problemen met GP3 , help!

Pagina: 1
Acties:

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:31
Ik heb GP3 gekocht meteen nadat ie uitkwam (ik ben race-verslaafd ;-) en hij draaide perfect op mn P233 MMX, 64 Mb 66 MHZ geheugen en een 1 Mb ATI videokaart (alhoewel ik wel op 512x384 moest spelen met alle details uit).

Ik heb nu dus ge-upgrade naar :
AMD k-6 2 500
ASKA mainboard met VIA apollo mvp3 chipset (AT mainboard)
Voodoo 3 3000 AGP
zelfde geheugen (draait gewoon op 66 mhz)

elke keer als ik nu een race start, krijg ik vanaf de racestart totaan de eerste bocht ofzo verschrikkelijke 'hick-ups', alsof ik naar een dia show kijk. dit komt niet doordat mn CPU te langzaam is, want dan blijft het spel namelijk gewoon doorlopen (zij het trager).

Na die eerste bocht gaat het wel, alleen die hick-ups blijven willekeurig komen.

Als ik 's ochtends speel heb ik alleen last van wat hickups maar kan ik voorderest gewoon spelen.
Als ik echter speel nadat mn PC al een tijdje aan was krijg ik na een korte tijd een hevige hickup en wordt ik terug gegooid naar mn desktop met een ongeldige bewerking error.....
als ik dan opnieuw opstart gebeurt die error steeds weer na een paar seconden in de race.

Ik dacht dus dat het een hitte probleem was, maar ik heb daar al verschillende 'experimenten' mee gedaan en dat is het dus vrijwel zeker niet!

Ik heb ook geprobeerd de AGP aperture size in bios te veranderen van 64 naar 16 mb, hielp ook niet. virtual memory settings in windows vernaderen naar mn snellere legere schijf ook niet.

Ik ben ondertussen een beetje wanhopig, iemand hier enig idee??

alvast bedankt.
Raimond

iracing profile

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Leg me eerst eens uit, hoe je geheugen op 66 loopt en je processor op 500? (dat neem ik in ieder geval aan) 5 x 100 FSB = 500 Mhz. Je geheugen loopt dan ook op 100 Mhz, kan die dat wel aan? Anders krijg je met FSB 66 maximaal 6x =400 Mhz..

• Raimond613
op mn moederbord zitten 2 opties:

DRAM run AGP clock (oftewel geheugen op AGP speed = 66 MHZ)
DRAM run CPU clock (= 100 MHZ)

mn CPU draait inderdaad 5 x 100 , en mn geheugen op 66 MHZ.

iracing profile

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Raimond: een AMD k-6 2 500 heeft 100mhz geheugen nodig. Ik was toen ook verplicht om mijn 66 mhz te vervangen voor 100 mhz. Jammer trouwens dat je een K-6 2 hebt gekocht en geen Duron of Celly2. Scheelt niks meer in geld en met de Celly2 had jij je oude 66mhz geheugen kunnen blijven gebruiken.

Heb m'n K-6 2 trouwens heel snel weggedaan omdat hij niet zo goed presteerde in games.

• Raimond613
boekenbon: bedankt voor je reply, nieuw geheugen was het enige wat ik zlef ook nog kon bedenken, dus ik was sowieso al van plan 128 MB 100 MHZ te kopen van de week.

overigens, toen ik die upgrade zooi ging bestellen zei die gozer van de shop "waarom neem je geen celeron? Intel is beter dan AMD" maar ja, ik was eigenwijs, en toen ik op zn prijslijst keek was een celeron 500 200 piek duurder dan die k-6 2 500 (maar later hoorde ik pas van iemand dat k-6 2 500 te vergelijken is met celly 350 :-(

Ik ga dat geheugen proberen, en ik hou jullie op de hoogte!

Raimond

iracing profile

• boekenbon
Koop dan geen 100mhz geheugen, neem dan gelijk de stap naar 133mhz! Speel je zeker op de toekomst én je kan lekker gaan overklokken :). Het verschil in geld is ook minimaal.

• Raimond613
ja 133 MHZ is leuk en aardig, maar zoals ik al zei, kan ik met mijn moederbord 66 of 100 MHZ gehuegen draaien, dus aan 133 heb ik dan niet veel....

enne... hoezo kan je goed overklokken met 133??

Raimond

iracing profile

Verwijderd

tja warom heb je dan een k6 gekocht en heb je via drivers geninstaleert?

gp3 is ERG processor gevoelig

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

GP3 loopt nog maar net aan op Celeron 466 en TNT2@ultra. Op mijn K6-2 met G400 begin ik er al helemaal niet aan..

• boekenbon
Het is geen probleem als je moederbord nog geen 133mhz ondersteuning heeft. Je 64mb 133Mhz RAM gaat dan gewoon draaien op 100mhz. Heb zelf een 133mhz draaien op een Celly2 566@770 systeem (als ik niet Quake loopt deze ook op 66mhz :)).

• Raimond613
dan weet ik niet wat jullie aan je pc hebben zitten knoeien, maar met mn K-6 2 500 en voodoo 3 3000 AGP kan ik 640x480 met alle detail aan makkelijk hebben (gemiddeld zo'n 75% processor occupancy).

als ik alleen op de baan rijd is dat <50% :-)

en die K-6 heb ik gekocht omdat ik nog een AT kast heb en geen nieuwe wilde kopen.
bovendien ligt dit niet aan het al dan niet te langzaam zijn van de processor, want dan zou mn PO gewoon >100% zijn, en ik weet gerust wel hoe dat eruit ziet (na 1000'en uren GP2!)

Raimond

iracing profile

Verwijderd

Met mijn Celly 333 en Voodoo3 loopt hij ook prima, zeker alleen ja....(1024X768 vloeiend)
Alleen bij de start heb ik 130% occupancy, maar dat valt te doen, zo niet moet je maar op pole zien te komen >:)

• boekenbon
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 oktober 2000 21:56 schreef Raimond het volgende:
dan weet ik niet wat jullie aan je pc hebben zitten knoeien.[/quote]Knoeien is een ander woord voor Tweaken :)!

• Raimond613
neenee, knoeien is een ander woord voor 'willen-tweaken-maar-het-eigenlijk-niet-kunnen' :)

iracing profile

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

V3 met K6-2, da's dan ook een ijzersterke combinatie. Het gaat dan ook niet over niet kunnen spelen, maar over het niet echt lekker lopen. (Anders gezegd, teveel details aan willen zetten.)

• Raimond613
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 14:34 schreef Wekkel het volgende:
V3 met K6-2, da's dan ook een ijzersterke combinatie. Het gaat dan ook niet over niet kunnen spelen, maar over het niet echt lekker lopen. (Anders gezegd, teveel details aan willen zetten.)[/quote]Waar heb je het in godsnaam over?? iets duidelijker AUB :-)

Raimond

iracing profile

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

resolutie 1600 bij 1200, 32 bit alle details willen draaien met derderangs videokaarten en dan zeuren, dat het spel niet lekker loopt bij mij. Kort gezegd: vinden dat het spel niet lekker loopt, omdat je bij een hele normale resolutie (800 bij 600) al heel veel details weg moet laten om het speelbaar te houden. Dat vind ik van GP3. NFS5 kan ik met alles op hoog spelen.

Beetje duidelijk wat ik bedoel met mijn wat warrige uitlatingen...

• boekenbon
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 14:03 schreef Raimond het volgende:
neenee, knoeien is een ander woord voor 'willen-tweaken-maar-het-eigenlijk-niet-kunnen' :)[/quote]Hehehehe, eigenlijk zijn we allemaal hobbyisten.

Raimond je moet gewoon je 13de maandsalaris gebruiken voor de aankomende HCC-dagen. En voor 600 piek een Celeron2 600 met een Abit-moederbord kopen. Ben je van al je hardware-conflicten en speelproblemen af :).
Pagina: 1