G400 s-video naar scart

Pagina: 1
Acties:

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-02 08:49
ik wil mijn g400 aansluiten op de TV, gebruik makend van de s-viedo lijn uit. De kwaliteit schijnt dan beter te zijn. Hier in Boxtel zijn er echter nergens goede kabels te koop, echter wel s-vhs. Deze heeft echter niet het zelfde aantal pinnetjes.

Waar kan ik een kabel kopen/laten maken:
s-video -> scart (eventueel ook nog twee tulpjes voor audio)

Verwijderd

Bij je locale electronica zaak kun je een scart kabel halen die 2 audio out en 1 video in kabeltjes heeft. Op de scart plug zelf zit dan een schakelaartje om in te stellen wat je wilt (audio out, video in)

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-02 11:41

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Geen goeie kabels? wat zijn dat voor zaken? De S-video uit van een G400DH kabel heeft precies dezelfde pinlayout als de S-Video ingang die op bijna alle moderne TV's in iedergeval aan de voorkant (vanwege Videocamera's e.d.) aanwezig is, als ze daar al geeneens een kabel voor verkopen! Je kunt ook Conrad (die postordertent) proberen, die verkopen het zeker (en wat goedkoper dan de gemiddelde audio/videozaak)

Laat maar.. .

• R Kuipers
De s-video uitgang heeft meer pinnetjes als de s-vhs kabel.

bliksem: kun je me het artikelnummer aangeven, ik weet zelf niet welke ik zou moeten kiezen.

• LiGHtNiNG!

LiGHtNiNG!

Bladzijde 332 (2001 catalogus) artikel nr 35006024 (Svideo + Audio <-> SCART) en artikel nr 35000524 (10m Svideo male/female)

Overigens bestaat er nogal wat verwarring over de terminologie bij dit soort kabels, maar voor zover ik weet is Svideo/SVHS excact hetzelfde qua bekabeling (ik heb hier een SVHS recorder en die heeft exact dezelfde layout als de SVideo uitgang op mijn Dual-Head G400(MAX) en als mijn Sony Breedbeeld (S-Video aan de voorzijde).

SVideo (SVHS) is 4 polig + orientatie pen + aarde (kleine plug)
Video is 5 polig + aarde (grote plug)

Laat maar.. .

• LiGHtNiNG!

LiGHtNiNG!

Ik heb overigens 8m SVideo kabel tussen mijn G400 en TV liggen en dat levert geen zichtbaar verlies op ten opzichte van een kortere kabel, echter wel veel betere kwaliteit dan een composiet video kabel (gele cinch stekker)

Laat maar.. .

• R Kuipers
Harstikke bedankt. Ik ga 'm meteen bestellen.

• Diamon
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

http://www.netzagent.com/freetv/help/scartanc.htm

Op deze link vindt je het schema.

Ps, bij Conrad moet je minimaal voor 35 Piek bestellen. :(

And The Only One

• R Kuipers
he lightning...

wat dacht je van 35001724 (blz 334). Ik wil het in 1 keer goed doen, dan maar wat meer betalen.

• LiGHtNiNG!

LiGHtNiNG!

Als jij fl 80,- voor 5 meter kabel en een paar stekkers over hebt kan dat ja.. ;-)

Laat maar.. .

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik heb van zo'n SCART blokkie met een SVHS aansluiting die geschakled kan worden. Je kan daarmee SVHS aansluiten op de ingang achterop je Sony, je moet alleen de SCART met het S-logo'tje gebruiken (bij mij nummertje 1). De SVHS kabel is 5 meter, ziet er superstrak uit. De composite uitgang zit met zo'n zelfde blokje in de 2e poort van mijn VCR. Het scheelt aanzienlijk in scherpte, omdat er 2 synchronisatiesignalen worden meegstuurd. Die SCART adapters heb ik destijds ook bij CONRAD gekocht, evenals een SCART kabel met daaraan 6 chinch connectors, ook handy (stereo in/uit en video in/uit).

Concrete Loop Watercooling

Pagina: 1