Toon posts:

Stereo problemen.. help !

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heyz,
ik heb hier een JVC stereo.
ik had met me domme kop een 300 watt subwoofer aangesloten.
maar me jvc kon maar 150 watt aan. :S
maja je snapt et wel :P niet slim hehe oke |:( ..
er zitten 3 zekeringen op.
de 1ste was alleen kapot.
die heb ik vervangen maar nu doet me stereo alsnog niks hij gaat verder wel aan en cd draait ook wel ik kan ook geluid horen als ik me headphone aansluit op de headphone ingang.
maar me speakers werken niet.

de originele zekeringen : T1AL 250V.
de zekeringen die ik ergens in een bakje gevonden heb: T1,25AL 250V.

2x de originele zekeringen erin en daarna komt de T1,25AL 250V zekering.

zou de onoriginele zekering het probleem zijn dat ik geen geluid krijg ? of is me stereo nu gewoon helemaal dood.

Verwijderd

zou de onoriginele zekering het probleem zijn dat ik geen geluid krijg ?
Neen, toch als je onoriginele zekering nog goed is.
of is me stereo nu gewoon helemaal dood.
Als je nog geluid hebt uit je hoofdtelefoon niet, zitten je speakers nu wel goed aangesloten? Zo ja, kijk dan eens naar een component dat er verbrand/niet goed/rot uitziet. Vervang dit dan eens.

Verwijderd

Topicstarter
kabels zitten wel goed..
heb verder wel gekeken naar verrote componenten en geroken of ik verbrande electro ruik maar dat ruik ik niet ...

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53
hmmm... bekend probleem :+ Ik had zo me eindversterker opgeblazen |:( ... Beetje jammer... Misschien is het bij jou ook je eindversterker... bij mij werkte inderdaad alles nog, maar er kwam geen geluid meer uit...

• JJapie
Op donderdag 25 juli 2002 21:38 schreef MactrY het volgende:
kabels zitten wel goed..
heb verder wel gekeken naar verrote componenten en geroken of ik verbrande electro ruik maar dat ruik ik niet ...
...En dat rook ik ook niet... Er was bij mij ook een zekering kapot, alleen die van de front boxen... Toch was me eindversterker kapot. Deze vervangen is niet duur als je het zelf doet.. Het was bij mij iets van 25 gulden. Als je het laat doen kom je zo op ¤45,- uit ivm arbeidsloon...

Verwijderd

Topicstarter
ohw oke... zal eens kijken bij een electro boer... zelf vervangen is dat moeilijk ?

• JJapie
Op donderdag 25 juli 2002 21:40 schreef MactrY het volgende:
hmm zou ik de eindversterker kunnen vervangen ofzo ??..
Of je die zelf kan vervangen dat weet ik niet. Ik neem aan dat het bij jou om een zo'n miniset gaat, dus zo'n alles-in-1... Bij mij was het een los component. Ik heb het laten doen, ik kon dat zelf niet. Ik wist ook niet wat er aan de hand was. Zelf vervangen is wel mogelijk als je zo'n schema hebt waar op staat hoe je stereo in elkaar zit...

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx ... ik heb iid mini torentje zal het maar laten doen denk ik :P

• JJapie
Op donderdag 25 juli 2002 21:43 schreef MactrY het volgende:
ok thnx ... ik heb iid mini torentje zal het maar laten doen denk ik :P
Je moet je wel bedenken of je het de moeite waard vindt... Ik weet niet hoe oud dat ding is.. Als die al 6 jaar oud is is het mischien een hoop geld op zo'n oud ding.. Kan je beter nadenken over een andere. Verder weet je natuurlijk niet zeker of het de eindversterker is. Je kan hem laten onderzoeken bij een electrospeciaalzaak in de buurt. Kost dan ¤15 onderzoekskosten, welke vervallen als je het laat repareren...

[edit]
BTW, hoort dit topic niet in [url="http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/9"]Audio, Video & HiFi Forum[/url]??

Verwijderd

Topicstarter
Denk wel dat het waard is... ding is ongeveer 3 jaar oud...
btw, zou het niet weten waar dit topic zou moeten.. ik dacht eerder aan elektronica... vanwegen de zekeringen etc...

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

he? als je een speaker van meer Watt aansluit dan je versterker, kan er nix mis zijn, alleen de impedantie oid zal je verkeerd gedaan hebben...
check dat ff

Electronics development

Verwijderd

Aller eerst moet je eens luisteren of je een relais hoort
aanslaan na een 2 tal seconden zoniet dan is er wat met je
eindtrap. Denk zelf aan een laag ohmig weerstandje in je
eindtrap plus minus 1 ohm ofzo die voor de voeding zorgt bij een spanningsregelaar.
Anders is je eintrap stuk en dat is waarschijnlijk een zwarte STK module met een stuk of 12 pootjes.
Is voor een niet technisch persoon een rot klus want het
hele apparaat moet uit elkaar.

Verwijderd

Topicstarter
ok thanx.. ik ga zo op vakantie rond 8 uur s`ochtends :)
magoed.
thanx voor da info.
na de vakantie maar eens verder kijken...
Pagina: 1