Toon posts:

IRQ share/conflict

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de volgende melding heb bij Conflicts/Share:

IRQ 11 op: NVIDEA Geforce3 Ti 500
Creative SB Live
Studio PC TV
Symbios Logic 8100S PCI SCSI Adapter
ND010 Ethernet/Fast Ethernet PCI Bus Adapter

gaat dit goed??

Het komt er op neer dat mijn comp. vastloopt wanneer ik een spel speel. Welk spel dan ook. Haal ik mijn geluidskaart eruit, dan kan ik wel spelen.

Hoe kan dit?????

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Op donderdag 25 juli 2002 20:16 schreef marcorion het volgende:
Als ik de volgende melding heb bij Conflicts/Share:

IRQ 11 op: NVIDEA Geforce3 Ti 500
Creative SB Live
Studio PC TV
Symbios Logic 8100S PCI SCSI Adapter
ND010 Ethernet/Fast Ethernet PCI Bus Adapter

gaat dit goed??

Het komt er op neer dat mijn comp. vastloopt wanneer ik een spel speel. Welk spel dan ook. Haal ik mijn geluidskaart eruit, dan kan ik wel spelen.

Hoe kan dit?????
Je moet in je biosinstellen dat het niet automatisch geregeld wordt :) Dan heb je kans dat 't wel goed komt.. irq's reserveren.. allemaal relaxed. Ander slotje voor je geluidskaart kan ook helpen (??) succes ermee :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Zeker XP of 2000?

Zoek maar eens op ACPI. Dat zorgt ervoor dat er van alles op één IRQ komt. En dat vindt je geluidskaartje soms niet leuk. Als je acpi uitzet (ook te vinden hoe dat moet, zit bij system in configscherm) kun je de IRQ's aanpassen en je kaart een eigen IRQ geven in bios.

Dan moet je van het probleem af zijn.

(ACPI uitzetten: Naar systeem, hardware, apparaatbeheer, computer, eigenschappen daarvan reinsatll driver handmatig en dan kiezen voor standaard PC. Zorg ervoor dat je alle drivers hebt, want die moet je allemaal weer installeren. XP doet het meerendeel gelukkig wel zelf.)

Succes! :)