I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Ik heb een anderhalf maand geleden een zilveren coolpix 885 besteld @ foto konijnenberg. Duurde ongeveer een weekje dat er nieuwe camera's binnen kwamen (totaal 18 toestellen waarvan er 2 grijs waren).
Toen heb ik maar besloten om de zwarte/charcoal te nemen. Heb er overgens geen spijt van. Vind deze een robustere look hebben dan de zilveren.
Whatever.
anderhalve maand is dus ongeveer... half juni?Op donderdag 25 juli 2002 21:43 schreef meendering het volgende:
Er kan wel een kern van waarheid in zitten.
Ik heb een anderhalf maand geleden een zilveren coolpix 885 besteld @ foto konijnenberg. Duurde ongeveer een weekje dat er nieuwe camera's binnen kwamen (totaal 18 toestellen waarvan er 2 grijs waren).
Toen heb ik maar besloten om de zwarte/charcoal te nemen. Heb er overgens geen spijt van. Vind deze een robustere look hebben dan de zilveren.
ik heb hem dus ergens in mei besteld en toen wassie stuk (heel lang verhaal, als jehet wil weten moet je ff bij de [url="http://www.tweakers.net/shopsurvey/1827"]shopsurvey van konijnenberg[/url] kijken) , maar ondertussen heb ik na HEEEL VEEL bellen dus nog steeds geen werkende zilveren 885, want ze zeggen dat ze niet te leveren zijn
Verwijderd
Klopt.. je ziet ze ook bar en bar weinig. En winkels kopen ze ook eigenlijk niet die zilveren omdat de meeste een zwarte willen.Op donderdag 25 juli 2002 21:46 schreef Suffie het volgende:
[..]
anderhalve maand is dus ongeveer... half juni?
ik heb hem dus ergens in mei besteld en toen wassie stuk (heel lang verhaal, als jehet wil weten moet je ff bij de [url="http://www.tweakers.net/shopsurvey/1827"]shopsurvey van konijnenberg[/url] kijken) , maar ondertussen heb ik na HEEEL VEEL bellen dus nog steeds geen werkende zilveren 885, want ze zeggen dat ze niet te leveren zijn
Maareh, Suffie. Die winkel waar je je camera bracht sturen ze terug naar de importeur van Nikon. Die Nikon importeur zit bij mij om de hoek. Ikzelf bracht mijn kapotte 885 daar ook heen. Zou anderhalf a 2 weken duren. Na 2 weken niks gehoord, ik bellen. Ja, nog het kan nog 1 week duren.. het is zomertijd. Na die week niks.. ik bellen, ja nou kan nog anderhalve week duren.. het is zo druk. Ik vroeg of ze wel op datum van binnenkomst werken.. dat deden ze wel. Nou goed, ik na anderhalve week weer terug bellen.. niks gehoord... Toen ben ik toch zo boos geworden. Na anderhalf uur werd ik gebeldt dat ik mijn camera kon halen. Ik stond na 5 minuten op hun stoep en toen bleek dat ik een gloed nieuwe had gekregen. Hadden ze ook gelijk wel kunnen doen.
Maargoed, de importeur van Nikon in Nederland heeft het zo druk.. ze zijn per slot van rekening de enige in Nederland. Maar het is wel een slechte zaak.
Verwijderd
Vanmiddag lag er inderdaad een afhaal bericht van TPG/TNT dat ik het vanaf morgen ochtend bij het postkantoor af kan komen halen.
Dus vanaf morgen is het play-time voor mij.
dus je krijgt een zilveren ipv een zwarte?Op donderdag 25 juli 2002 23:05 schreef santoine het volgende:
Nou ik heb eindelijk afgelopen woensdag een verlossend telefoontje gekregen van Foto Konijnenberg. De Coolpix 885 die ik een maand geleden besteld had was binnen gekomen. Oke het was een zilver/grijze, terwijl ik een zwarte gevraagd had... Maar ja.
Vanmiddag lag er inderdaad een afhaal bericht van TPG/TNT dat ik het vanaf morgen ochtend bij het postkantoor af kan komen halen.
Dus vanaf morgen is het play-time voor mij.
* Suffie gaat strax ff BOOS bellen
je moet ff dat verhaaltje lezen, want hij was al stuk toen ik ehm kreeg. ik wil geen gemaakte stukke maar een nieuwe (waar ik dus voor betaald had)Op donderdag 25 juli 2002 22:32 schreef Afketser het volgende:
[..]
