Xp 2100+ met MBM 5

Pagina: 1
Acties:

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10-2025

kingfriko

100 % BULLY

Topicstarter
De temperatuur van mijn Xp 2100+ , gekoeld door een noisecontrol silverado (daarop blaast nog een fan voor luchttoevoer) is als ik in mijn bios kijk Ongeveer 55 graden (met afgesloten kast)
Dit is natuurlijk geen probleem maar als ik de temperatuur controleer met MBM 5 loopt de temperatuur af en toe op tot 125 graden ! Dit klopt natuurlijk niet , volgens mij is dit een fout die wel vaker voorkomt met dit programma .
Wat is nou het beste programma om de exacte temperatuur van je CPU te weten te komen ?
Heel apart is ook wel dat toen ik de via drivers van mijn soltek SL-75DRV4 moederbord had geinstalleerd , de temperatuur bijna 10 graden hoger werd als met de drivers die origineel in windows XP pro zitten .

kingfriko

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik denk dat je de verkeerde sensor hebt gekozen bij MBM. Als je de vekeerde kiest klopt er niets van. Zo is bij mij er ook 1 van 127 graden :?

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Topicstarter
Sensor heb ik niks aan veranderd , werkte bij mijn vorige processor wel goed allemaal .
Aan het begin werkt MBM5 gewoon en is de temperatuur goed maar als ik een half uurtje later kijk staat de temperatuur opeens op 125 graden .
Ik ga het in ieder geval nog even nakijken , heb MBM 5 zolang even verwijderd , haal hem straks wel even opnieuw .

kingfriko

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Topicstarter
Ik zie trouwens dat jij een harddisk cooler hebt , bij mij word de harddisk echt gloeiend heet . Ik lees net op de site dat de temperatuur van de harddisk door zo`n cooler met 18 % kan teruglopen en dat het geluid ook gereduceerd word , haalt het bij jouw veel uit .
(heb geen ervaring met HD koelers maar wil er een aanschaffen)

kingfriko

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 25 juli 2002 18:27 schreef kingfriko het volgende:
Ik zie trouwens dat jij een harddisk cooler hebt , bij mij word de harddisk echt gloeiend heet . Ik lees net op de site dat de temperatuur van de harddisk door zo`n cooler met 18 % kan teruglopen en dat het geluid ook gereduceerd word , haalt het bij jouw veel uit .
(heb geen ervaring met HD koelers maar wil er een aanschaffen)
Ik heb hem nooit zonder hd cooler gedraaid dus ik kan niet zeggen of het veel uitmaakt.

Ik heb die fan die erbij zit uitgehaald omdat die best wel veel lawaai maakt.

Volgens dat nieuwe dll-etje van MBM is hij nu 30 graden. (ik weet natuurlijk niet of dat heel precies is) Kamertemperatuur is 25 graden hier.

Geluid van de hd is niet echt hoorbaar je hoort hem wel een beetje als het stil is en hij zwaar word gebruikt.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Topicstarter
Ik denk ook inderdaad niet dat ik het geluid van m`n HD kan horen over het geluid van mijn CPU koeler en m`n enermax voeding maar om de temperatuur van de HD wat omlaag te krijgen is het misschien wel wat .
Ik denk dat ik maar gewoon ga sparen voor zo`n mooie koolance kast :9 die zijn fluisterstil en blijven echt goed koel .

kingfriko

Verwijderd

:+

• kingfriko

kingfriko

100 % BULLY

Topicstarter
Daar heb je hem ook weer
:r

kingfriko

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 05:04

Mathizsias

Drizzt

Op vrijdag 26 juli 2002 12:31 schreef hjh.dv het volgende:
:+
Reply dan niet weet je :?

Je bent zeker niet de eerste met dit probleem, ik heb echt al 100en topics met dit onderwerp zien langs komen... Gelukkig ben ik geen slachtoffer.

Ik heb er een gehad met -100 ofzo :o maar dat was ook omdat ik de verkeerde sensoren had.

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 09:50
in't vervolg een MSI moederbord kopen, bijgeleverde SW derop, en die leest onmiddelijk alles tegoei uit, alle voltages, temps, intrusion(signaal als kast open is of zoiet) als je dat aan hebt staan, DMI lezen, enz. Maar hier ben je nu niet veel bij, ik probeer gewoon een beetje reclame te maken :-)

voor de rest, tja, speedfan is gebaseerd op mbm, dus daar ben je niet veel bij, gewoon proberen je mbm fatsoenlijk te configureren.
Pagina: 1