Toon posts:

Minimale aantal dooie pixels Eizo L365

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het minimale aantal dat je moet hebben voordat je de monitor kan ruilen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
Staat vast wel ergens in de voorwaarden..

Bij Eizo was het een half jaar geleden iig 6 pixels, dunno of dat nog zo is...

Maar ja, of je m wel WIL ruilen..... Eizo gaat via Teleplan, en doe daar maar eens een search op :(

Verwijderd

wel, als ze er al zijn toen je hem gekocht had
denk ik dat het er stuk of 4 zijn. aan de andere kant worden die eerst getest voor dat ze van de band rollen

en voor de rest denk ik niet dat onder de garantie voorwaarden valt. en je het kunt vergeten om ze voor die reden in te ruilen.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Op donderdag 25 juli 2002 21:48 schreef pcvanvliet het volgende:
Wat is het minimale aantal dat je moet hebben voordat je de monitor kan ruilen?
Dat is een klasse II monitor (dat zijn de meeste overigens) dus PER miljoen pixels.
Of 2 altijd uit/aan
Of 5 subpixels uit/aan/flikkeren
Een groep aan/uit 0 stuks, maar een groep subpixels weer 2.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

he hebt dode pixels, en half dode (als 1 van de 3 kleuren niet werkt) pixels.

Half dode pixels mogen er up to 12 bij de goedkopere merken inzitten, en echte dode pixels (zwarte puntjes) mogen er 5 inzitten.

Er is ook een verhouding van waar de pixels zitten, zitten er bijvoorbeeld 5 in 1 hoek, dan komt hij ook niet door de keuring heen.

Als je scherm krijgt met teveel dode pixels, of teveel dode pixels (onder limiet) maar dan bij mekaar, dan kun je gratis je scherm omruilen voor een nieuwe. De zaak waar je het scherm dan gekocht heb, kan hem ook kostenloos (verzendkosten naar leverancier niet meegerekend) weer terugsturen.

AlphaESS 10+6kW + 23kWh batterij || 64x 500Wp PV || '23 MY LR || LG R290 16kW WP

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met 2 anders gekleurde pixels aan elkaar, deze zitten rechtsboven in de hoek, en 1 anders gekleurde links in het midden. Je mag toch verwachten dat een merk als Eizo het minimum aantal dode pixels lager heeft liggen als een ander merk?

• ErikRo
  • Laatst online: 04-08 15:18
Op donderdag 25 juli 2002 22:21 schreef pcvanvliet het volgende:
Ik zit met 2 anders gekleurde pixels aan elkaar, deze zitten rechtsboven in de hoek, en 1 anders gekleurde links in het midden. Je mag toch verwachten dat een merk als Eizo het minimum aantal dode pixels lager heeft liggen als een ander merk?
Dat verwachte ik dus ook voor dat geld. Maar officieel staat er klasse 2 en dat houdt in deze voorwaarden. Ze kunnen als ze willen dus moeilijk gaan doen.
Maar ik heb wel eens gehoord van soortgelijke gevallen, waarbij even de andere kant op werd gekeken.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geluk dat ik de leverancier goed ken, dus met een beetje mazzel, maar het is dus niet vreemd dat ik met deze klachten een ander scherm wil, is dit ook rechtstreeks met Eizo te regelen?
Pagina: 1