Toon posts:

Page generation time! (opvragen active topics)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje ik heb nu al een tijdje een eigen forum met 200 geregistreerde gebruikers en zo'n 20.000 posts nu maar ik vind het eigenlijk maar wat langzaam gaan.

Als ik mijn forum bijvoorbeeld vergelijk met FOK dan krijg je dit. Dit is het opvragen van de active topics bijvoorbeeld.

Op FOK! 0,1206 sec.

Op WOEST! 1.05794 seconds

en bijvoorbeeld een reactie plaatsen op iemand;

En een reactie plaatsen!

Op FOK! 0.0642
Op WOEST! 2.028845

Ik host mijn forum bij Demon met een office pro account.

Iemand enig idee hoe ik dit sneller kan krijgen of tips om in mijn klaagmail naar Demon kan zetten? :)

Dank jullie alvast!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Tsja, wat kan de oorzaak zijn:

Databaseserver is te zwak
webserver is te zwak
scripting is te zwak
tabelstructuur / databasestructuur is te zwak
queries slecht gebouwd

etc.

Weinig zinnigs volgens mij over te zeggen met deze informatie

edit:

Grum lezende: Volgens mij hebben we de meeste mogelijkheden wel gehad nu.. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zelf betere/efficientere code kloppen dan die je nu gebruikt ?
Snellere server gebruiken ?
Snellere internet lijn nemen (voor je server) ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai PHPBB en die kan heel snel draaien heb ik gezien bij iemand anders, bijna net zo snel als FOK!

Ik zal eens uitzoeken op wat voor server ie staat bij Demon, monumentje....

• gorgi_19

gorgi_19

Op donderdag 25 juli 2002 18:22 schreef Armageddon het volgende:
Ik draai PHPBB en die kan heel snel draaien heb ik gezien bij iemand anders, bijna net zo snel als FOK!

Ik zal eens uitzoeken op wat voor server ie staat bij Demon, monumentje....
Sowieso geldt:

Waarschijnlijk draai jij een shared server, FOK! draait op een dedicated server, met load balancing en aparte database servers. (als ik het me goed herinner)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het zo snel niet vinden maar ik heb dit abbo bij Demon;

[url="http://www.demon.nl/producten/accounts/office.html#demonofficepro"]http://www.demon.nl/producten/accounts/office.html#demonofficepro[/url]

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 18:24 schreef gorgi_19 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk draai jij een shared server, FOK! draait op een dedicated server, met load balancing en aparte database servers. (als ik het me goed herinner)
Klopt een shared server maar ik heb een vriend en die zit ook op een shared server en daar flitst dat forum als een trein voorbij :)

Dus waar kan het dan aan liggen?

• gorgi_19

gorgi_19

Op donderdag 25 juli 2002 18:29 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Klopt een shared server maar ik heb een vriend en die zit ook op een shared server en daar flitst dat forum als een trein voorbij :)

Dus waar kan het dan aan liggen?
Doe eens een gok:
Als hetzelfde programma met dezelfde load en dezelfde omvang van de database op de ene server sneller is dan op de andere server, waar zou het dan aan kunnen liggen? Zeker als je weet dat het een shared server is, waarbij je niet weet hoe de loadverdeling is?

Verwijderd

Topicstarter
Als je trouwens wil kijken naar de snelheid kun je dat hier doen.

[url="http://www.monno.nl/forum"]http://www.monno.nl/forum[/url]

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 18:31 schreef gorgi_19 het volgende:

[..]

Doe eens een gok:
Als hetzelfde programma met dezelfde load en dezelfde omvang van de database op de ene server sneller is dan op de andere server, waar zou het dan aan kunnen liggen? Zeker als je weet dat het een shared server is, waarbij je niet weet hoe de loadverdeling is?
Je hoeft niet zo hostile tegen me te doen hoor 8-)

• gorgi_19

gorgi_19

Op donderdag 25 juli 2002 18:32 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Je hoeft niet zo hostile tegen me te doen hoor 8-)
Was niet hostile bedoeld.. :+, ben hooguit een smiley vergeten. Vind de snelheid trouwens best meevallen (in positieve zin)

Weet trouwens niet of het linkje hier zo gewaardeerd wordt. ((Lite-)Modjes kunnen dit opvatten als spam)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 18:34 schreef gorgi_19 het volgende:

[..]

Was niet hostile bedoeld.. :+, ben hooguit een smiley vergeten. Vind de snelheid trouwens best meevallen (in positieve zin)

Weet trouwens niet of het linkje hier zo gewaardeerd wordt. ((Lite-)Modjes kunnen dit opvatten als spam)
Ja omdat er nu maar 4 mensen online zijn, als er bijvoorbeeld 15 mensen tegelijk online zijn dan is het niet meer vooruit te branden :{

Ow en als ze die URL spam vinden dan moeten ze het maar weghalen, ik zie het gewoon als test.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een aanvulling, Ik had Demon een mailtje gestuurd met wat eventueel de opties waren als ik het sneller wou hebben en toen mailde iemand mij terug dat het aan de forum software van mij lag.

Dat is natuurlijk kolder :(

Maar ja hoe bewijs ik het tegendeel?

• gorgi_19

gorgi_19

Op donderdag 25 juli 2002 18:39 schreef Armageddon het volgende:
Nog even een aanvulling, Ik had Demon een mailtje gestuurd met wat eventueel de opties waren als ik het sneller wou hebben en toen mailde iemand mij terug dat het aan de forum software van mij lag.

