Toon posts:

TerraTec of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is beter,
TerraTec SoundSystem DMX – XFire 1024 retail fl 165 met A3D support en EAX support, OF
de vertrouwde Soundblaster live! Player 1024 PCI OEM van fl 145. Volgens hardwareinfo.net was die terratec wel aan te bevelen, maar zijn er gebruikers van deze kaart die grote spijt hebben dat ze hem gekocht hebben??

Verwijderd

Ik denk dat het eerst belangrijk is om je af te vragen waarvoor je een geluidskaart wilt hebben en wat je er eigenlijk mee wilt gaan doen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er een labtec 2510 aan hangen: 2 speakers voor, 2 achter en een subwoofer. Hij is vooral bedoeld voor spellen en mp3'tjes.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:15

Richard

Kuru Kuru Kururin

OK, koop 'm dan maar, ik heb 'm zelf ook, en ik kan er nix anders over zeggen dan "GEWELDIG"...

Misschien wel een leuke aanrader voor jou: Download eerst eens effe de handleiding vanaf ftp://ftp.terratec.net/manuals/DMX XFire 1024/XFire_nederlands.pdf
[Om 1 of andere gare reden kan ik deze URL niet lekker plaatsen, dus je mot effe knippen---->plakken]
Veel suc6

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik heb hem twee weken geleden gekocht, vooral om de goede recensies en de digitale uitgang voor 160,- en ik moet zeggen dat ik hem werkelijk perfect vind, wat een verschil in vergelijking met die oude sb16 van me.

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt, ik ben die handleiding aan het downloaden...

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

En? Hebben wij je zover gekregen tot de aanschaf van een Terratec kaart? En hoe vond je de handleiding?

20*350ZO45°

Verwijderd

kan iemand me vertellen waarom jullei de X fire 1024 verkiezen over de XLerate Pro?
XL:
A3D 1 en 2 in hardware
EAX
Xfire
A3D 1 emulated
EAX emulated

de XL is volgens mij nog sneller ook en heeft ook een dig. out en kost hetzelfde

• thijsc
  • Laatst online: 22-12-2023
De XL is geloof ik 229, de dmx 169.

De XL werkt niet in via systemen, timingprobs geloof ik.

en de XL ondersteunt geen EAX

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Oh ja, vertel mij dan maar waar je die digitale in en out zie staan!!!!

External connectors

*Switchable Speaker / Line-Out (3.5mm audio jack)
*Line-in (3.5mm audio jack)
*Mic-in (3.5mm audio jack)
*MIDI/Joystick interface (IBM 15 pin Sub-D)

Deze gegevens zijn rechtstreeks van de site van terratec afgehaald!!!!!!!!

Je vergelijkt de prijs met die van de XL
Maar je zit te kijken naar de XL Pro!!!!!

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Trouwens: Je moet maar 159,- voor die XFire betalen, mij wilde ze afzetten voor 189,- terwijl op de site van Terratec staat dat de verkoopprijs 159,- is. (Het is natuurlijk altijd vrij voor de winkelier om de prijs omhoog te schroeven)

Dus zeg gewoon dat je er niet meer dan 159,- voor wilt geven (Heb ik ook gedaan) Zeg wel effe dat ze anders op de site van Terratec motten kijken!

20*350ZO45°

• thijsc
  • Laatst online: 22-12-2023
De X-fire 1024 heeft inderdaad een digitale ingang. Die zit alleen op de kaart zelf, geen externe uitgang.

Ik heb er mijn dvd-rom speler digitaal op, maar je kan ook een optisch kaartje ervoor kopen.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Aan Damn You en alle andere geinteresseerden!!!

Kijk op:

http://www.game-revolution.com/games/hardware/dmx_xfire.htm

20*350ZO45°

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50
Ik heb hem ook en ik vind het een hele goeie kaart maar hij heeft een probleem bij GP3, Midtown madness, Grand prix Legends.
Wil hij nogal eens vastlopen. Bij Gp3 kan je bij voorbeeld maar een keer de buiten view nemen en dan weer naar binnnen en PATS Grand Prix 3 weg. En oh ja ik heb nog een vraagje waarom werkt A3D niet onder Q3???

Verwijderd

Ik heb em ook en inderdaad hij zou zgn. A3D 1.0 hebbe en 2.0 ondersteunen volgens de site maar het grappige is alleen dat je dat met Q3 nieteens aan kan zetten! Zit dus blijkbaar nieteens in de drivertjes ofzo. Oplossing is bij http://support.aureal.com/ even drivertje downloaden en installeren, dan werkt het wel. Je moet dan alleen iedere keer dat je Q3 opstart opnieuw A3D "on" zetten omdat hij die instelling vaag genoeg niet onthouden wil. Neh dat A3D en EAX hoef je het niet voor te doen, dat is als het al werkt tamelijk waardeloos. Maar gewoon mp3tjes afspelen enzo doet ie op zich goed! goed geluid en leuk config schermpje met 10-bands equalisertje. En hij werkt waarschijnlijk in meer systemen stabiel goed en probleemloos dan de SB Live die ik in de kast heb liggen nu aangezien dat ding met wat ik ook probeerde niet meer stabiel wilde werken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt niet echt geweldig: "problemen met GP3, quake III,..." of "voor de A3D en EAX hoef je het niet te doen". In de handleiding staat niet echt iets bijzonders.
Ik denk dat ik toch maar die Live neem...

Verwijderd

En de voorganger van de X-fire heeft al een jaar geen driver updates gehad geloof ik. Niet dat ik zo pro Creative ben, maar die drivers zijn ondertussen wel stabiel en up to date omdat de EMU10K1 chip al zo lang bestaat.
Precies hetzelfde met die nieuwe Videologic Sonic Fury/Turtle Beach Santa Cruz kaart, leuke kaart------->shitty drivers :( :(

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50
De geluidskwaliteit van de Terratec is wel onovertroffen en met bv. rc 2000 en Unreal tournament is hij helemaal veel beter dan de Live! player.

Verwijderd

huh. Ik heb het inderdaad over de XL Pro sorry 4 that.

kijken we naar de Xl Pro dan zien we toch echt:

External connectors

2 line-outs (stereo, 3.5 mm jack)
1 optical digital output (TOS link)
1 line-in (stereo, 3.5 mm jack)
1 microphone input (mono, 3.5 mm jack)
MIDI/joystick interface (IBM 15-pin Sub-D)

Dus wel optical output.

dat heb ik van http://www.3dsoundsurge.com/reviews/XLeratePro/XLeratePro.html

EAX-supporting drivers are currently in beta testing and should be available shortly.

These drivers will also support I3DL2 as well.

het gaat daarbij om de 2048 drivers :

Added A3Dverb reverb engine (3DNow! optimized)
Added A3D 3.0 support
Added initial EAX 1.0 support
Added initial I3DL2 support
Fixed A3D property set issues
Improved SoundFont (SF2) support
Fixed issue of MIDI not working properly when A3D was in use
Modified layout of Vortex Control Panel
Fixed issue of Vortex Hardware Equalizer app not launching on some systems
Modified 3D rendering slightly to reduce muffled sounds in center of head
Modified Vortex 2 Control Panel layout

die drivers stan hier:
http://www.vortexofsound.com/drivers/drv_v29x.htm

ok dan nog een laatste feitje wegwerken:
de XL pro zou stukken duurder zijn:
er is inderdaad een prijsverschil:
140 tegen 164 piek, maar je koopt al een andere vortex 2 kaartje met dig. out voor 139 piek.

Dat VIA probleem is inderdaad nog geen oplossing voor en das klote, maar anders is de vortex superieur.
Pagina: 1