Toon posts:

GF2 GTS in Celly 333 MHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje zou ik een GF2 GTS in een celly 333 mhz
kunnen plaatsen.
Ik heb in de search gekeken maar nog niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden.
Het is een I440BX chipset.

Verwijderd

Ja, je kunt dit.

Maar die kaart zal voortduren wachten op je cpu;

Ik vermoed dat je framerate constant op een laag pitje zal blijven staan

Verwijderd

Topicstarter
Zal hij het wel beter doen dan mijn oude Riva TNT2 M64 PCI?

Verwijderd

Je beeldkwaliteit zou veel beter zijn, maar ivm de framerate ...

Ik durf ni echt zeggen dat je een serieuze boost zult krijgen, doordat je cpu véél te traag is.

• Eagle Eye Eric
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jawel, het zal toch een hele vooruitgang zijn. Maar houd er rekening mee dat je nog steeds niet de nieuwste spellen zal kunnen draaien, daarvoor zal je PC toch wat meer power voor nodig hebben. Draai eens 3D-Mark 2001, en bekijk dan eens de je resultaten op de MadOnion site (account aanmaken). Dan kun je kijken wat een upgrade van je videokaart òf je processor zou opleveren. Waarschijnlijk levert de upgrade van je videokaart het meeste op.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 25 juli 2002 16:56 schreef Lord_Raven1 het volgende:
Zal hij het wel beter doen dan mijn oude Riva TNT2 M64 PCI?
Zeker!
In dit geval zal T&L ook wel een steentje bij kunnen dragen door je CPU te ontlasten. Die boost ga je zeker zien!

Maar toch, ik zou ook eens kijken naar een nieuwe cpu. Een beetje P3 zal daar ook een vette boost op geven :)

Nu is je k#tte grafische kaart duidelijk de bottleneck :(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:37
je gaat er in ieder geval op vooruit (ook al zal het niet heel veel zijn)
een agp-kaart is een stuk sneller dan een pci-kaart

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal als ik thuiskom ff een kijkje nemen bij madonion.
Ik gebruik die pc alleen voor Quake 3 en nog wat andere spellen.
En voor quake 3 ben ik niet helemaal tevreden met mijn Riva TNT2.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Beetje overkill als je het mij vraagt.

but then again, een beetje overkill kan nooit kwaad.
weet je iig dat het nooit aan je vidkaart zal liggen qua snelheid >:)

Ik heb hier een celly300 staan en daar wou ik een TNT2M64 in stoppen.
Die gehaald (de Point of View van norrod), en ingebouwd.
Bij elk spel liep hij vast, dus uitendelijk maar een Point-of-View GF2-MX200 gehaald.
Das dus eigenlijk een beetje overkill, maar anders werkte het niet.

edit:

de geteste games zijn: Quake3, Crimson Skies en UT

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 17:01 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Zeker!
In dit geval zal T&L ook wel een steentje bij kunnen dragen door je CPU te ontlasten. Die boost ga je zeker zien!

Maar toch, ik zou ook eens kijken naar een nieuwe cpu. Een beetje P3 zal daar ook een vette boost op geven :)

Nu is je k#tte grafische kaart duidelijk de bottleneck :(
Ja nieuwe moederbord en processor komen later pas :) die ga ik na de vakantie erbij kopen

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 00:31
Ik heb laatst in een dual celly 400 ipv een TNT2 een GeForce 2 Ti 200 (vergelijkbaar met GTS) gedrukt.

Met RTCW (= Quake3 cloon) had ik op de trage maps ipv 10 fps 15 fps, dus het helpt wel, het zorgt er voor dat een spel van net niet speelbaar, net wel speelbaar wordt.

Ik denk dat het belangrijkste is dat je niet teveel geld uitgeeft, probeer onder de ¤ 50,- te blijven, meer uitgeven is echt zonde van je geld.

