Toon posts:

Mijn PC start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!

Ik heb een gek probleem. Mijn PC start oppeens niet meer op. :'( (Configuratie staat onderaan)

Vanmiddag werkte alles nog goed. Toen ging ik naar beneden, om te eten. Kom ik weer terug, heb ik geen beeld meer...

Gek natuurlijk, maar goed, ik PC resetten, maar niks... Het lampje op de monitor blijft oranje (zou groen moeten worden).

De fan van de koeler draait gewoon, de fans van de videokaart ook, alleen de extra fans die ik op het mobo heb aangesloten draaien maar 1 sec. en dan gaan ze uit. Verder helemaal niks. Er piept ook niks.

Ik heb ondertussen alles al afgekoppeld behalve de videokaart. Niks helpt tot nu toe. Het kan volgens mij niet aan de voeding liggen, want behalve de fans op het mobo draait alles.

Wie heeft er nog iedeeen???

BTW: Op het moment was er niks overclocked.

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Bruik de search ff, hier zijn zoveel topics over geweest/aan de gang

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan, anders zou ik dit niet posten.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Heb je een 2e computer met agp slot? anders sluit je leadtek daar even op aan. Ik heb ook een gf2 gehad waar de koeler van draaide maar het ook niet meer deed.
Of een 2e agp videokaart die je er in kunt zetten?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Je weet nooit met sommige mensen

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb ff geen 2e PC met AGP. Maar ik wel een andere videokaart (PCI) geprobeerd, en dan gebeurd er ook niks.

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
[oftopic]
lauwe foto van soad, waar hebbie die vandaan?
[/oftopic]

als er niets piept wijst dat of op je mobo dood of je proc doorgefikt
t kan in princiepe ook je ram zijn of je vidkaart, maar dan hoort je mobo te piepen
probeer is met andere vidkaart (pci) te booten, of met ander geheugenreepje
als dat t niet is ff je proc er af halen en laten doormeten in de zaak waar je hem hebt gekcoht, mocht ie dan niet kapot zijn ist je mobo

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Dan heb je vast ook geen 2e monitor :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• mad_dog
okay vid ist niet en je hebt ook geen ander geheugenreepje, meot je ff van een vriend lenen

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 20:45

almightyarjen

When does the hurting stop?

Het kan idd vanalles zijn: mobo, proc, mem, enz. Probeer een andere computer te lenen en probeer dan alle losse onderdelen van je compu. Als die het allemaal doen in de andere compu ligt het aan het mobo of de proc. Dan wordt het moeilijk... Hopen dat die andere computer ook een socket A is... Suc6. :{

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:19
trek de stroomstekker eens uit de monitor, pc ook. daarna opnieuw stekkers erin en booten...lost meestal wel het probleem op.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 21:33 schreef mad_dog het volgende:
[oftopic]
lauwe foto van soad, waar hebbie die vandaan?
[/oftopic]

als er niets piept wijst dat of op je mobo dood of je proc doorgefikt
t kan in princiepe ook je ram zijn of je vidkaart, maar dan hoort je mobo te piepen
probeer is met andere vidkaart (pci) te booten, of met ander geheugenreepje
als dat t niet is ff je proc er af halen en laten doormeten in de zaak waar je hem hebt gekcoht, mocht ie dan niet kapot zijn ist je mobo
Foto komt van de inlay van de CD natuurlijk :P

Ik ben eigenlijk ook bang dat het mobo kapot is, maar ik hoop dat ik iets over het hoofd zie.

Ik heb wel een 2e monitor, maar daar kijk ik nu naar.
De monitor die geen beeld geeft, detecteerd wel vrolijk of er wel of geen videokaart aan hangt. Dus ik denk dat die wel goed is.

• mad_dog
ik had dus ook t zelfde, had toen van alles geprobeerd
andere : monitor/ram/vidkaart/voeding
bleek uiteindelijk mijn proc rip te zijn
maar daar kom je helaas zelf neit achter tenzij je een andere mobo hebt

(tis logischer als je proc rip is, aangezien een mobo slopen moeijlijker is) (en je proc was overclocked :P )

schiet me opeens te binnen, heb ik ergens gelezen, kan zijn dat er wat was t ook weer, owja, :), vocht tussen je cooler en je proc of je proc en je socket is gekomen, en dat los je op, cooler er af proc uit socket, houd em ff vast, stop em dr weer in cooler er op en kijken of ie t weer doet, 99,9% zeker helpt t niet, maar t stond wel dacht ik in de troubleshooter van mijn abit mobo

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niemand met een soortgelijke PC die ik ff kan lenen. Ik heb ook alles al gereset, BIOS met jumper kortgesloten. Half uur de stekker eruit gehad, maar het mag niks baten.

Het ergste is dat ik bijna op vakantie ga, en hem nog wel ff nodig heb...

• Biertjuh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11-2023

Biertjuh

Biertjuh?!

Nu ben ik niet bekend met het type mobo.
Maar waar ik laatst last van had is een FAN GUARD..
dwz, zodra je mobo geen fansignalen ontvangt (in mijn geval een stroomafname) dan doettie NIX...

hij piept niet, en geen ledje gaat branden..

anyways, hoop dat je prob snel is opgelost, laat ff weten wat er nou mis was :)

The object of war is not to die for your country, but let the bastard die for his.

• mad_dog
dus jij bedoelt dat hij zijn sys fan moet loskoppelen

Verwijderd

Topicstarter
Hmm...Interessant die FAN GUARD, maar ja, hoe kom ik daar nou weer achter?

Ik ben bang dat ik weer terug kan naar de winkel :(

Aha...ik ga dat eens ff snel proberen...met de nadruk op snel, anders fikst me proc soieso uit

Verwijderd

Topicstarter
Nou fan eraf helpt ook niet.

