Philips CDRW800 is dood?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
Ik zou nog even een paar uurtjes sof2'en. Na het aanklikken van sof2 icoon, vraagt ie de sof2 cd. Pak m'n sof cd, wil m'n Philips CDRW800 openen...doet ie gewoon he-le-maal niets meer. Ik heb even bij apparaatbeheer gekeken en daar stond ie opeens ook niet meer bij. Zwaar gefrustreerd pc opnieuw opgestart en maar hopen. Maar nee hoor, zelf het lichtje brand niet eens.
Heb 'm nog even op een oude p133 geprobeerd maar daar begon ook niets te draaien.

Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat een brander van 14 maanden oud, in een keer helemaal niets meer doet?

Weet iemand hoelang de garantie op een philipsbrander is? (of op een andere brander)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

:'( zo'n ding heb ik ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:07
Philips heeft tegenwoordig (dacht ik) 2 jaar..

trouwens, overal moet nu 2 jaar garantie opzitten..

maar ja, hoeveel er op dat ding van jouw zit... kan zijn dat het toen dus nog 1 jr was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
Het is gewoon niet te doen...ik baal als een stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

writer eruit halen, laadje openen en even met lucht helemaal doorblazen. Heeft voor mij bij writers al voor wonderen gezorgd. Die dingen worden zo vuil van binnen en schoonmaken helpt dan vaak al.

Edit:
plextor heeft 2 jaar garantie maar voor zover ik weet hebben de meeste andere writers zoals philips maar 1 jaar garantie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
Garantie heb ik nl. ergens anders liggen dus kan niet kijken of ik nu daadwerkelijk garantie heb. Zo nee, ik meen me te herinneren dat de nieuwste philips bij de office centre in de aanbieding was. Excl. btw 50 euro...dat is nog op te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef dan iets meer uit voor een lite-on, die hebben een hele goede reputatie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
Op donderdag 25 juli 2002 22:58 schreef Stoned-cow het volgende:
writer eruit halen, laadje openen en even met lucht helemaal doorblazen. Heeft voor mij bij writers al voor wonderen gezorgd. Die dingen worden zo vuil van binnen en schoonmaken helpt dan vaak al.
Hoe krijg ik 'm dan open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Gewoon schroeven, lukt dat niet -> wegflikkeren of eerst helemaal openmaken met een snijbrander om je CD eruit te halen.
En een Flips voor 50 euro bij OfficeCentre: niet doen, voor 64 euro heb je tegenwoordig een Lite-on 32/12/40: [url="http://212.79.224.170/scripts/producten.php?cat=12#97000"]http://212.79.224.170/scripts/producten.php?cat=12#97000[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
Op donderdag 25 juli 2002 23:08 schreef Stoned-cow het volgende:
Geef dan iets meer uit voor een lite-on, die hebben een hele goede reputatie!!
Deze Philips CDRW800 kwam toen het beste uit de test...Liteon heeft nogal eens een softwareprobleem, vrienden van mij hebben nl. ook zo'n apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
Op donderdag 25 juli 2002 23:12 schreef _JGC_ het volgende:
Gewoon schroeven, lukt dat niet -> wegflikkeren of eerst helemaal openmaken met een snijbrander om je CD eruit te halen.
En een Flips voor 50 euro bij OfficeCentre: niet doen, voor 64 euro heb je tegenwoordig een Lite-on 32/12/40: [url="http://212.79.224.170/scripts/producten.php?cat=12#97000"]http://212.79.224.170/scripts/producten.php?cat=12#97000[/url]
Waarom een liteon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je haalt de writer uit je systeem eerst. De meeste writers hebben een klein gaatje op het front zitten, zit meestal in het midden van het front. Als je daar met een heel dun draadje, bijvoorbeeld heel dun stukje ijzerdraad, in drukt dan wordt het loopmechanisme ontkoppelt en kun je de lade zo opentrekken.

Zit dit er niet dat gaatje, wat me sterk lijkt, dan kun je met een beetje kracht de lade zo openen. Beide kanten je nagels achter de lade en trekken maar, en anders met 2 dunne schroevendraaiers doen. Wel voorzichtig zijn, heb het al vaak gedaan en levert geen schade aan de writer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 23:13 schreef Siccema het volgende:

[..]

Waarom een liteon?
Zijn goedkoop, kwaliteit is super, hebben geen software probleem met niks. Je vrienden moeten anders de nieuwste firmware er opzetten. Lite-on kunnen vrijwel alle beveiligingen wel kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
Op donderdag 25 juli 2002 23:16 schreef Stoned-cow het volgende:
Je haalt de writer uit je systeem eerst. De meeste writers hebben een klein gaatje op het front zitten, zit meestal in het midden van het front. Als je daar met een heel dun draadje, bijvoorbeeld heel dun stukje ijzerdraad, in drukt dan wordt het loopmechanisme ontkoppelt en kun je de lade zo opentrekken.

