Toon posts:

voordelen van Caselights neon t.o.v CCL versie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er naar gezocht, en er wordt beweerd CCL (Cold Cathode Light) vele malen beter dan neon (minder energie, minder warmte, minder kosten, meer licht etc...). is dit waar??

maar als ik door x-aantal shops rond surfen, het blijkt echt...neon is (minst) 2 keer zo duur :? dan de CCL versies. Maar waarom dan? of zijn er andere tegen argumenten... laat je ff horen...

(8>

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

ccfl breekt veel sneller

iStockphoto

• DCBJ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-11-2021
Is het zo'n probleem dan dat de beste keuze het goedkoopst is? :o

Verwijderd

neon id gewoon duurder spul en snap niet waarom.
colt cathode is veeeeel mooier in mijn oogjes

Verwijderd

volgens mij is dat prijsverschil te wijten aan de uitvoering van beide producten. Ik heb laatst 2 blauwe CCFL's met inverters gekocht voor nog geen 25 euro. Het nadeel van deze CCFL's is dat er totaal geen bevestigingsmateriaal bij zit... De meeste Neon Tubes die ik ben tegengekomen zitten netjes in een lexan tube met klitteband en dubbeltape.. sommige tubes worden zelfs met schakelaars en al geleverd... Daarnaast denk ik dat de productie van Neon tubes een stuk duurder is dan het fabriceren van een CCFL... Just my 10 eurocents ;)

Verwijderd

Topicstarter
Is het zo'n probleem dan dat de beste keuze het goedkoopst is?
:?
geld spel in dit geval geen rol. zo gigantisch verschil zijn ze ook weer niet. ik zoek het beste uit die twee (ik spreek dan voor kwaliteit).

trouwens, ik ben geen "zeeman-generation" :)

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
ik heb ccfl bij regenboot.net besteld
zit keurig verpakt met 2 standen schakelaar, kabeltjes en de ccfl in pvc buisje voor transport.

ben heel blij met de ccfl.

• DCBJ
Op donderdag 25 juli 2002 23:43 schreef dodol het volgende:

[..]

:?
geld spel in dit geval geen rol. zo gigantisch verschil zijn ze ook weer niet. ik zoek het beste uit die twee (ik spreek dan voor kwaliteit).

trouwens, ik ben geen "zeeman-generation" :)
Ik denk dat er geen nadelen aan een CCFL zitten tov een neon buisje, dat bevestigings materiaal heeft niet zoveel met kwaliteit te maken, voor de meeste modders zal het ook geen probleem zijn om zelf te verzinnen hoe je zo'n ccfl monteert. Duzz ik zou gewoon voor de CCFL gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ccfl bij regenboot.net besteld
zit keurig verpakt met 2 standen schakelaar, kabeltjes en de ccfl in pvc buisje voor transport.
ben heel blij met de ccfl.
euh...die site werkt niet :?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op donderdag 25 juli 2002 23:52 schreef dodol het volgende:

[..]

euh...die site werkt niet :?
Moet zijn [url="http://www.regenboog.net"]www.regenboog.net[/url]

iStockphoto

• DCBJ
het is ook regenboog.net dacht ik :o

edit:
net te laat

Verwijderd

Topicstarter
[off topic]
nu we toch over casemodding discuseren, wil ik graag deze kans benutten met volgende vragen, hoe maak je een een "window" of een "gaat" in je behuizing? tuurlijk met een zaag zou je denken...maar wat ik graag willen weten is, welke soort zaag? waar is ie te koop? en hoe zit het met reserve onderdelen (in geval zaagkop versleten)?

ik zag op kijkshop.nl combitools, maar ik weet bijvoorbeeld niet welke de goei. of misschien weet je een betere plek.
[/off topic]

thnx voor alles.
:)

• RIP-airco
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-11-2024
nu denk ik dat je toch de search eens moet gebruiken ...

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find"]http://gathering.tweakers.net/forum/find[/url]

deze vraag is al heel vaak voorbij gekomen ...

airco

Verwijderd

ccfl`s kunm je bevestigen door ze in een zekering houdertje te drukke :) net zo easy en net zo stevig.. verder geen problemen mee waarom duur doen als het goedkoop ook kan...
Pagina: 1