Warning: lang verhaal (in meerdere keren geschreven, er kunnen dus wat vage verwijzingen naar later staan, wat dan uiteindelijk een halve pagina verder al is
):
In den beginne
Hele tijd terug alweer heb ik eens een keer een lcd schermpje besteld via een inkoopactie hier op GoT.
Niet zozeer omdat dit nuttig was, maar omdat het gewoon leuk is om daarmee te prutsen.
Nadat ie een tijdje in de kast had gelegen heb ik hem op SixFrags (lokale LAN-party) aan de praat gekregen
(met dank aan Oldstock voor een voeding en een lpt-kabel en Peterwendy voor het solderen van het geheel):

Na wat gepruts deed hij het dan echt:

Case versie 1.0
Aangezien ik op het moment als werk-pc een laptop gebruik is het inbouwen van m'n lcd een beetje lastig. (heb wel een brakke server, maar dat vind ik zonde om hem daarin te bouwen), dus had ik het geheel ff snel in een schoenendoos genicoed. Niet echt mooi, maar wel praktisch (in ieder geval handiger dan al die losse kabels
)
Een brakke foto hiervan:

Het idee
Na een tijdje vond ik dat er toch maar eens een keer een fatsoenlijk kastje omheen gebouwd moest worden, omdat een pc waar hij ingebouwd zal gaan worden nog wel ff op zich laat wachten (geen geld
).
Er werd flink gebrainstormed en uiteindelijk werd bedacht dat het leuk zou zijn om de gehele case in Lego® uit te voeren.
Is niet echt origineel, maar wel makkelijk en leuk (en een goed excuus om weer eens met de Lego te gaan prutsen
)
Ok, idee is simpel, uitvoering wordt nog lastig...
De voorbereiding
Nadat alles weer uit de schoenendoos is gesloopt moet de aansturing van de knopjes worden omgezet naar een Lego® variant. De power-switch gaat bediend worden met een ietwat groot uitgevallen hefboom constructie. De draaiknopjes zijn met wat lijmwerk nu te besturen dmv standaard Lego® wieltjes (dit worden nog kleinere wieltjes).
Twee overzichtsfotos:

Centraal zie je natuurlijk het lcd-scherm. linksboven een lampje dat op de voeding is aangesloten en dus aangeeft of het geheel aanstaat. Er worden wellicht uiteindelijk nog wel wat meer lampjes gebruikt
. Middenboven zijn de 2 'wieltjes' te zien die de helderheid en het contrast van het scherm regelen. Rechts de hefboomconstructie die het geheel aan en uit zet. Hiervoor moeten we nog een iets compactere oplossing zoeken 
En dan nog een overzicht uit een andere hoek:

Ook heb ik al een klein programmaatje geschreven dat de nodige teksten op het lcd-schermpje tevoorschijn tovert:
Op dit moment laat ie zien welke mp3 Winamp aan het afspelen is.
De bouw
Ik had ff niks te doen en ben dus maar eens aan het bouwen geslagen. Na een aantal uren prutsen is m'n LCD-case mod nu dan eindelijk af
Het geheel is steviger geworden dan ik ooit had durven denken. Ik heb maar 2 lego-blokjes hoeven aan te passen. Eentje is bijgevijld en zit vastgelijmd, de ander zit een schroefje doorheen.
Het geheel is 32 lego-pixels breed, 11 lego-pixels hoog en 40 lego-pixels diep
Het resultaat
Allereerst een overzichtsfotootje:

Hier zijn de schitterende kleurschakeringen in het dak mooi te zien
En zo ziet het er van binnen uit; een enorme dradenzooi:

De zijkanten worden versierd door een originele tekst: 'Kresh'. Aan de andere zijkant staat dezelfde tekst, maar dan in het blauw

Dan de belangrijkste kant, de voorkant.

Wat is wat:
Linksonder zien we de instel-wieltjes voor contrast en helderheid.
Middenonder drie mooie lampjes die aangeven dat het geheel aanstaat (nuttig? neuh, maar wel grappig
)
Rechts is vaag de aan/uit schakelaar te zien.
Verder is natuurlijk het lcd-scherm zelf te zien, met weer wat winamp info erop.
Ook zie je in de rechter-achtergrond nog het klep-open-hou-steuntje
Tenslotte is er nog de achterkant:

