Toon posts:

Ip Veranderen met chello?

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik zonder chello zelf te bellen m'n ip veranderen?

ik heb gehoord ff een dagje je moden eruit trekken? :? help mij pls

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Andere MAC adres instellen of andere netwerkkaart gebruiken :)

Met DHCP op automatisch krijg je daarna een 10.xxx.xxx.xxx IP. Je kunt met de browser zodoende alleen op [url="http://www.chello.nl"]www.chello.nl[/url] terecht. Daarop zie je vanzelf de activatiescherm. Even paar gegevens invoeren, rebooten en dan heb je een ander IP!

Verder helpt het inderdaad ook als je je modem zolang offline zet, tot de volgende DHCP release van je huidige IP adres (check met ipconfig), maar dat kan wel een weekje duren..

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:51
kun je niet zelf doen

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 25 juli 2002 20:07 schreef tafmaf het volgende:
kun je niet zelf doen
Ik spreek uit ervaring ;)

Verwijderd

Andere NIC in je pc douwen en vervolgens via [url="http://prov.upc.nl"]http://prov.upc.nl[/url] (of op de interne site waar je dan komt een willekeurige url, http://aps bv intypen) je nieuwe NIC registreren.

Dan krijg je in veel gevallen een ander IP.

• Pc123
  • Laatst online: 01-12 23:02
Zonder andere NIC moet je 2 a 3 weken wachten bij chello >:) Ik denk dat je dat niet leuk vind, vertel ns, ben je ergens gebanned ofzo?

Verwijderd

Ik heb al 3 x een andere PC/NIC erop gehad, maar het blijft hetzelfde Ip-nummer. Volgens mij checkt hij ut mac-addres van het modem :?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb laatst geprobeerd Chello te krijgen via een nieuwe NIC, maar dat lukt dus niet. http://aps deed het niet noch [url="http://www.chello.nl"]www.chello.nl[/url]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat APS en provisioning gedoe werkt ook niet overal... ik regio Rotterdam kan je dat intoetsen wat je wilt .. maar die pagina komt er gewoon niet .. :)
Oplossing: Helpdesk bellen .. vragen of ze je modem willen 'flushen' .. waardoor het mac adres van je oude nic uit het systeem wordt gehaalt..
Vervolgens pc aanzetten met je nieuwe nic .. et voila .. u krijgt een nieuw ip nr :)

Verwijderd

Topicstarter
hoe verander ik m'n MAC address dan?

en heeft het gevolgen voor m'n netwerk? ik ben client :)

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 18:47

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

effe zoeken met search naar mac adres changen, is hier al vaker langs gekomen :) en het is idd zo dat het niet altijd meteen werkt maar dat ze idd een "flush" op de dhcp serv moeten geven anders gebeurd er lucht en krijg je helemaal niks meer dus op ip changen ben ik niet meer zo happig (als je dat op vrijdag doet zoals ik ooit deed moet je tot maandag en soms dinsdag wachten omdat de TD die flush moet doen en die werken niet vrijdag en het weekend, tipje tis maar dat je ut weet :+ )

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
kick iemand nog ervaringen?

want als het zo moeilijk moet bel ik netzogoed ff die waardeloze helpdesk.

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-11 08:09

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Geef IP vrij, deinstalleer NIC, PC uit, trek modem uit stroom, weer aan stroom, wachten tot ie online is, PC weer aan, NIC herinstalleren. Nu is kans ongeveer 50-50 dat je een nieuw ip hebt.

You iz one special kid!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 11:02 schreef Nogges het volgende:
Geef IP vrij, deinstalleer NIC, PC uit, trek modem uit stroom, weer aan stroom, wachten tot ie online is, PC weer aan, NIC herinstalleren. Nu is kans ongeveer 50-50 dat je een nieuw ip hebt.
[n00b] wat is een nic :z :+ (serieus)[/n00b]

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 26 juli 2002 17:10 schreef Exterminator het volgende:

[..]

[n00b] wat is een nic :z :+ (serieus)[/n00b]
netwerkkaart

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Network Interface Card om precies te zijn :D

[edit]
Weer eens te laat :+

Pvouput live

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 12:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

blaat

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
waar slaat dat nou weer op?

Verwijderd

Als je gebruik maakt van een router kan het gemakkelijker. In het geval dat je isp het mac-adres van je router pakt, clone dan gewoon het mac-adres van je netwerkkaart op de router (functie staat ergens bij setup). Haal vervolgens de router en modem uit de stroom. Wacht 10-30 minuten, stop de router weer in de stroom wacht tot deze is opgestart. Plug dan de modem weer in de stroom. Je krijgt nu een nieuw ip adres van chello. Omgekeerd zal dit waarschijnlijk ook wel werken (als je al je mac cloned die optie uitschakelen) dus de clone mac uitschakelen. Spul weer uit de stroom en weer op de zelfde manier inschakelen.

• BasieP
  • Laatst online: 19-10 08:18
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 08:40:
Als je gebruik maakt van een router kan het gemakkelijker. In het geval dat je isp het mac-adres van je router pakt, clone dan gewoon het mac-adres van je netwerkkaart op de router (functie staat ergens bij setup). Haal vervolgens de router en modem uit de stroom. Wacht 10-30 minuten, stop de router weer in de stroom wacht tot deze is opgestart. Plug dan de modem weer in de stroom. Je krijgt nu een nieuw ip adres van chello. Omgekeerd zal dit waarschijnlijk ook wel werken (als je al je mac cloned die optie uitschakelen) dus de clone mac uitschakelen. Spul weer uit de stroom en weer op de zelfde manier inschakelen.
anders reageer je evne op een topic van 5 jaar oud :|

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

BasieP schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 08:41:
[...]

anders reageer je evne op een topic van 5 jaar oud :|
Wel excuse me, ik dacht dat fora info moesten bieden. Dat het de bedoeling was dat je eerst in relevante topics ging zoeken voordat je zelf een draadje opent. Dit draadje heeft mij een week geleden nog veel info verschaft, dus ik dacht laat ik mijn ervaringen even toevoegen. Maar, zoals hier wel vaker het geval is kunnen veel mensen op dit board alleen maar op elkaar zeiken en nooit een oplossing geven voor problemen, no offense voor de mensen die wel bijdragen aan dit board.

Verwijderd

Die clone functie zit niet in elke router of wel ? Ik kan het niet vinden iig

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

job

In bijna elke router zit een clone functie. Misschien dat die bij jou een andere naam heeft.
Welke router heb je?

Verwijderd

een E-Tech al een 5 jaar oud. Maar ik heb al wat gevonden, ik kan mn mac address gewoon handmatig veranderen.. dat zal ook wel werken neem ik aan
Pagina: 1