Verwijderd

Topicstarter
Ja over een paar maanden ga ik een nieuw bordje halen en een nieuwe processor

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:50
Kan je rustig doen, mists je moederbord de vraag naar power van dat ding aan kan. Persoonlijk vind ik het overkill als je nu een tnt2 hebt.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 17:11 schreef Terror het volgende:
Kan je rustig doen, mists je moederbord de vraag naar power van dat ding aan kan. Persoonlijk vind ik het overkill als je nu een tnt2 hebt.
Ik wil het lieft van mijn TNT2 af In counter-strike zijn mijn graphics ook veel te donker en in games zoals Quake 3 ook

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:28
ik ben vroeger met mn celeron 466 van een TNT1 naar een GF2PRO gegaan en dat merk je dus echt wel. ik kon alle spellen die ik toen had soepel op 1024x768 spelen (en sommige zelf op 1280x1024). nu is jou proc wat langzamer maar het zal een flinke boost geven. ik zou het doen (de GTS'jes kosten toch niet zoveel meer).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
'T is wel een overkill, zelfs bij mij is het overkill (PIII 500) Ik merk duidelijk dat mijn gf wacht op mijn proc, en als ik heb clock naar pro+ dan heb ik bijna geen winst (van 2250 naar 2290 punten)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
celly zou de bottleneck zijn, maar het best iig wel op het mobo

Verwijderd

Topicstarter
Zullen spellen zoals Quake 3 en Counterstrike voor de rest wel allemaal prima draaien met goede graphics en hoge resolutie ?

• Brent
Op donderdag 25 juli 2002 21:42 schreef Lord_Raven1 het volgende:
Zullen spellen zoals Quake 3 en Counterstrike voor de rest wel allemaal prima draaien met goede graphics en hoge resolutie ?
800x600 moet lukken, met een beetje geluk 1024x768 ook. maar als je je cpu ook effe upgrade kun je effe wat meer verwachten.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vooruitgang, op mijn andere pc (ook een Celly 333, @ 416) kreegtie ook een boost na een Voodoo 3 te hebben vervangen door een GF2 MX400. Zowel op 333 als 416 merkte ik verschil (weliswaar niet veel hoor).

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 22:32 schreef Exorcist het volgende:
Vooruitgang, op mijn andere pc (ook een Celly 333, @ 416) kreegtie ook een boost na een Voodoo 3 te hebben vervangen door een GF2 MX400. Zowel op 333 als 416 merkte ik verschil (weliswaar niet veel hoor).
Het gaat me ook meer om betere graphics en niet zo'n lelijk donker beeld zoals de TNT2 M64.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 22:19

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 25 juli 2002 21:45 schreef Breepee het volgende:

[..]

800x600 moet lukken, met een beetje geluk 1024x768 ook. maar als je je cpu ook effe upgrade kun je effe wat meer verwachten.
Gelukkig is resolutie niet zo afhankelijk van je cpu ;). De cpu "maakt" alleen maar de spelwereld, de grafische kaart moet die in een bepaalde resolutie weergeven, maar dat zal je cpu verder een zorg zijn.
Op donderdag 25 juli 2002 22:32 schreef Exorcist het volgende:
Dat het niet veel was komt omdat je eerst een Voodoo 3 had. Onderschat die kaartjes niet :7.
Op donderdag 25 juli 2002 23:17 schreef Lord_Raven1 het volgende:

[..]

Het gaat me ook meer om betere graphics en niet zo'n lelijk donker beeld zoals de TNT2 M64.
Snelheidsverschil ga je ZEKER merken. Iedereen zegt wel dat je een TNT2 hebt, maar niemand leest dat het zo'n TNT2 M64 is... (vooral een leuke kaart om te kunnen zeggen dat je een 32 MB videokaart in je pc hebt)

Die te donkere graphics lijken me eerder een configuratiefout ergens...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

zun BX heb een 2x AGP bus waarschijnlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 26 juli 2002 13:31 schreef Dannyke het volgende:
zun BX heb een 2x AGP bus waarschijnlijk :)
Dan ga ik er toch nog maar ééntje halen denk ik en die 2x AGP maakt toch niet zoveel uit?

• Brent
Op vrijdag 26 juli 2002 13:27 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Gelukkig is resolutie niet zo afhankelijk van je cpu ;). De cpu "maakt" alleen maar de spelwereld, de grafische kaart moet die in een bepaalde resolutie weergeven, maar dat zal je cpu verder een zorg zijn.
helaas moet deze jongen het doen met een celeron 333. nou maakt cpu-power met nieuwe kaarten niet veel uit (als het maar 1GHZ+ is), maar wel met oudere kaarten (GTS) en zeker met tragere procesoren. dus het maakt op dit niveau wel degelijk uit watvoor cpu je hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de 3dmark test gedaan!
Ik had 362 punten(bij de meesten van jullie zal het wel in de duizenden zitten) met een geforce 2 MX400 zou ik dan 842 punten hebben.
De geforce 2 GTS stond er niet bij :(
Pagina: 1