Achter de hekjes zit de ventilator van de voeding
Deze wordt niet echt warm, maar de lucht moet er toch uit kunnen
Verder zijn alle aansluitingen netjes weggewerkt.
Nou, dat was het dan.
Mijn lcd-casemod project zit erop.
Ik moet zeggen dat het lego-en wel erg leuk was om weer eens te doen
Ow ja: nee, dit alles is niet origineel en ook over het praktisch nut kan je twisten, maar ik vond het wel grappig en ik ben iig een paar uurtjes leuk bezig geweest
Ideeen voor verbeteringen zijn altijd welkom
In den beginne
Hele tijd terug alweer heb ik eens een keer een lcd schermpje besteld via een inkoopactie hier op GoT.
Niet zozeer omdat dit nuttig was, maar omdat het gewoon leuk is om daarmee te prutsen.
Nadat ie een tijdje in de kast had gelegen heb ik hem op SixFrags (lokale LAN-party) aan de praat gekregen
(met dank aan Oldstock voor een voeding en een lpt-kabel en Peterwendy voor het solderen van het geheel):

Na wat gepruts deed hij het dan echt:

Case versie 1.0
Aangezien ik op het moment als werk-pc een laptop gebruik is het inbouwen van m'n lcd een beetje lastig. (heb wel een brakke server, maar dat vind ik zonde om hem daarin te bouwen), dus had ik het geheel ff snel in een schoenendoos genicoed. Niet echt mooi, maar wel praktisch (in ieder geval handiger dan al die losse kabels
Een brakke foto hiervan:

Het idee
Na een tijdje vond ik dat er toch maar eens een keer een fatsoenlijk kastje omheen gebouwd moest worden, omdat een pc waar hij ingebouwd zal gaan worden nog wel ff op zich laat wachten (geen geld
Er werd flink gebrainstormed en uiteindelijk werd bedacht dat het leuk zou zijn om de gehele case in Lego® uit te voeren.
Is niet echt origineel, maar wel makkelijk en leuk (en een goed excuus om weer eens met de Lego te gaan prutsen
Ok, idee is simpel, uitvoering wordt nog lastig...
De voorbereiding
Nadat alles weer uit de schoenendoos is gesloopt moet de aansturing van de knopjes worden omgezet naar een Lego® variant. De power-switch gaat bediend worden met een ietwat groot uitgevallen hefboom constructie. De draaiknopjes zijn met wat lijmwerk nu te besturen dmv standaard Lego® wieltjes (dit worden nog kleinere wieltjes).
Twee overzichtsfotos:

Centraal zie je natuurlijk het lcd-scherm. linksboven een lampje dat op de voeding is aangesloten en dus aangeeft of het geheel aanstaat. Er worden wellicht uiteindelijk nog wel wat meer lampjes gebruikt
En dan nog een overzicht uit een andere hoek:

Ook heb ik al een klein programmaatje geschreven dat de nodige teksten op het lcd-schermpje tevoorschijn tovert:
Op dit moment laat ie zien welke mp3 Winamp aan het afspelen is.De bouw
Ik had ff niks te doen en ben dus maar eens aan het bouwen geslagen. Na een aantal uren prutsen is m'n LCD-case mod nu dan eindelijk af
Het geheel is steviger geworden dan ik ooit had durven denken. Ik heb maar 2 lego-blokjes hoeven aan te passen. Eentje is bijgevijld en zit vastgelijmd, de ander zit een schroefje doorheen.
Het geheel is 32 lego-pixels breed, 11 lego-pixels hoog en 40 lego-pixels diep
Het resultaat
Allereerst een overzichtsfotootje:

Hier zijn de schitterende kleurschakeringen in het dak mooi te zien
En zo ziet het er van binnen uit; een enorme dradenzooi:

De zijkanten worden versierd door een originele tekst: 'Kresh'. Aan de andere zijkant staat dezelfde tekst, maar dan in het blauw

Dan de belangrijkste kant, de voorkant.

Wat is wat:
Linksonder zien we de instel-wieltjes voor contrast en helderheid.
Middenonder drie mooie lampjes die aangeven dat het geheel aanstaat (nuttig? neuh, maar wel grappig
Rechts is vaag de aan/uit schakelaar te zien.
Verder is natuurlijk het lcd-scherm zelf te zien, met weer wat winamp info erop.
Ook zie je in de rechter-achtergrond nog het klep-open-hou-steuntje
Tenslotte is er nog de achterkant:

Achter de hekjes zit de ventilator van de voeding
Verder zijn alle aansluitingen netjes weggewerkt.
Nou, dat was het dan.
Mijn lcd-casemod project zit erop.
Ik moet zeggen dat het lego-en wel erg leuk was om weer eens te doen
Ow ja: nee, dit alles is niet origineel en ook over het praktisch nut kan je twisten, maar ik vond het wel grappig en ik ben iig een paar uurtjes leuk bezig geweest
Ideeen voor verbeteringen zijn altijd welkom