Toon posts:

amd xp1900+ wel op 100mhz niet op 133mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Amd xp1900+ doet het wel op 100mhz [ 1200mhz ] maar op 133mhz [ 1600mhz ] slaat die vast.
Moederbord een MSI K7T266 Pro2 [ nieuwste bios + drivers ]
Koeld genoeg [processor ongeveer 57 graden ]
geheugen een Dane-Elec Dimm PC266 256MB DDR [ getest met DocMemory en werkt goed op die 100mhz dan ]

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:40
staat de devider voor de pci/agp bus enzo juist?

en wanneer slaagt hij juist vast?

Verwijderd

Topicstarter
agp staat op auto
pci weet ik zo niet [ comp staat nog bij mijn broer ]
slaat korte tijd later of gelijk na rebooten vast

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:37

BCC

Geheugen op 133 Mhz testen lijkt me he (evt in een andere PC). Anders andere CPU... en anders ander MOBO.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
dit lijkt op koop een andere computer.....
zeker een nieuwe actie bij de BCC ????

Verwijderd

mem devider op 1:1 ipv 3:4?

Verwijderd

Topicstarter
geen idee
is dit hetzelfde als CAS Latency? dan staat die op 2.5
maar alles is welkom, en ga ik van de week proberen, bedankt

Verwijderd

Ken het probleem. Zelf ook gehad. Na wat zoeken had ik het gevonden. Als het goed is staat je vmem op 2.55v. Verhoog deze eens naar 2.65 of 2.75. Dat zou moeten werken. Vreemd genoeg vraagt het geheugen een hoger voltage dan de standaard biosinstellingen.

Verwijderd

Heb het zelde probleem maar dan met Atlon xp 2000+ doet
het wel tot 1475 MHZ fsb 110, als ik hoger ga slaat hij vast

in comb met KT3 Ultra en 512 mb

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Jumpertje voor 133MHz?

Ik weet tegenwoordig niet meer precies bij welke borden dat nog is, maar bij sommigen moet je een jumper op het bordje verzetten om de 133MHz FSB aan te kunnen.

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:33
Die 57 graden is idle op 100Mhz?? Dat lijkt me wel wat veel hoor, misschien dat hij daardoor niet op 133Mhz wil lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een AMD die staan bekend dat ze erg warm worden,ze kunnen tot 90 graden.
Er is geen Jumper, moet in BIOS veranderd worden.
Dat van die geheugenvolt ga ik proberen, bedankt, alhoewel er in de RAMFAQ wordt beschreven dat het niet zo best is om te doen ``[Wanneer je het plafond bereikt kun je de spanning van de modules enigszins verhogen. SDRAM DIMMs draaien standaard op 3.3V, DDR-SDRAM DIMMs en RDRAM RIMMs draaien op 2.5V. Wees voorzichtig, want het is niet ondenkbaar dat je met teveel spanning de module beschadigd]`` is het echt geen probleem?

Verwijderd

Je kan zonder problemen tot 2.85 gaan. Geen enkele spanningswaarde die je in de bios in kan stellen zal ooit er voor zorgen dat er iets kapot gaat. Bij een hoger voltage kan hoogstens de CPU wat warmer worden.

Zelf heb ik een AMD 1900+ op een Abit KR7A-RAID en daar moest ik ook het voltage op 2.65 zetten, anders kreeg ik hem ook niet opgestart. Bij de Via kt266a chipset is dit bekent en staat ook in de diverse FAQ's.

Je kan dus zonder gevaar het voltage omhoog zetten.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met een Asus A7V333. Geheugen: Samsung PC333 512Mb. XP1900+ werkte eerst op 1600MHz, ik heb ff het geheugen uit de PC gehaald (om een of andere reden). Toen ik het geheugen er weer in deed, wilde de CPU niet meer op 1600MHz, maar op 1200MHz lopen :?. De Post reporter van het BIOS zei toen dat dat kwam door CPU overclocking. Iemand een id om dit op te lossen?

Verwijderd

Ik heb btw de BIOS defaults geladen en zelfs gereset. Het systeem loopt wel gewoon op 1200MHz, maar een XP1900+ moet op 1600MHz lopen.

Verwijderd

Er was een jumpertje afgevallen ofzo :D, zal wel met dat geheugen zijn gebeurd. Maar het was idd van de spanning van de Core.

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:27
Ik heb precies hetzelfde met een xp2000+ op een asus a7m266d. Als ik de fsb op 133 zet, dan wil windows niet booten, of hij hangt al na een paar seconden op 100% belasting vast.

Mijn voltage staat standaart op 2.6 volt. Ik heb 2x 256 mb infineon pc2100 CL2 geheugen

Nu heb ik de fsb op 120 gezet, hij is in ieder geval stabiel, maar wel op 1500 mhz, en niet de 1666 die hij aan zou moeten kunnen.

edit:

Mijn processor is nog nooit warmer dan 50 graden geweest, dit was met burnk7 en koetje tegelijk opgestart, met de fsb op 120 [1500 mhz]

Verwijderd

Je Core voltage moet op 1,75V staan. Als ie te weinig heeft, dan wordt er niet genoeg vermogen aangeleverd om op 2000+ te draaien. Bij mij is zonder die ene jumper de spanning te laag geweest. Dit zou bij jou ook wel eens het probleem kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
het ziet er allemaal hoopvol uit.
Ik ga deze week even bij broers huis buurten { is op vakantie ] om het te proberen.
We lopen nu al een paar maandjes met dit probleem te klooien dus ben zeer benieuwd of het werkt.
Allemaal hartelijk bedankt in iedergeval, we mailen de uitslag.......

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem...heb in de bios gezocht naar vmem maar kon ut nie vinden.Heeft ut een andere naam ofzo?

Verwijderd

voor mensen met problemen met asus a7v333

zie hier voor je oplossing!

Verwijderd

Er zijn zowel voltages voor CPU , IO als MEM. Die van je MEM moet je iets ophogen dan.
Pagina: 1