Toon posts:

Yamaha EX-5 of Roland XP-60

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de eerste kopen voor 1040 euro en de tweede voor 760 euro, waar er tevens bij de roland 2 expansion board bijzitten (dance & vintage sounth).

Welke zou ik het best nemen?????

Help!!!

Verwijderd

Moeilijke keuze,zijn allebei topsynthezisers die prima klinken maar ik denk dat je met de Yamaha meer mogelijkheden hebt(meer effecten,sampling) dan met de Roland maar die is dan wel weer goedkoper en heeft de Dance card die zeer gewild is omdat die niet meer verkocht mag worden,maar de geluiden van deze card zijn verouderd en die kun je natuurlijk ook met die Yamaha sampelen,ik heb zelf de JV1080 en 2080 gehad(modules van de XP serie)maar zou toch voor de Yamaha gaan.

Verwijderd

Topicstarter
zou voor hardcore / trance zijn.

Trouwens, ik kan voor 900 euro de XP-60 krijgen + Korg ER-1 rythm synthesizer

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 19:54 schreef rjw het volgende:
Moeilijke keuze,zijn allebei topsynthezisers die prima klinken maar ik denk dat je met de Yamaha meer mogelijkheden hebt(meer effecten,sampling) dan met de Roland maar die is dan wel weer goedkoper en heeft de Dance card die zeer gewild is omdat die niet meer verkocht mag worden,maar de geluiden van deze card zijn verouderd en die kun je natuurlijk ook met die Yamaha sampelen,ik heb zelf de JV1080 en 2080 gehad(modules van de XP serie)maar zou toch voor de Yamaha gaan.
Hoezo mogen die kaarten niet meer verkocht worden?

Verwijderd

Topicstarter
quote:

The Dance Expansion Board was a short-lived PCM ROM expansion board for the Roland JV and XP series and the JD-990. The board has some great lo-fi drum loops as well as drum kits and synth patches. Some of the sampled loops were copyrighted, however, so Roland was forced to stop manufacture and distribution.

Verwijderd

Voor Hardcore/Trance zijn ze niet zo geschikt omdat de geluiden hiervoor er niet in zitten dus die moet je zelf programmeren,ik denk dat je met de Roland de beste keus maakt,heeft goede presets en met de 2 kaarten(Dance en Vintage) kom je aardig opweg.
Je kan natuurlijk ook een software programma als Fruityloops of Reason proberen,deze bieden veel meer dan de Yamaha en Roland bijelkaar.

Verwijderd

wat kan ik het beste nemen? :D :D

gewoon zelf gaan spelen en uitvinden wat het beste bij je past, of moet ik ook nog gaan zeggen welke kleren je aan moet trekken soms?

Verwijderd

Nou welke wordt het?

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 20:42 schreef gabberatski het volgende:
zou voor hardcore / trance zijn.

Trouwens, ik kan voor 900 euro de XP-60 krijgen + Korg ER-1 rythm synthesizer
Dan zou ik helemaal voor de Roland kiezen! Die kaartjes zijn dus al exclusief, en de Korg voor 100¤ (zoiets ) meer is niet duur lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb de XP 60 nu in huis, zo een lekker beestje, mooie warme geluiden enzo, veel patches, die vintage sound is ook wel lekker

Verwijderd

Topicstarter
Partituurhouder voor een Roland XP 60

Bestaat dat? Ik zie achteraan de roland zo een vreemd klein blokje met vijsje en ik dacht dat het misschien een bevestiging is voor een optionele partituurhouder.

Of is er een interessant alternatief?
Pagina: 1