Zit dit er niet dat gaatje, wat me sterk lijkt, dan kun je met een beetje kracht de lade zo openen. Beide kanten je nagels achter de lade en trekken maar, en anders met 2 dunne schroevendraaiers doen. Wel voorzichtig zijn, heb het al vaak gedaan en levert geen schade aan de writer op.
Zal morgen dan maar eens aan de slag. Wordt vanavond/vannacht niets meer (moet morgen om 5uur werken)

iig bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op donderdag 25 juli 2002 23:12 schreef Siccema het volgende:

[..]

Deze Philips CDRW800 kwam toen het beste uit de test...Liteon heeft nogal eens een softwareprobleem, vrienden van mij hebben nl. ook zo'n apparaat
Das gek, van alle branders die ik gekocht/verkocht heb, had ik met alle Philipsen (CDD2000, CDD3610, CDD3600, CDRW400, CDRW800) problemen, terwijl ik met een Yamaha, Panasonic en een handvol Lite-on fikkers geen enkel probleem heb gehad. Misschien gekke vriendjes en een blad als Computer Idee/Consumentengids die de Flips CDRW800 als beste getest heeft? Philips is de reinste rotzooi die er is, ze kunnen beter TV's en scheerapparaten blijven maken, dat kunnen ze tenminste wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:30
had 9ik laatst ook zat de ide kebel gewoon los

moet eens waminder tegen de kast aan schoppe als ik kwaad ben |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 18:18

Hironshy

Orooo!!!

IK KOOP NOOIT MEER EEN PRODUCT VAN PHILIPS!!!! :(
Na anderhalf jaar doet dat ding helemaal niks meer. Als ik geluk heb dan gaat de lade nog open, maar dat ding leest niet eens cd's. Heb kabels gecheckt, in een andere comp geprobeerd, verschillende progs gebruikt het werkt allemaal niet!!
Voor mij nooit meer shitips! Ga voor minder geld gewoon een Lite-On kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een CDRW800 van philips en nu heb ik het probleem dat als ie bijna klaar is met branden hij een schrijffout aangeeft en is de hele cd verneukt!!!! :( Nou ja ik probeer eerst mijn comp maar is te formatteren misschien dat ie het dan weer doet, want windows is vaak ook niet een grote hulp 8)7 .

• CRAM
Ik heb inmiddels een lite-on 48/12/48 gekocht. Kan nog niet oordelen of ie goed is want ik heb 'm nog maar net. Maar in ieder geval......ik wilde even zeggen dat toen ik mijn dooie brander eruit had gehaald, winxp gigantisch moeilijk ging doen. Dus maar even een formatje en xp er opnieuw op, dacht ik zo. Dacht 't niet! Met geen mogelijkheid kon ik winxp erop krijgen.....nl het ene blauwe scherm na 't andere. Hardware probleem? Kast open alles opnieuw aangesloten en weer proberen. Weer niet.....ik was dus veroordeeld tot win98. Drama.
Nu met nieuwe brander functioneert alles (waaronder winxp) weer naar behoren.

Iemand vaker zoiets gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

m-m schreef op 25 juli 2002 @ 22:53:
:'( zo'n ding heb ik ook....
*schopje*
die vandaag is overleden... :'(
Is het normaal dat een type brander zo vaak sterft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
m-m schreef op 07 oktober 2002 @ 20:25:
[...]

*schopje*
die vandaag is overleden... :'(
Is het normaal dat een type brander zo vaak sterft?
Hangt denk ik af van het gebruik. Elke dag een paar cd's branden betekent doorgaans dat een cdwriter niet lang meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

khep hier eeen philips cdrw400 die bevalt mij erg goed nooit problemen mee gehad en hij brand iedere dag backup cd's
mijn gewone cd rom is ook een philips [24 speed] is een keer kapot geweest en kreeg onder garantie een nieuwe ruim 2 1/2 jaar geleden alweer, en dat ding draait toch al mijn spellen van zelfgebrande cd's
dus zo slecht vind ik philips niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angels2
  • Laatst online: 15-03 19:15
Omdat Philips zoveel verkoopt gaan er natuurlijk ook wel eens eentje stuk. Vandaar dat dit af en toe wel aan bod komt. Er zijn ook veel meer mensen met een kapotte VW dan een kapotte Rolls.
Heb in mijn PC nog (onder andere) een 3610 van Philips (2x2x6) en die draait nog steeds. Mijn tweede brander is een 800 (8x4x32) en die is ook nog even fit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Angels2 schreef op 07 oktober 2002 @ 21:03:
Omdat Philips zoveel verkoopt gaan er natuurlijk ook wel eens eentje stuk. Vandaar dat dit af en toe wel aan bod komt. Er zijn ook veel meer mensen met een kapotte VW dan een kapotte Rolls.
Heb in mijn PC nog (onder andere) een 3610 van Philips (2x2x6) en die draait nog steeds. Mijn tweede brander is een 800 (8x4x32) en die is ook nog even fit.
Als je ziet hoeveel CDRW800's er dood zijn dan kan dat echt niet meer normaal zijn hoor.... Echt heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn CDRW800 werkt ook nog prima hoor, evenals mijn 107S (monitor), 20 jaar oude TV, 16 jaar oude videorecorder, tosti-apparaat, waterkoker, 2 scheerapparaten (10 en 1 jaar). Allemaal van Philips...

