Toon posts:

[OC] Geforce 2 mx 400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het befreft hier om een geforce2 mx400 64 mb, die met een extra fan en heatsinks is bekleed :) met de laatste nvidia drivers installed.

maar het probleem is dat de OC proggies: GTU, Coolbits (reg), Powerstrip. Allemaal een verkeerde waarde aangeven voor de default speed:

nl.

Mem: 334.1 Mhz
Core: 200.5 Mhz

terwijl de gef2 mx 400 op de default settings lager geclocked zou moeten zijn. Maar wil ik bv de settings verlagen wordt erop gewezen dat dat niet mogelijk is.

Iemand dezelfde probs ? Oplossingen ?

BVD

greetz Smeezio

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Waarom laat je het niet gewoon zo, het werkt toch allemaal? Die waardes kunnen misschien wel verschillen, zal miniem zijn en niet iets om je druk om te maken.

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor je replie, maar ik wil graag ocen voor wat extra performance. Maar als die waardes al niet juist zijn durf ik ze ook niet te ocen ivm verkeerde waardes waardoor vidkaart begeeft.

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Je ziet het vanzelf wel wanneer ie het begeeft...
Dan zie je nl artifacts of loopt ie vast. Simpel zat :)

"It certainly appears so..."

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Waarshijnlijk ziet hij je RAM op je GeForce als DDR.
Meer zou ik niet kunnen zeggen van je kaart...

...

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
[url="http://www.guru3d.com"]www.guru3d.com[/url]
probeer eens rivatuner :)

Verwijderd

overclocken tot je artifacts ziet (vervormingen en andere rare dingen)

dan terug verminderen tot ze weg zijn

• XPointman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 20:59

XPointman

ja, of niet

ik heb ook een gforce 2 mx

mijne draait op 166/ 175 hz(core mem) ben dus best jaloers op jouw kaart denk ik zo

Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire

Verwijderd

op de 64 versies van de MX zit een bug, als je met 2000/XP werkt & herstart krijg je (altans ik, een melding met 16mb memory) zo'n rare melding, Als ik dan doorstart Krijg ik Wel de juiste instellingen, dat zijn 175/166mhz. Een mx zou de bandbreedte niet eens benutten van ddr, Ik heb 'm natuurlijk gemod mijn kaart & koelblokjes + Vette fan, De clockspeeds die ik heb gehaald zijn : GPU @ 240mhz (243 max), en geheugen (nog steeds mee te rommelen) op 199mhz. Dit is erg weinig performance increase :( dus het is de moeite niet echt waard. Wel raad ik je aan om je geheugen op 361 mhz te zetten (wordt gezien als 64 MB DDR terwijl SD-ram chip is), Conclusie: Verwacht er maar niet veel van.

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 16:56
Geeft ie bij mij ook aan... met de laatste versie van Powerstrip overrigens niet meer. Het wordt gewoon als DDR gezien dus ff waarde/2 en je hebt de werkelijk snelheid.

Overigens is het zinloos om zo'n over te klokken, want door de max te proberen ga je 5 fps omhoog. De bandbreedte is gewoon niet toereikend voor je GPU.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal voor jullie replies :) ik gaat ut eens met de rivatuner trye :) maar paulgielens die 5 fps meer doet ut um net bij sommige games, ik wil nog ff w8en met een nieuwe vidkaart tot er een nieuwe geforce uit is :) dus zolang ff clocken die shit! :D

nogmaals bedankt voor de replies ben weer een wijzer man :P

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 13:47
die 5 fps meer doet ut um net bij sommige games, ik wil nog ff w8en met een nieuwe vidkaart tot er een nieuwe geforce uit is :) dus zolang ff clocken die shit! :D

nogmaals bedankt voor de replies ben weer een wijzer man :P
[/quote]

wake up. Hij is uit. De ultieme 2mx vervanger : Geforce4ti4200.
Pagina: 1