[XP] Spontane Reboots na Windows Update...

Pagina: 1
Acties:

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:55
Hallo,

Als ik na een schone installatie de windows update doe, en hij is opnieuw opgestart, dan heb ik constant spontane reboots. Ik heb er toen aan gedacht 1 voor 1 de updates te verwijderen, maar toen ik zag hoeveel het er waren dacht ik van nee toch maar niet. Nu heb ik windows (xp) er weer opnieuw op en nu is er niks aan de hand, doe ik windows update weer dan heb ik weer spontane resets. Mijn oom met een compleet ander systeem (wel AMD) heeft precies het zelfde probleem.

Zou er in 1 van die updates iets zitten dat hij het of met AMD processors verneukt of gewoon met alle processors??

Mijn vraag is dus nu, zijn er meer mensen (met of zonder AMD) die na het installeren van alle windows updates ook spontane resets hebben???

Of is er iemand die weet hoe je dit kan oplossen?

Greetz

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
OS aan titel toegevoegd, zie [topic=471457], stappenplan stap 3, let hier in 't vervolg even op a.u.b.

Spontane reboots, krijg je misschien blauwe schermen als je [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/152244#XP40"]dit[/url] omzet? Wat staat er dan op die blauwe schermen?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Saeverix
Op donderdag 25 juli 2002 22:50 schreef blackd het volgende:
OS aan titel toegevoegd, zie [topic=471457], stappenplan stap 3, let hier in 't vervolg even op a.u.b.

Spontane reboots, krijg je misschien blauwe schermen als je [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/152244#XP40"]dit[/url] omzet? Wat staat er dan op die blauwe schermen?
Die staat uit ja, en sorry dak dat [xp] ben vergete...
Maar t is pas na de Windows Update zo...

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Hey, ik heb ook winxp en een amdeetje 1900+ en ik heb nergens last van... er is wel een update die specifiek iets met amd te maken heeft, misschien kun je die achterwege laten, helpt misschien wel, check al je bios instellingen even, zet em eens op failsafe mode, misschien helpt dat. Het zou ook kunnen dat er in de windows update een driver update zit die niet goed werkt, dus laat die, na de amd update test, ook eens een voor een achterwege, succes

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

waarom nu weer de cpu vermelden bij dit soort problemen, dit is namelijk en software probleem. een van de updates verziekt en driver, dus kijk even in de logfile, en even uitzetten dat windows na en error opnieuw opstart.
ik heb hier ook een amd en winxp(niet alle updates)en het draait zonder problemen al driekwart jaar.
maar je krijgt ook en foutmelding te zien op het blauwe scherm, wat staat daar zoals al eerder gevraagd werd ????

• Saeverix
Op donderdag 25 juli 2002 23:55 schreef dutchtubby het volgende:
waarom nu weer de cpu vermelden bij dit soort problemen, dit is namelijk en software probleem. een van de updates verziekt en driver, dus kijk even in de logfile, en even uitzetten dat windows na en error opnieuw opstart.
ik heb hier ook een amd en winxp(niet alle updates)en het draait zonder problemen al driekwart jaar.
maar je krijgt ook en foutmelding te zien op het blauwe scherm, wat staat daar zoals al eerder gevraagd werd ????
dat is het probleem. ik krijg geen foutmelding/blauw scherm of iets anders. ik ben aan het surfen,gamen wat dan ook en in 1 x boem!! start hij opnieuw op. en die instelling dat hij opnieuw opstart bij een fout staat uit. al lang.

• Saeverix
niemand meer die iets weet??

:'(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Da's wel erg snel kicken he, liever niet binnen 24 uur. Even geduld dus.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Saeverix
ik zie toch echt wel 24 uur verschil met de laatste persoon die iets heeft gepost (ik zelf niet dus)

donderdag 25 juli 2002 23:55
zaterdag 27 juli 2002 00:25

• Saeverix
Nu dus echt niemand meer :'(

Nou slotje dan maar!

Verwijderd

Is het niet de CPU die te heet wordt?
Nou slotje dan maar!
Topics worden niet op slot gegooid als er niet meer gereageerd wordt.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik heb er ook last van, spontane resets op verschillende momenten. Werkt verder wel stabiel alleen op dat na. Ik heb wel sinds een week een Hercules 3D Prophet FDX 8500LE in mijn systeem zitten. Maar ik denk niet dat het daardoor komt omdat bij gewoon gebruik (MSN, IE, Norton AV & Firewall) ook spontane resets voorkomen. Systeem heb ik ook al terug geklokt en dat helpt ook niet

specs :
Intel P4 1,6A @ 1,6
512 MB DDR CAS2,5
MSI 845D Ultra ARU
Hercules 3D Prophet FDX 8500LE
Hercules Fortissimo II

Alle windows update's gedownload
Mobo en videokaart voorzien van de nieuwste bios

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Pagina: 1