debian woody vragen :P

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 12:12
vraag 1: Ik heb nu potato draaien maar wil overstappen op woody en wil dan een hele nieuwe install doen... Ik wil eigenlijk de netwerk install doen met de floppies maar ik heb een probleem ik moet me pcmcia adapter iets veranderen voordat ie iets doet nml:

If the file /etc/pcmcia/config exists,
add following lines in this file:

card "Belkin-5020"
version "Belkin" , "F5D5020-PCMCIA-Network-Card"
bind "pcnet_cs"

kan dit met de floppy install en zo ja hoe?

vraag 2: welke gnome zat er in potato en welke zit er in woody? is gnome2 installeren moeilijk? (zit ie al in unstable?)

edit: sorry voor de vele topics die ik open maar debian intresseerd me wel maar roept veel vragen in me op ;)

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
GNOME 2.0 installeren is een piece of cake:

Voeg deze regel toe aan /etc/apt/sources.list
code:
1
deb http://ftp.snt.utwente.nl/debian/ ../project/experimental main

Vervolgens doe je:
code:
1
2
$ apt-get update
$ apt-get install gnome2

Dan gaat ie downloaden en even later zou 't dan moeten werken :)

Mocht 'apt-get install gnome2' een error geven (zoals bij mij het geval was) dan kan je een beetje rondkijken met dselect en de pakketjes zelf kiezen (dependencies zorgen ervoor dat je alles krijgt wat je nodig hebt).

Je eerste vraag kan ik niet beantwoorden wegens gebrek aan ervaring met pcmcia-kaartjes ;)

• savale
aha en is gnome 2 aan te raden op een laptop p166mmx 80mb ram? of kan ik beter bij een oudere versie blijven? de gnome in potato werkt als een trein trouwens

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Kweenie.
Heb alleen GNOME2 gedraaid op dit beestje (zie onder) en dat loopt als een trein uiteraard ;)

• savale
ok ga wel ff zoeken naar ervaringen met soortgelijke systemen :) en intussen hopen op antwoord op vraag 2 :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op donderdag 25 juli 2002 18:44 schreef savale het volgende:
vraag 1: Ik heb nu potato draaien maar wil overstappen op woody en wil dan een hele nieuwe install doen... Ik wil eigenlijk de netwerk install doen met de floppies maar ik heb een probleem ik moet me pcmcia adapter iets veranderen voordat ie iets doet nml:
Hmmm, je /etc/apt/sources.list veranderen is dan een makkelijkere optie gok ik ;) (En daarna natuurlijk wel 'apt-get update ; apt-get dist-upgrade draaien ;) ) Geen idee trouwens of je het e.e.a. bij de bootfloppies kunt veranderen, * moto-moi gokt van wel eigenlijk. Maar waarom zou je een machine herinstalleren, als je er al eentje hebt draaien ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

volgens mij word het tijd voor een groots 'Mijn spiksplinter nieuwe Woody doet het niet' topic. :P

• savale
hehe :) ik ben een absolute linux newbie maar moet zeggen debian potato deed niet moeilijk ik heb wel veel moeten spieken op dit forum niet te kort maar het valt me allemaal nog mee...weet iemand dat van die floppies? oja ik heb zoveel lopen veranderen en gedelete etc dat de boel foutmeldingen geeft :P maar wil ff een internetinstall proberen :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Gnome 2 voor Woody is [url="http://debianplanet.org/node.php?id=751"]hier[/url] te vinden.

Wat betreft dat installen: tijdens de install zit onder Alt-F2 een console, van waaruit je dingen kunt doen die niet in de installer zelf kunnen.
Maar ik weet niet zeker of die file bestaat tijdens de install, dat zou je zelf moeten kijken. Installatie over PCMCIA is iig mogelijk, dat heb ik zelf wel eens gedaan (en daar had ik ook de tweede console voor nodig, omdat de installer geen rekening houdt met de extra opties die wireless lan kaartjes nodig hebben).

Maar je zou eens van de installflops kunnen booten, meteen naar die console gaan en dan kijken of /etc/pcmcia bestaat?
Het zou trouwens ook kunnen dat Woody je kaartje zo al ondersteund.

• savale
ok ik ga het ff proberen en dan komt hier het resultaat :)

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07 21:46

Confusion

Fallen from grace

savale schreef:
vraag 1: Ik heb nu potato draaien maar wil overstappen op woody en wil dan een hele nieuwe install doen...
Waarom wil je een hele nieuwe install doen? Je kan gewoon upgraden en daarna dingen aanpassen in je setup...

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
ik denk wel dat het gaat lukken hoor, want als ik Debian installeer, dan word aan het einde van de installatie altijd gevraagd of ik het PCMCIA ondersteuning wil weg gooien(omdat die er automatisch bij zit).

Ik heb verder geen ervaring met PCMCIA, alleen denk ik wel dat er ondersteuning voor is.

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04 22:24

Ivion

Mame Chishiki

Ik weet niet zeker of jouw PCMCIA-kaart zal werken met Woody(installatie). Wat ik wel ff wil is mijn ervaringen met Debian en PCMCIA-kaartjes. :)

Ik heb thuis een oude Compaq Armada 4500 (dacht ik, of was het nou nou 4000, nm :P) staan waar ik dus ff een goedkope PCMCIA netwerk-kaartje voor heb gekocht (Argosy ofzo) en probeerde ik Potato te installen. Dat ging allemaal perfect, hij detecteerde alles goed, PCMCIA, vid-kaart, geluidskaart niet (en die weet ik zelf ook niet, Compaq is niet aardig met wat dat betreft, NERGENS heb ik kunnen vinden wat er nou precies in dat ding zat ^.^), etc.
Een tijd later dacht ik dat, nou, laat ik eens Woody uitproberen. Zo eigenzinnig dat ik ben, wou ik het gehele proces opnieuw doen (installatie, etc.), waarschijnlijk omdat ik dan weer wat zou hebben geleerd. Nouja, ik heb wat geleerd jah...
Tijdens de installatie bleek dus dat Woody mijn PCMCIA kaartje niet goed pakte, terwijl Potato dat wel deed. Dat vind ik dus erug weird... de oude ondersteunt het en de nieuwe niet? Das toch wel raar, of ben ik nu maar onzin aan het uitkramen? :D

Dat wou ik alleen ff zeggen, ik wens je iig geluk. :Y)

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

Pagina: 1