Triple-boot HD overzetten: 440LX PII -> 440BX PIII

Pagina: 1
Acties:

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Tja, 'k wil dus een goed functionerende HD met w98/w2k/linux overzetten van een 440LX bordje met PII naar een 440BX met PIII. Heb wel es iets soortgelijks gedaan met één w98 van een 486 naar een pentium, maar dat was alleen ff voor de test en heb daar dus niet mee gewerkt, al paste het systeem zich keurig aan aan de chipset etc. en dat leek goed te werken. Verder voor een vriend een [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/443984/1?limit=25"]topicje[/url] gezet over de vraag wat verstandig is als je een Celeron op een 440LX prikt ter vervanging van een PII; na het uitvoeren van die handeling leek er volgens ME niets te zijn gewijzigd en werd nog steeds verondersteld dat er een PII in zat.. De antwoorden in het topic verschilden nogal, systeem ging toch crashen, voor de zekerheid toch opnieuw geinstalleerd en pc heeft daarna waarschijnlijk door onvoorzichtig handelen nooit meer goed gewerkt met beide cpu's.. ;() Oh ja, een hd met RedHat 6.2 heeft zich ook nog eens laten overzetten van een PII naar een PI (!), maar die gebruikte een default i386 kernel.

Het lijkt logisch alles opnieuw te installeren en dat was zowiezo het plan, maar aangezien de HD overgezet en toch gestart wordt (ter controle van HD uiteraard, niet zozeer van de goed werking van het OS) ben ik benieuwd naar wat er gaat gebeuren als ik hem toch laat doorstarten in alle os'en, al is het alleen maar voor de weet :9 en het zou uiteraard wel wat back-ups en tijd schelen.

Dat de chipset bijna identiek is lijkt meegenomen maar dat maakt denk ik niet zo veel uit, althans voor Windows. Om de 1 of andere reden ga ik er vanuit dat Linux het minst vriendelijk zal gaan doen, maar een re-install is niet zo erg. Verder natuurlijk uitkijken met installatieherstel en -volgorde. Iemand al es zoiets gedaan, ja toch? En..?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik beperk me tot het PMG gedeelte (hence the subforum name :P ). CPU en geheugen is geen probleem (althans, mag geen probleem vormen) en de LX en BX zijn zozeer gelijk aan elkaar dat ik daar ook geen problemen voorzie. Als je de HDD precies aan hetzelfde IDE kanaal hangt lijkt 't me allemaal een vrij simpele operatie eerlijk gezegd, zelfs voor Linux. Ach, gewoon proberen, je hebt toch weinig te verliezen? (van erg belangrijke data in dit soort gevallen natuurlijk een back-up maken, maar dat spreekt voor zich :+ )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Indeed, maar es kijken wat er gebeurt.. ;)

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory