Toon posts:

[premiere] Motion: Rotation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een film aan het maken op 640x480. En daarin heb ik vanaf een photoshop document een layer geimporteerd van een bol. Het photoshop document is zelf ook 640x480 en de bol staat precies in het midden.

Maar als ik deze bol wil laten draaien verplaatst hij zich iets naar boven en naar beneden (een pixel of 2 allebei de kanten op) dus best wel zichbaar. Maar alleen in de Y richting, hij draait verder wel goed.
Om de bol in het filmpje op de goede plek te krijgen heb ik hem ook nog -11,-9 verplaatst.

Begin van motion is op -11,-9 rotation: 0
Einde van motion is op -11,-9 rotation: 720

Kent iemand dit probleem, en is dit toevallig op te lossen?

Alvast bedankt!!

Verwijderd

Topicstarter
Of een truukje dat het werkt is ook goed.

Het probleem is eigenlijk dat het een cirkel is met een 4 vlakken, dus een horizontale en verticale lijn, die elkaar in het midden snijden, je ziet dus goed dat het midden niet op zijn plek blijft...

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 16:56

PJKs

Young, Free and Single

Op donderdag 25 juli 2002 20:47 schreef ]DrPain[ het volgende:
Of een truukje dat het werkt is ook goed.

Het probleem is eigenlijk dat het een cirkel is met een 4 vlakken, dus een horizontale en verticale lijn, die elkaar in het midden snijden, je ziet dus goed dat het midden niet op zijn plek blijft...
Ik vraag em af of Premiere er eerst een bitmap van maakt voor hij gaat roteren... I dat geval zou het probleem em daar wel eens in kunnen zitten. Of is het van Photoshop uit al een bitmap? Lijkt me ook wel waarschijnlijk. Welke versies van PS en Premiere gebruik je?

ja, graag!

Verwijderd

Topicstarter
6 van allebei. Maar je zou zeggen dat Premiere goed om zou moeten kunnen gaan met layers van photoshop.
Ik heb geprobeerd of hij het probleem ook had als je hem niet verplaatst (0,0) en dan draait hij ook niet helemaal netjes. Met distortion kun je het middelpunt verplaatsen, maar je kunt niet inzoomen, om hem exact goed te krijgen, maar eigenlijk staat hij al goed, omdat de cirkel in PS al in het midden staat.