Toon posts:

Ik word er zo moe van ook....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn een aantal facetten in onderwerpen die, door steeds ander nieuws, telkens terugekeren op de frontpage.

Als er bijvoorbeeld nieuws is over Apple dan zijn er altijd wel een paar goedwillende tweakertjes bereid om haarfijn uit te leggen dat Apple's kl*te zijn of meer van dat soort taal. Dit terwijl dat vaak helemaal niet het onderwerp is (dat kan bijvoorbeeld de introductie van een servermodel ofzo zijn). Maar ook bijvoorbeeld onderwerpen over microsoft worden regelmatig gelardeerd met kotsende smileys :r , microshit opmerkingen en wat dies meer zei.

Toppertje zijn de AMD/Intel onderwerpen, waarbij er altijd wel een stuk of 10, 20 mensen bereid zijn om duidelijk mee te delen dat ofwel AMD zuigt, ofwel Intel bijzonder slechte producten aflevert.

Afgezien van het feit dat dit op zich al storend is, (ik weet het nu wel hoor dat Apple en AMD en Intel en Microsoft zuigen; mag ik mijn eigen meninkje erover gestand houden?) erger ik me nog het meest aan het feit dat die reacties ook nog doodleuk worden gemod met +3 interessant, of (erger nog) +3 inzichtvol (!!!!)

Wat mij betreft mogen die reacties zo worden weggemod met:
-1 off-topic
-1 overgewaardeerd
-1 flam
-1 NOU WETEN WE HET WEL (leuke nieuwe mod toch? :) )

Nu is dat officieel ook de bedoeling (als ik de moddereter-faq goed gelezen heb), maar blijkbaar zijn er volksstammen die het er ernstig mee oneens zijn.

Of ben ik de enige die dit (als) naar ervaart/vind?

-Ik hoop van niet zeg-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Nee tecks, dit ervaar jij niet als enigste ;(
Hier op tmf stikt het van de tiepetjes die er zo over denken, en gezamenlijk proberen we er wat aan te doen, maar vaak is het dweilen met de kraan open.

Het wachten blijft op de [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/292297/1?limit=50"]PM[/url] (kijk voor de lol ff naar de datum van het sticky), tot dan moeten we roeien met de riemen die we hebben...

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Nah, je ergert je jezelf er teveel aan, ik zie het wel staan maar dan denk ik gewoon van, ach jah... kinderen.

Maak je je er gewoon niet druk om, das het beste middel.
Ik vind dat appel en m$ gedoe over zuigen wel best, maar dat gezeik over intel en amd word ik ook een beetje zat :P

Maar alsnog, gewoon negeren die zooi, beste middel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Op vrijdag 26 juli 2002 00:27 schreef tecks het volgende:
Of ben ik de enige die dit (als) naar ervaart/vind?
Nee, je bent niet de enigste. Dus maar wat meer gaan wegmodden.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Op vrijdag 26 juli 2002 00:38 schreef Novah het volgende:
Nah, je ergert je jezelf er teveel aan, ik zie het wel staan maar dan denk ik gewoon van, ach jah... kinderen.

Maak je je er gewoon niet druk om, das het beste middel.
Ik vind dat appel en m$ gedoe over zuigen wel best, maar dat gezeik over intel en amd word ik ook een beetje zat :P

Maar alsnog, gewoon negeren die zooi, beste middel. :)
En dat is niet eens het enige wat je er aan kunt doen! :) Je kunt natuurlijk ook de betreffende reacties naar beneden modden met één van de tags die je zelf ook al noemt.
Ikzelf vind het ook erg jammer dat dit gebeurt en doe er dan ook niet aan mee, daarentegen mod ik die dingen altijd een heel eind naar beneden (nou ja, ik geef ze een -1 nog iets :P).

Ik had nog wel een klein vraagje over het modsysteem. Als een reactie de waarde 0 heeft, dan kun je alleen maar -1 Troll en -1 Flamebait geven als -1 moderatie, waarom kun je dan niet de andere tags meegeven? :?
De FAQ kon mij hier helaas niet het verlossende antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:01

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op vrijdag 26 juli 2002 01:00 schreef ramH het volgende:
Ik had nog wel een klein vraagje over het modsysteem. Als een reactie de waarde 0 heeft, dan kun je alleen maar -1 Troll en -1 Flamebait geven als -1 moderatie, waarom kun je dan niet de andere tags meegeven? :?
het modsysteem gaat uit van een bepaalde waarde voor reacties, een uiterst inzichtvolle, interessante of behulpzame post die mensen uitdaagt hoort op +4 of +3, een post met duidelijk toegevoegde waarde Op +2 of misschien +3, een goed onderbouwde mening op +2 of soms +3.
een standaard reactie, zonder werkelijke nieuwe informatie, hoort op +1
zodra posts het waard zijn om te worden gemist komen ze lagr te staan, een overbodige post of een first post horen op 0
enkel werkelijke flamebaits en trolls horen op -1, dit merkt de poster direct aan een dalend karma.

