwerkkaart. betrouwbaarheid is dus WEL een issue...
Ik wil graag een verlengkabel van 30 meter maken, naar een device dat de spanning via de USB kabel moet ontvangen.
Nu heb ik een aantal quotes in de search gevonden:
Dit zou betekenen dat ik dus veel hubjes moet gaan kopen. Das me te duur.Op vrijdag 01 februari 2002 18:16 schreef RCy2k het volgende:
[..]
Volgens de USB-richtlijnen is de maximale kabel lengte 25 meter. Voor self-powered devices is dit 25 meter zonder hubs daartussen, voor USB-powered devices is dit ook 25 meter, maar dan om elke 5 meter een powered hub.
Nu vroeg ik me af; Is het mogelijk om het apperaat ter plekke gewoon met een 5V adaptertje ofzo te voeden? En dan dus geen hub's gebruiken ?
Heeft iemand dit weleens geprobeerd? Of zeggen jullie direct van dat het niet gaat lukken
Klopt dit? En geldt dit ook als je op een USB 2.0 kaart een USB 1.0 device aansluitOp donderdag 27 juni 2002 11:24 schreef M14 het volgende:
[..]
USB 2.0 kan rond de honderd meter kabel @ 60 mb/s.
Wat is een "passieve hub" ?Op donderdag 27 juni 2002 11:05 schreef Duur het volgende:
als ik goed opgelet heb ooit...
in het USB-systeem is de maximale kabel lengte 5 meter...
en dan moet er een hub of repeater tussen, langer kan, ik dacht dat je meerdere passive hubs achter elkaar kunt zetten zolang de eerste maar voldoende stroom kan leveren.
De laatste hub moet echter actief zijn ivm met je stoomvretende camera...
code:
1 2PC-----hub----hub----hub----actieve----camera hub
de kabels kunnen dus max 5m zijn...
eventueel moet de 2e hub van links ook actief zijn...(afhankelijk van het stroomverbruik)
Is het dan niet zo, dat je gewoon 5 kabels van 5 meter aan elkaar kunt knopen, een versterkend hubje erachter en dat het dan ook werkt
Thnx in advance
[edit]
het gaat hier om een Wireless USB netwerkkaart. betrouwbaarheid is dus WEL een issue...