Ik wil op een website bezoekers kunnen laten inloggen met een username + password. Eigenlijk heb ik al zoiets, alleen loggen ze nu in aan de hand van een user id. Dit wil ik dus zo veranderen dat dat met de username kan, alleen wil ik een aantal karakters niet toestaan om het netjes te houden. Daarvoor wil ik dus een simpele functie schrijven die de username valideerd. Ik wil 1 of meer instanties van 1 van de volgende karakters toestaan a-z, A-Z, 0-9, [, ], {, }, -, | en een spatie. Dit is wat ik nu heb:
Zoals je ziet checked hij alleen nog maar op a-z, A-Z, 0-9 en een spatie. Ik heb \] (escaped) geprobeerd te gebruiken maar die matchde niet. Weet iemand wat ik over het hoofd zie? Ik heb de search geprobeerd te gebruiken maar ik vind geen bruikbare topics.
PHP:
1
| <?function checkUsername($string) { if(eregi("^[a-zA-Z0-9 ]+$", $string)) { return true; } else { return false; }}$username = "[G] Aphax";if(checkUsername($username)) { echo "<strong>$username</strong> is allowed";} else { echo "<strong>$username</strong> is not allowed";}?> |
Zoals je ziet checked hij alleen nog maar op a-z, A-Z, 0-9 en een spatie. Ik heb \] (escaped) geprobeerd te gebruiken maar die matchde niet. Weet iemand wat ik over het hoofd zie? Ik heb de search geprobeerd te gebruiken maar ik vind geen bruikbare topics.