Philips is toch een van de meest duurzame merken die er zijn, natuurlijk gaat er wel eens wat stuk en daar hoor je dan weer iedereen over zeiken maar meestal blijft de boel gewoon heel hoor...

Bij mij in ieder geval wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 23:00:
Mijn CDRW800 werkt ook nog prima hoor, evenals mijn 107S (monitor), 20 jaar oude TV, 16 jaar oude videorecorder, tosti-apparaat, waterkoker, 2 scheerapparaten (10 en 1 jaar). Allemaal van Philips...

Philips is toch een van de meest duurzame merken die er zijn, natuurlijk gaat er wel eens wat stuk en daar hoor je dan weer iedereen over zeiken maar meestal blijft de boel gewoon heel hoor...

Bij mij in ieder geval wel :)
Philips is idd een goed merk qua duurzaamheid en betrouwbaarheid, maar volgens mij is deze serie branders daar gewoon een dikke vette uitzondering op. Ik ben niet specifiek op zoek geweest maar heb al een boel verhalen van overleden exemplaren gehoord.... Beetje zoals die ene IBM hddserie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angels2
  • Laatst online: 15-03 19:15
Er zijn wel miljoenen CDRW800-en gemaakt (zowat de meest verkochte van de laatste jaren), dus er zit wel enige logica in. Mijn 800 werkt nog steeds.
Opendoen van de tray gaat enkel via het sleufje achter het deurtje (zit onder de tray). Probeer niet met een schroevendraaier de tray van de zijkanten eruit te krijgen, dan is ie zeker kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 15:58

OgWok

U.N.C.L.E.

Is tie toevallig in Hongarije gemaakt? Daar komen niet de beste branders vandaan helaas.
Voor een kennis heb ik ook een flips nagekeken die hij 14 maanden geleden had gekocht. Misschien 4 cd's gebrand, maar gaf problemen met Nero.

Reactie flips service center: koop nieuw repareren is duurder..... na 14 maanden :? :( :(

Wat ze bij flips bedoelen met "let's make things better" snap ik ook niet.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
* richard_kraal kotst van philips vooral de cdrw 3610i :r , 3x nieuwe gehad en elke keer defect, heb nu een hp en ben er dolgelukkig mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:57
Sinds de 16x speed is philips wel aan de beterende hand met z'n CDRW's. Alle type's daarvoor gingen naar mijn mening te snel kapot, buiten dat hadden ze allerhande vage problemen. (overslaan van cd's e.d.) Tegenwoordig met de 40 en 48x drives is er weinig meer aan de hand, godzijdank.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocca
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08-2022
Nou ik heb ook een philips cd brander gehad, ligt nu lekker tussen de oude troep. Net een maand na de garantie gaf ie er mee op.....typisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 20:32

Kirpeknots

Wazzup!

Gisteren bij een vrien van mij een CDRW800 er uit geschroefd.

Lade gaat niet meer open.

Productiedatum: April 2001, Hongarije.

Ik heb gezocht op de philips site. Kan echter geen adres vinden waar ik hem kan claimen. Waar hebben julie geclaimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Kirpeknots schreef op 06 november 2002 @ 14:48:
claimen. Waar hebben julie geclaimd.
niet. te oud....

• CRAM
Heb dus die Lite-On 48/12/48 gekocht...op aanraden van GoT. Eerste maand werkte ie echt ideaal. Snel en geen fouten :)

Na die eerste maand begonnen de problemen...hij brandt nu soms goed maar meestal niet :(
Heb die luitjes gebeld waar ik 'm vandaan heb...krijg waarschijnlijk een nieuwe _/-\o_

Maar toch redelijk vaag...binnen een paar maanden 2 branders stuk

Verwijderd

Kwil niet veel zeggen, maar ik heb mijn Lite-On van de week ook weggebracht.. hij kwam tot 70%, 30% en 7%... en daarna wilde hij ook niet meer open. Pas na een nieuwe reboot kreeg ik hem weer open.

Ik draai WIN XP, maar nog nooit problemen mee gehad. Weet iemand toevallig of hij nu kapot is? Ik heb er nog garantie op, dus hijs al naar Lite-On. Het gaat over de 16102B ofwel 16x10x40x.

• CRAM
PRECIES HETZELFDE WAT IK HAD....

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Let's face it. Geen firma kan 100% goede produkten leveren die nooit kapot gaan, behalve de normale slijtage. Maar ik heb als verkoper al dozijnen philips branders verkocht en ik heb al dozijnen terug gezien, naar de merken als Sony/Lite-on/Aopen die wij voeren hebben ze toch echt de meest uitval. Aopen mag er ook wel wezen maar lang niet zo drastisch als Philips, ik zou persoonlijk nooit een Philips kopen, Heb nou al mijn derde generatie Teac te samen met een Teac CD-ROM speler, en dat werkt perfect, nooit problemen mee. Maar goed, dat is dan natuurlijk alleen weer vanuit mijn standpunt gezien. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die Teac rommel vinden en zweren bij Philips.

Canon Digital Ixus V3

Pagina: 1