[60 GXP] Do not cover this hole ???

Pagina: 1
Acties:

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:04

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Topicstarter
Ik heb laatst een 60 gb 60 GXP gekocht en nu wil ik dat ding nu koelen met zo'n 5,25 koelbay waar de HDD in gaat. Nu staat er op die schrijven een plakkertje met daarop "Do not cover this hole", met een pijltje naar boven waar een klein gaatje in de HDD zit. Nu wil ik weten of dat erg belangrijk is en waar het voor dient. Met de search kon ik niets vinden en op de IBM site staat ook niets erover. Ik wil wel graag dat ding goed koel houden want nu wordt ie 40 graden.

Dus kan ik nu zonder problemen m'n HDD in zo'n koelbay schuiven?

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
Dat gaatje is ervoor dat de harddisk niet vacuum is van binnen anders klapt ie in mekaar op grote hoogtes ofzoiets :D

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:28
Op donderdag 25 juli 2002 22:04 schreef DeVoTioN het volgende:
Dat gaatje is ervoor dat de harddisk niet vacuum is van binnen anders klapt ie in mekaar op grote hoogtes ofzoiets :D
Euh, dus bijvoorbeeld als de hd in het vliegtuig vervoert word ofzo? In je pc kan het dan toch geen kwaad ? :)

XXXVI

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-04 23:40
Op donderdag 25 juli 2002 22:04 schreef DeVoTioN het volgende:
grote hoogte??

Bij gewoon gebruik bedoel je!
Op donderdag 25 juli 2002 22:39 schreef ephymerous het volgende:

[..]

Euh, dus bijvoorbeeld als de hd in het vliegtuig vervoert word ofzo? In je pc kan het dan toch geen kwaad ? :)
Als je hem aanzet, wordt hij warm. Warme lucht zet uit.
Zonder gaatje heb je dan echt een probleem....

Dus niet afdekken, anders vernaggel je je disk echt....

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Kan gewoon ,ik heb ook een 60gxp 40gb in een koelframe ,al 1 jaar zonder probs, hetzelfde geld voor m'n 120gxp 80gb.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-04 23:40
Op donderdag 25 juli 2002 22:41 schreef Bartjuh het volgende:
Kan gewoon ,ik heb ook een 60gxp 40gb in een koelframe ,al 1 jaar zonder probs, hetzelfde geld voor m'n 120gxp 80gb.
met de meeste coolers is er nogwel een beetje luchtstroom mogelijk van en naar dat gaatje...dus meestal is het geen probleem ;)
Pagina: 1