Ik ben een echte nOOb op het gebied van netwerken. Maar, ik heb hier een laptop een een normale PC op beide XP prf. De pc waarop internet binnenkomt is een AMD 1Ghz, 192 MB ram en een realtek netwerk kaartje. Alleen nu zit mijn broertje GP4 te doen en zodra ik een site open of iets overpompt gaat GP slooom lopen. Is dit normaal of moet ik hier wat aan doen.
Dat is wel vrij normaal ja, de processorbelasting bij Realtek netwerkkaartjes is nu eenmaal vrij hoog.
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Dank u weet ik genoeg, het is voorlopig alleen met Grand Prix 4 dat hij er last van hebt. Dan weet ik in ieder geval dat ik er niet veel aan kan doen.
Wat je eraan moet doen : goede netwerk-kaart kopen : 3Com, Intel, Compaq, Digital ofzo. Die doen namelijk de afhandeling van het Ethernet-protocol met een chip op de kaart zelf, i.p.v. dat door je processor te laten doen zoals bij RealTek.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Als hij een site opent al lag? das nie logisch..
Wat het ook kan zijn :
Je Netwerkkaartje shared een irq met je vga ding
Ik heb nooit problemen gehad op mijn Athlon 900 met Realtekjes ..
(Heb nu een 1,4 met 3com (kon ik goedkoop aankomen))
Wat het ook kan zijn :
Je Netwerkkaartje shared een irq met je vga ding
Ik heb nooit problemen gehad op mijn Athlon 900 met Realtekjes ..
(Heb nu een 1,4 met 3com (kon ik goedkoop aankomen))
Verwijderd
Als ie het op het internet speelt is dat oko normaal..
omdat je banbreedte dan afneemt. Maar als da lokaal is inderdaad jou type en merk netwerkkaart slecht.
omdat je banbreedte dan afneemt. Maar als da lokaal is inderdaad jou type en merk netwerkkaart slecht.
VGA deelt idd IRQ met NIC. Maar ik laat nu alles zo staan dat ding draaid nu juist zo stabiel, op dit na.
Verwijderd
Tja... wil je nou geholpen worden of niet?Op donderdag 25 juli 2002 21:20 schreef Ajaxno1 het volgende:
VGA deelt idd IRQ met NIC. Maar ik laat nu alles zo staan dat ding draaid nu juist zo stabiel, op dit na.
kan ook zijn dat je internetdeelprog gewoon niet genoeg %tijd krijgt omdat gp4 alle %tijd inslikt
kun je niet eens proberen om je internetdeelprog een hogere prio te geven ?
kun je niet eens proberen om je internetdeelprog een hogere prio te geven ?
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Jawel, maar de vorig keer zei iemand je moet ACPI uit zetten in XP, toen ging het nog slechter.Op donderdag 25 juli 2002 23:55 schreef Silverburst het volgende:
[..]
Tja... wil je nou geholpen worden of niet?
dan zet je het weer terug.
en weet je meteen dat het daar niet aan ligt...
welke tweaker duft nou weer niet te experimentere.......
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
Inderdaad.. dit is hier wel voor Tweakers bedoeld lieverd!Op vrijdag 26 juli 2002 11:56 schreef heuveltje het volgende:
dan zet je het weer terug.
ook kan het zijn dat als je over een 100mbit lijn grote files van die GP4 machine naar jou bak trekt, het trager gaat omdat je HDD ook weer extra dingen moet laden.
je HDD is bezig met het spel, waarbij dus de HDD word gebruikt. en als jij vandiezelfde HDD grote files trekt moet ie nog meer data verwerken.!
je HDD is bezig met het spel, waarbij dus de HDD word gebruikt. en als jij vandiezelfde HDD grote files trekt moet ie nog meer data verwerken.!
Pagina: 1