Klopt.. je ziet ze ook bar en bar weinig. En winkels kopen ze ook eigenlijk niet die zilveren omdat de meeste een zwarte willen.
Maareh, Suffie. Die winkel waar je je camera bracht sturen ze terug naar de importeur van Nikon. Die Nikon importeur zit bij mij om de hoek. Ikzelf bracht mijn kapotte 885 daar ook heen. Zou anderhalf a 2 weken duren. Na 2 weken niks gehoord, ik bellen. Ja, nog het kan nog 1 week duren.. het is zomertijd. Na die week niks.. ik bellen, ja nou kan nog anderhalve week duren.. het is zo druk. Ik vroeg of ze wel op datum van binnenkomst werken.. dat deden ze wel. Nou goed, ik na anderhalve week weer terug bellen.. niks gehoord... Toen ben ik toch zo boos geworden. Na anderhalf uur werd ik gebeldt dat ik mijn camera kon halen. Ik stond na 5 minuten op hun stoep en toen bleek dat ik een gloed nieuwe had gekregen. Hadden ze ook gelijk wel kunnen doen.
Maargoed, de importeur van Nikon in Nederland heeft het zo druk.. ze zijn per slot van rekening de enige in Nederland. Maar het is wel een slechte zaak.
Verwijderd
Klopt.Op vrijdag 26 juli 2002 08:10 schreef Suffie het volgende:
[..]
dus je krijgt een zilveren ipv een zwarte?
Het maakt me trouwens ook helemaal niet uit welke kleur de body is. Mij gaat met meer om wat er in zit
't Vrouwtje gaat straks mijn pakketje ophalen bij het postkantoor.
kijk je wel uit dat je niet mijn stukke gebruikte camera krijgt? (te herkennen aan het "lichtverbogen" handvat-draadje)Op vrijdag 26 juli 2002 08:24 schreef santoine het volgende:
[..]
Klopt.
Het maakt me trouwens ook helemaal niet uit welke kleur de body is. Mij gaat met meer om wat er in zit
't Vrouwtje gaat straks mijn pakketje ophalen bij het postkantoor.
weet je btw wanneer je ehm precies besteld hebt?
Verwijderd
Ik zal er ik elke geval op letten. Als je het serie nummer nog heb .. tell me. Vanmiddag meer nieuws.Op vrijdag 26 juli 2002 09:03 schreef Suffie het volgende:
[..]
kijk je wel uit dat je niet mijn stukke gebruikte camera krijgt? (te herkennen aan het "lichtverbogen" handvat-draadje)
weet je btw wanneer je ehm precies besteld hebt?
Ik heb het eventjes terug gezocht en ik heb de camera op 30-06-2002(?) besteld.
maar ik weet niet of ik dat kan vertrouwen, dus eerst zien en dan geloven!
dus als er iemand is die "opeens" weer wordt afgebeld dat de camera er toch niet is, dan heb ik dat op me geweten *grijns*
Verwijderd
Het versturen vanuit Foto Konijnenberg gaat wel snel zoals ik al eerder vertelde. Alleen TNT bezorgt niet op zaterdag (dacht ik). Ik heb ze gisteren wel om een track en Trace nummer gevraagd, omdat ik geen verstuur bevestiging gekregen heb. Alleen deze heb ik tot nu toe nog niet gekregenOp vrijdag 26 juli 2002 10:14 schreef Suffie het volgende:
zo ik heb toenet nog ff gebeld, en eerst zeiden ze dat ze dr nog steeds geeneen hadden, maar toen ik vertelde dat er iemand was die vandaag een zilveren kon ophalen bij het postkantoor die ehm een maand geleden had besteld, toen vonden ze "opeens" nog 3 zilveren 885's. Toen heeft ie diegene voor wie die gereserveerd was afgebeld, en als het goed is is ie er zaterdag of maandag..
maar ik weet niet of ik dat kan vertrouwen, dus eerst zien en dan geloven!
dus als er iemand is die "opeens" weer wordt afgebeld dat de camera er toch niet is, dan heb ik dat op me geweten *grijns*
Wel vreemd dat ze zo reageren. Misschien hebben ze een of twee camera's achter gehouden voor verkoop in hum eigen winkel. En dachten toen jij vertelde dat de mijne onderweg was ze dachten 'laten we Suffie maar meteen tevreden stellen'
Verwijderd
Tsja, dan blijkt toch maar weer bij welke winkel je em koopt. De winkel waar ik mijn Coolpix 885 had gekocht had ze op voorraad. Ik had mijn 885 3 dagen en toen ging er iets mis met de autofocus. Ik terug en ze keken erna en inderdaad, dat was niet goed. Ze liep naar achteren en haalde een verse 885 voor me.Op vrijdag 26 juli 2002 08:11 schreef Suffie het volgende:
[..]
je moet ff dat verhaaltje lezen, want hij was al stuk toen ik ehm kreeg. ik wil geen gemaakte stukke maar een nieuwe (waar ik dus voor betaald had)
Ik ben ook express naar een winkel gegaan waar ze em hadden liggen. Ik hou er namelijk niet van als dingen besteld moeten worden. Als ik iets wil kopen moet het allemaal gelijk gebeuren.
wat een stelletje naaiers!
gisteren zeiden ze dus dat ze ze niet binnen hadden gekregen (totdat ik vertelde dat ik van iemand hoorde die er die dag een gekregen had), en vandaag bel ik weer (om het verzend nummer te vragen, andere verkoper) en dan zeggen ze weer dat dat niet kan omdat ze helemaal niet binnen zijn gekomen
ze liegen dus gewoon recht in je gezicht (voor zover dat kan via de telefoon)
Verwijderd
Emm.. de koop kun je zeker niet meer afblazen he?! Anders doen! En ga met je gevangen geld naar een zaak waar ze die 885 op voorraad hebben liggen.Op zaterdag 27 juli 2002 11:41 schreef Suffie het volgende:
zo ik moet nog ff wat kwijt over de winkel "foto konijnenberg"
wat een stelletje naaiers!
gisteren zeiden ze dus dat ze ze niet binnen hadden gekregen (totdat ik vertelde dat ik van iemand hoorde die er die dag een gekregen had), en vandaag bel ik weer (om het verzend nummer te vragen, andere verkoper) en dan zeggen ze weer dat dat niet kan omdat ze helemaal niet binnen zijn gekomen
ze liegen dus gewoon recht in je gezicht (voor zover dat kan via de telefoon)
we hebben gisteren een email gestuurd, met onder andere hetvolgende erin:Op zaterdag 27 juli 2002 13:49 schreef Afketser het volgende:
[..]
Emm.. de koop kun je zeker niet meer afblazen he?! Anders doen! En ga met je gevangen geld naar een zaak waar ze die 885 op voorraad hebben liggen.
altijd handig, vriendinnen die rechten studeren en een moeder die voor haar werk vaak dit soort brieven schrijft (alleen wel jammer dat er nu niet boven staat "in naam der koningin")Indien de camera (door u bevestigd verzonden op 26 juli 2002), niet bij mij gearriveerd is op uiterlijk dinsdag 30 juli 2002, dan meld ik mij woensdag 31 juli 2002 in uw winkel en verzoek dan het door mij betaalde bedrag van euro 553,00 kontant aan mij terug te betalen. Tevens de verzendkosten van euro 10,25.
Wat betreft de overige gamaakte kosten maak ik in ieder geval de zaak aanhangig bij het Kantongerecht. Ik vraag een schadeloosstelling van de door mij gemaakte kosten: onder andere: kilometervergoeding 2x _woonplaats_ - den Ham - telefoonkosten - gederfde inkomsten: minimaal een halve dag die ik moet vrij nemen om naar den Ham te komen - schadevergoeding wegens opgelopen stress en ergernissen wegens bedrog.
Verwijderd
(wegens drukke werkzaamheden nog niet aan een update toegekomen)
Afgelopen vrijdag middag had ik dus eindelijk mijn fel begeerde camera in mijn handen. Alleen in plaats van de twee extra bestelde CF-kaarten zat er maar eentje in de verpakking. Eventjes opgebeld, werd netjes door iemand te woord gestaan. Na een mailtje gestuurd te hebben over wat er telefonisch besproken was, zou de ontbrekende CF-kaart nagestuurd worden.
Dinsdag avond: op de deurmat ligt een briefje van meneer/mevrouw TPG; "U was niet thuis we proberen het morgen avond nogmaals.
Woensdag avond: TRING,, de bel. Postbode aan de deur met een pakketje. Inhoud: heeeeel veel schuimvlokken en een CF-kaart.
Al met al heb ik nu alles binnen en is het spelen begonnen.