Dat is natuurlijk kolder :(

Maar ja hoe bewijs ik het tegendeel?
Simpel:

Gooi het forum op je eigen computer:
Laadt door middel van een script een hoop gegevens in je database en dan..
stresstesten!

Hiermee kan je het maximum wel berekenen van wat het forum aankan op een 'normale' computer

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 18:41 schreef gorgi_19 het volgende:

[..]

Simpel:

Gooi het forum op je eigen computer:
Laadt door middel van een script een hoop gegevens in je database en dan..
stresstesten!

Hiermee kan je het maximum wel berekenen van wat het forum aankan op een 'normale' computer
Ja dat is even makkelijk gezegd :) Hoe doe ik dat allemaal in godsnaam :? 8-)

Ik draai winXP en dat forum loopt op een unix bak bij Demon dus dat is al een groot verschil, of niet?

Ik zou natuurlijk ook even andere forum software kunnen installeren op 1 van mijn andere 5 mySQL databases die ik heb bij Demon bedenk ik mij net.

• gorgi_19

gorgi_19

Op donderdag 25 juli 2002 18:44 schreef Armageddon het volgende:

[..]
Ik draai winXP en dat forum loopt op een unix bak bij Demon dus dat is al een groot verschil, of niet?
Je kan proberen om apache en MySQL te installeren op je computer. Je wilt immers het forum testen en niet de serversoftware.
Als het bij jou nu 3x zo snel werkt, of nog meer, dan kan je zeggen dat de server of niet geconfigureerd is of te zwak. Beiden hun probleem.

Maar aan de andere kant: je zit op een shared server, dus je deelt sowieso met anderen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 18:48 schreef gorgi_19 het volgende:

[..]

Je kan proberen om apache en MySQL te installeren op je computer. Je wilt immers het forum testen en niet de serversoftware.
Als het bij jou nu 3x zo snel werkt, of nog meer, dan kan je zeggen dat de server of niet geconfigureerd is of te zwak. Beiden hun probleem.

Maar aan de andere kant: je zit op een shared server, dus je deelt sowieso met anderen.
Ok dat kan ik wel doen ja....

maar hoe stress test ik dat ding dan?

• gorgi_19

gorgi_19

Op donderdag 25 juli 2002 18:50 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Onder andere via:

[url="http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/itsolutions/intranet/downloads/webstres.asp"]http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/itsolutions/intranet/downloads/webstres.asp[/url]

De rest staat wel in de search onder stress test website

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 25 juli 2002 18:50 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Onderaan staan toch die page-generation getallen. 0.9 seconde voor een pagina is best wel veel.
Als je dat local doet zal je denk ik op 0.2 of 0.3 komen ofzo. Dit zou je als 'bewijs' kunnen aanvoeren.

Maar dan nog, als jij perse een goede snelheid wilt behouden zal je moeten investeren. Op een gedeelde server staan al snel 50 sites rond. Als je net de pech hebt dat er nog een andere drukbezochte op staat ... tja is niet zoveel aan te doen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 18:52 schreef gorgi_19 het volgende:

[..]

Onder andere via:

[url="http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/itsolutions/intranet/downloads/webstres.asp"]http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/itsolutions/intranet/downloads/webstres.asp[/url]

De rest staat wel in de search onder stress test website
Dank je ik ga eens kijken :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 18:53 schreef Orphix het volgende:

[..]

Onderaan staan toch die page-generation getallen. 0.9 seconde voor een pagina is best wel veel.
Als je dat local doet zal je denk ik op 0.2 of 0.3 komen ofzo. Dit zou je als 'bewijs' kunnen aanvoeren.

Maar dan nog, als jij perse een goede snelheid wilt behouden zal je moeten investeren. Op een gedeelde server staan al snel 50 sites rond. Als je net de pech hebt dat er nog een andere drukbezochte op staat ... tja is niet zoveel aan te doen denk ik.
Als ik het drukker ga krijgen dan zal ik denk ik wel naar een dedicated server moeten ben ik bang ja. Enig idee wat dat kost zo'n beetje per maand?

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een "stom" vraagje...

Als ik PHPBB lokaal wil draaien op mijn XP bak, apache en mysql enzo installeren? wat nog meer?

Waar download ik dat en in welke volgorde installeren?

Bedankt alvast.

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 19:34 schreef Armageddon het volgende:
Nog even een "stom" vraagje...

Als ik PHPBB lokaal wil draaien op mijn XP bak, apache en mysql enzo installeren? wat nog meer?

Waar download ik dat en in welke volgorde installeren?

Bedankt alvast.
1) apache
2) mysql
3) php

offuh... Ff zoeken op WAMP :) zijn vaak aardige ineen installatiepakketjes. Wel aardig om eens te testen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 19:38 schreef Tardis het volgende:

[..]

1) apache
2) mysql
3) php

offuh... Ff zoeken op WAMP :) zijn vaak aardige ineen installatiepakketjes. Wel aardig om eens te testen.
Tardis!!!!! 8-)

*zoekt*

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 19:38 schreef Tardis het volgende:

2) mysql
3) php
Of waren die 2 nou andersom :D Ach... beetje kloten en het werkt :P

Verwijderd

Topicstarter
Die WAMP is in het duits he? :( :r
Pagina: 1