Ik denk dat het een ritje naar Informatique word.

Ik zal het in elk geval ff posten als ik wat wijzer ben geworden. Al zou dat nog wel eens lang kunnen gaan duren.

• mad_dog
ik dacht al dat je em daar had gekcoht :P
vraag me niet waarom, maar ik zag dat je die cooler dr op had en toen dacht ik t, mijne komt dr nl ook vandaan, hoewel ik andere cooler heb :D

* mad_dog is echt al de hele avond offtopic bezig |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 21:52 schreef mad_dog het volgende:
ik dacht al dat je em daar had gekcoht :P
vraag me niet waarom, maar ik zag dat je die cooler dr op had en toen dacht ik t, mijne komt dr nl ook vandaan, hoewel ik andere cooler heb :D
[off-topic]
Grappig, ik kom ook nog wel eens in Bleiswijk :P
[/off-topic]

Anywayz, ik ga nog wat proberen, ik laat het wel weten als de oplossing heb.

• mad_dog
zie hoe klein de wereld is :)

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 22:25

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Op donderdag 25 juli 2002 21:44 schreef CRX_Lunatic het volgende:
Hmm...Interessant die FAN GUARD, maar ja, hoe kom ik daar nou weer achter?

Ik ben bang dat ik weer terug kan naar de winkel :(

Aha...ik ga dat eens ff snel proberen...met de nadruk op snel, anders fikst me proc soieso uit
een fan guard is een roostertje wat je voor een fan plaatst... :)

or am i stating the over-obvious?

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• mad_dog
ja dat zie goed, maar guard kan ook beschermen betekenen, iets van dat ie t beschermt (duh!) (8>
maarja...was t proberen waard

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 21:37 schreef CRX_Lunatic het volgende:

[..]

Foto komt van de inlay van de CD natuurlijk :P

Ik ben eigenlijk ook bang dat het mobo kapot is, maar ik hoop dat ik iets over het hoofd zie.

Ik heb wel een 2e monitor, maar daar kijk ik nu naar.
De monitor die geen beeld geeft, detecteerd wel vrolijk of er wel of geen videokaart aan hangt. Dus ik denk dat die wel goed is.
Dus die 1ste monitor doet het wel op een andere pc?

Verwijderd

probeer er anders eens een andere videokaart in te zetten?

• mad_dog
heeft ie al gedaan...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de monitor niet op een andere PC geprobeerd. Maar ik denk niet dat het de monitor is, omdat de fans die ik op het moederbord aangesloten heb zitten niet meer draaien. Ik kan me niet voorstellen dat dat door de monitor komt.

Verwijderd

Haal je moederbord er helemaal uit, controleer elk maar dan ook elk onderdeeltje, Dan kom je er vast wel vanachter, Ik had hetzelfde gehad op een 100mans LAN waarbij ik net m'n pc had neergezet, nog geen 10min later dat ik ff een biertje ging doen aan de bar deed hij helemaal niets meer, afijn , ander moederbord, alles deed het weer, Wat was er nou? Een transistor was er af gebroken omdat ik er in het verleden een koelblokje er op had geschroeft waarbij metaalmoeheid is opgetreden, Nu kan het van alles zijn dat de oorzaak is maar als je mb bijvoorbeeld kortsluiting heeft lopen maken (dat hoeft niet lang te duren) met de kast heb je wel een prob, ik kan het weten want ik ben technisch monteur geweest in een Bekend Computer-zaak :9, Ik denk dat het aan je moederbord ligt, vraag aan iemand anders die er 1 te leen voor je heeft om te testen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal idd het hele zaakje er eens uit halen, en eens goed kijken. Een ander mobo zal moeilijk worden ben ik bang. Nou ja, anders moet de winkel maar es kijken...

Maar ik mis mijn PC! Ik krijg al ontwennings-verschijnselen :P

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Even vraagje.... waar computer je nu op dan :? :)

• mad_dog
vast zon 486je :P
moest ik ook doen toen mijne verrot was

ow en als je je pc als systeem heb gekocht bij inofrmatique zet em ff weer in elkaar voor je er mee terug gaat, beter voor de garantei ;)

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik op computer? Nou, gewoon, op mijn server (PII 350) of op de zaak (PIII 1GHz). En nu op de PC van de zaak die ik ff heb geleend. En dan heb ik ook nog een laptop (P300 MMX). :)

Maar das allemaal niks, als je het vergelijkt met je eigen vertrouwde systeempje he :7

Ja, en weet je wat ik oppeens zat te bedenken? Ik heb mijn mobo helemaal niet bij Informatique gekocht :P 'k was er bijna met me botte kop gewoon uit gewoonte heen gegaan. Hij komt bij Powerline vandaan.

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-08 22:34
1 tip voor als je een nieuwe mobo haalt.neem dr eentje met van die klote ledjes aan de zijkant.toch verekte handig!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad erg handig ja. Ik zal er de volgende keer eens naar kijken.

De monitor is trouwens goed, op de PC van de zaak werkt 'ie perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik had beloofd de oplossing nog ff te posten. (Kom net weer terug van vakantie)

Ik ben erachter gekomen dat de CPU (waarschijnlijk) kapot is. Ik heb de stem van mijn mobo (A7V333) weer aan de praat gekregen. Begreep eerst niet wat ze nou zei, maar met het boekje erbij snapte ik het: "System Failed CPU Test". Lijkt me vrij duidelijk.

Ik ga m'n CPU ter reparatie aanbieden, en ik hoop dat het dan weer werkt... ;)
Pagina: 1