misschien kun je een werkelijk irriterende first post (duidelijk enkel daarop gericht, of en fraudeur met een edit achteraf) ook best op -1 terecht laten komen.

het is dus absoluut niet de bedoeling om post down te modden naar -1 omdat het 'niet zo prettig' is wat er staat, een troll of flamebait is werkelijk een teken dat hier absolut iets mis is aan die post, niet dat de mening niet zo geaccepteerd is.

daarom kan je ook een post die al op 0 staat enkel lager zetten door een troll of flamebait te geven, om te voorkomen dat mensen te gemakkelijk posts gaan downmodden, en om te voorkomen dat misschien niet toevoegende en overbodige posts lager dan een terechte 0 krijgen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:28
Helaas is het inderdaad zo dat (zoals ook botoo zegt) het momenteel niet mogelijk is foute moderaties in 1 keer aan te pakken. Roeien doen we wel maar tegen een waterval omhoog wordt moeilijk (snappie?).

Zoals RM-rf het uitlegt zijn de moderaties verdeelt en zo staan ze ook in de FAQ omschreven.

Echter wil ik wel even toevoegen dat een extra moderatie tag eigenlijk niet slim danwel verstandig is. Mensen kennende (en dat mag ook wel na 3.5 jaar helpdesk werk) is het vaak de nieuwe functie die overmatig gebruikt gaat worden.

Ga je bekende moderators een nieuw speeltje geven zullen ze dat in het begin meer als normaal gebruikt gaan worden wat nogmeer tot irritatie gaat lijden waardoor nog meer mensen de hoop opgeven danwel express onterecht reacties gaan modden de verkeerde kant in. Alleen de professionele modders zullen zich hierdoor neit laten beinvloeden en alleen maar de tag gebruiken wanneer nodig (hoe moeilijk het ook zal zijn ;) ) .

Tevens ben ik het met je eens dat er onderhand maar eens een policy moet gaan komen om de constante MS/Linux/Apple?AMD/Intel pushers/bashers aan te pakken maar helaas zal dat niet anytime soon zijn. Ik zou het zelf op prijs stellen die reacties bijvoorbeeld onzichtbaar te maken zonder dat er punten verlies optreed (gewoon een 0 maar niet meer zichtbaar). Nadeel is wel dat de rest hiervan ook overtuigt moet zijn/worden.

Tot zover ben ik wel tevreden en ik hoop dat de PM snel aanwezig is :)

ok het hangt niet helemaal samen maarja :P

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik reageer een beetje laat, maar bedankt voor het hart onder de riem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar lees ik overheen :) of ik mod 'm naar beneden.. als ik me daaraan zou moeten irriteren had ik geen leven meer.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
-1 NOU WETEN WE HET WEL (leuke nieuwe mod toch? )
Die tag hebben we al hoor. Dat heet -1 Overbodig. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Felicia schreef op 26 juli 2002 @ 02:37:

Tevens ben ik het met je eens dat er onderhand maar eens een policy moet gaan komen om de constante MS/Linux/Apple?AMD/Intel pushers/bashers aan te pakken maar helaas zal dat niet anytime soon zijn. Ik zou het zelf op prijs stellen die reacties bijvoorbeeld onzichtbaar te maken zonder dat er punten verlies optreed (gewoon een 0 maar niet meer zichtbaar). Nadeel is wel dat de rest hiervan ook overtuigt moet zijn/worden.
Dit is 1 van de redenen dat het het modereren van de reacties niet leuk maakt :X
Op een gegeven moment heb ik het gehad met zo'n flame/trollen draadje en ik geloof het wel... :'(

En laat de FP weer (again) weer voor wat het is.... :'(

Deze hele discussie is zoiezo overbodig (wat beter is): je moet dat gebruiken waar het het beste in is, ene keer zal dat Intel/ zijn, dan Apple en ga zo maar door. Hetzelfde geldt ook voor OS'en.

Moedeloos wordt ik er van ...

En wacht dan weer totdat de PM }) verschijnt

Hmm, mooi weer, ik ga de tuin in 8)

[ Voor 0% gewijzigd door aReaRe op 16-08-2002 15:19 . Reden: typo's :X ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1