• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik heb een vraagje over deze camera en eigenlijk digicams in het algemeen.

Om een lang verhaal kort te maken: We zouden wegens gezondheidsproblemen binnen het gezin niet op vakantie gaan. Nu blijkt dat het (gelukkig) meevalt en gaan we 99% zeker vandeweek alsnog 2 weekjes naar Zuid-Europa.
Ondertussen hebben mijn moeder en ik naar een digitale camera gekeken. Ze wil er al een tijdje eentje (en ik al langer :P) en we willen er binnenkort eigenlijk toch wel eentje aanschaffen. Ons oog is gevallen op de Nikon Coolpix 2500. Lekker klein, mooi en respectabele kwaliteit.

Nu het probleem:
Ik kan deze camera morgen gaan kopen natuurlijk zodat hij mee op vakantie kan. We gaan echter 2 weken, hebben nog nooit een digitale camera gehad (veel uitproberen en proefschieten dus) en ik heb geen laptop om de foto's tussentijds op op te slaan (die wordt vanuit mijn opleiding pas over 4 weken uitgeleverd).

Zal ik de camera nu alvast aanschaffen of wachten tot na de vakantie? Dan heb ik een laptop dus kunnen we schieten wat we willen zonder me druk te hoeven maken over opslag.
En als ik hem nu koop, hoeveel geheugen zal ik nodig hebben? Ik heb een beetje zitten zoeken en in de handleiding staat dat op 'normale' kwaliteit op 1600x1200 er ca. 15 foto's op een 8mb kaartje gaan. Dat zou dan bij een 128mb kaartje op ca. 240 foto's uitkomen. Op fine wordt dit ongeveer gehalveerd. Heeft iemand er ervaring mee of dit getal ongeveer klopt? Ik vind 256mb namelijk best duur, en als ik het niet nodig heb...

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik zou zeker niks overhaast kopen. Maar voor de vakantie is wel een must. Maar omdat je helemaal nieuw bent met digitale fotografie weet ik niet of ik je het moet aanraden.

Neem dan wel tenminste 128 MB mee (als je het kan betalen is 256 MB een must) en koop meteen een extra accu.

Vergeet ook de handleiding niet.

En lees de FAQ: [topic=525614]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 00:36 schreef Johnny64 het volgende:
Ik zou zeker niks overhaast kopen. Maar voor de vakantie is wel een must. Maar omdat je helemaal nieuw bent met digitale fotografie weet ik niet of ik je het moet aanraden.
Nee overhaast kopen is er niet bij. We zijn al goed geïnformeerd. Die laatste zin snap ik niet. Waarom zou je het voor een beginner niet aanraden?
Neem dan wel tenminste 128 MB mee (als je het kan betalen is 256 MB een must) en koop meteen een extra accu.
Ja 128 is ook het minimum wat erbij komt. Ik twijfel echter nog tussen 128 of 256. Ik vind ¤130 namelijk een berg geld ;) En is 2x 128 niet makkelijker als 1x 256? Dan kan ik eventueel na de vakantie 1 kaartje weer verkopen mocht ik hem niet meer nodig denken te hebben.
Vergeet ook de handleiding niet.
Bedankt ;) Dat is een wijs advies.
En lees de FAQ: [topic=525614]
Ik heb de search gebruikt, Google gebruikt en deze heb ik niet eens zien staan! |:(

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op vrijdag 26 juli 2002 00:56 schreef Razorfist het volgende:

[..]

Nee overhaast kopen is er niet bij. We zijn al goed geïnformeerd. Die laatste zin snap ik niet. Waarom zou je het voor een beginner niet aanraden?
Ik zeg niet "niet" ik zeg dat ik het niet weet... Het natuurlijk altijd beter om wel foto's te maken. Maar als je nog moet leren omgaan met je camera zullen niet alle foto's even goed lukken.

Neem hem gewoon mee en leer er aldoende mee omgaan.

2 x 128 MB is inderdaad slimmer. Maar wel opletten dat je er niet eentje kwijtraakt. Nog slimmer is om wat geheugen van iemand te lenen. 128 MB heb je echt wel in een week vol. Met 256 MB voor twee weken zal het wel gaan.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 01:49 schreef Johnny64 het volgende:

[..]

Ik zeg niet "niet" ik zeg dat ik het niet weet... Het natuurlijk altijd beter om wel foto's te maken. Maar als je nog moet leren omgaan met je camera zullen niet alle foto's even goed lukken.
Daar is het een digitale camer voor ;) wissen en opnieuw beginnen :P
Neem hem gewoon mee en leer er aldoende mee omgaan.

2 x 128 MB is inderdaad slimmer. Maar wel opletten dat je er niet eentje kwijtraakt. Nog slimmer is om wat geheugen van iemand te lenen. 128 MB heb je echt wel in een week vol. Met 256 MB voor twee weken zal het wel gaan.
We gaan met een caravan met een kluisje erin. Dat lijkt me een prima plaats om het kaartje op te bergen. Maar bedankt voor het advies. Ik ken helaas niemand met een camera met CompactFlash. Iedereen in de familie werkt nog met een APS camera en de enige bekende die er eentje heeft is een Fuji met SmartMedia (en die is zelf weg ;))

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik ben er uit.

Ik kreeg een uurtje geleden te horen dat we morgen op vakantie gaan, en wel naar Luxemburg. En laat daar nou net elektronica goedkoper zijn. Zo zag ik dat hij bij [url="http://www.topvisionshop.com"]Topvision[/url] ¤383 kost. In NL is dat op zn goedkoopst ¤440 en hier in de buurt zelfs ¤499.
Ik denk dus dat ik daar voor deze camera ga kijken en als ik niet slaag, ach dan kijk ik over een tijdje wel in Nederland ;)

Toch bedankt voor de adviezen.
Pagina: 1