[linux] log van een deamon naar file en console

Pagina: 1
Acties:

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb een prg waarvan ik de log output wil zien op het scherm EN in /var/log/messages

Dit programma maakt geen gebruik van syslog maar schrijft zijn gegevens direct naar een log file.

log naar console met /dev/tty10 is geen probleem maar dan
verschijnt de data niet meer in de log files.

Een cronjob is niet echt handig want dan zijn de gegevens op het scherm niet realtime.

bestaat er geen trukje gegevens via /dev/tty10 weer door te sturen naar een log file ?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

dit kan tee volgens mij... daarmee kan je iig pipen naar een file en console tegelijk
bijv:

$ echo blaat |tee log.txt
blaat
$ cat log.txt
blaat
$

wat je dan nog wel moet zien te regelen is dat je de logoutput naar tee kan pipen..

Verwijderd

tail -f /var/log/messages > /dev/tty10

tail laat het laatste gedeelte van je log zien, -f staat voor follow dus indien er nieuwe items komen.... en > een redirect van stdout naar je terminal op 10.
<gr>

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op donderdag 25 juli 2002 17:06 schreef SlaCK het volgende:

tail laat het laatste gedeelte van je log zien, -f staat voor follow dus indien er nieuwe items komen.... en > een redirect van stdout naar je terminal op 10.
<gr>
lol je hebt gelijk.. ik was tail helemaal vergeten :X :o

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op donderdag 25 juli 2002 17:06 schreef SlaCK het volgende:

<gr>
tnx dit werkt perfect ! Nu maar hopen dat ik geen memory problems enzo krijg met al die rommel op tty10 maar wel erg handig.
ik stuur van alles naar de tty's, ja ik wil zien wat mijn users uitspoken :)