Toon posts:

VIA EDEN opgeblazen???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu de Eden 800 een dag of drie, alles geconfigureerd en wel, toen ik 'm vandaag op m'n TV aansloot ipv de monitor (via de tulpstekker/line-out, jumper uiteraard veranderd).

Zag er leuk uit, beetje met overscan/underscan geklooid, en toen wilde ik m'n toetsenbord verwisselen. Heb het toetsenbord eruit getrokken en andere toetsenbord erin gestopt, en dat was het einde van mijn beeld. Een blauw scherm op TV (=geen signaal) en een enorme bromtoon is alles wat ik nog hoor.

Als ik een SVHS kabel + audio op line-out aansluit op de andere video-uitgang heb ik wel beeld (zwart-wit, heb niet de goede SCART stekker).

Heb ik door m'n toetsenbord-omwisselactie nou m'n Video-OUT om zeep geholpen?? Kan dat?!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40
PS2 aansluitingen mag je inderdaad niet hotswappen. jammer maar helaas.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Nog nooit gehoord dat je van het wisselen van PS2 aansluitingen je mobo kapot kan gaan.
Het lijkt me dat het ergens anders aanligt!

|Specs|

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01
Op donderdag 25 juli 2002 16:48 schreef P5ycho het volgende:
:? ik heb vaak genoeg m'n muis (ps2) gewisseld toen de computer aan stond, soms moet je wel ff resetten voor dat 't werkt maar nooit problemen mee gehad..

• P5ycho
geen problemen misschien, maar het is geen hotswap aansluiting zoals USB en Firewire en dergelijke. Dus kan het inderdaad fout gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Terug naar Alternate dus.. gaat weer een week overheen :(

Verwijderd

Het is een lijn waar een constante stroom van 5V op staat meestal gaat het goed maar soms gaat het fout. Oftewel de volgende keer beter op letten >:) Dit krijg je wel geclaimd bij via hoor :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
PS2 hotswappen gaat soms goed, soms niet....

Hij is er niet voor gemaakt, en je kunt dus pech hebben...

jammer maar helaas....

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Op donderdag 25 juli 2002 16:49 schreef Xtuv het volgende:

[..]

:? ik heb vaak genoeg m'n muis (ps2) gewisseld toen de computer aan stond, soms moet je wel ff resetten voor dat 't werkt maar nooit problemen mee gehad..
:? resetten :?
ik kan PS/2 hotswappen met mijn ECS K7VZA mammaplankje.
zowel muizen als keybs.
en keybs hotswappen kon ik trouwens vroeger ook al op mijn 386 van IBM.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Tja meestal gaat het goed, soms niet, en dit is er een van. :(, jammer maar helaas....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• P5ycho
weer wat geleerd :)

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:35

Exterazzo

Qeasy

PsYgHo
P5ycho

ghehe :)

Audentia

• P5ycho
Hij: Geregistreerd op 14 december 2000
Ik: Geregistreerd op 04 september 2000

Ik was gewoon eerder jah, na-aper ;)

Verwijderd

Inderdaad meestal gaat het goed, maar ik ben er ook in geslaagd onlangs m'n Dual PIII mobo naar de kl* te helpen door met de ps/2 poorten te klooien :'(

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Op donderdag 25 juli 2002 16:48 schreef P5ycho het volgende:
Hier is alles hot-swappable... Keyboards, muizen, null-modem op de printerpoort, speakers (d0h) adapters voor voeding (met die laatste heb ik 1 zekering opgeblazen), powerkabels (soms een flitsje in je stekkerdoos, verder ok :P), monitoren, UTP in netwerkkaarten en hub en COAX kabel van TV-kaart denk ik ook :o. Zelfs een ISA kaart heb ik eens ge-hotswapt >:)

Alleen de hot-swappable mogelijkheid van de USB poort heb ik nog niet getest. Het enige USB apparaat dat ik heb is m'n muis en die zit met converter op de PS/2 zodat ik 'm met PS/2 rate adjuster kan tweaken :o

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Ik heb daar gelukkig nog nooit problemen mee gehad?
maar zou zo'n geval nou buiten de garantie vallen?
want ik kan me niet bedenken zoiets ooit gelezen te hebben in een boekje van een mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, als ik gewoon een mail naar Alternate stuur dat de video-uit het vanaf het begin af aan niet deed... ;)

Kwestie van omruilen lijkt me.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
nog even over dat probleem met die composite uitgang (uit je openingspost kan ik opmaken dat de SVHS-uitgang 't nog wel goed doet): ik heb er soms ook last van dat íe 't niet doet bij 't opstarten, maar als ik 'm dan weer uitzet, 'n muis op de PS/2-poort aansluit, en 'm dan weer aanzet, doet 'ie 't wel.
erg vaag, maar misschien helpt 't bij jou ook?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Ik hot swap soms, maar het gaat altijd goed. Nooit problemen. Maar het kan maar zo zijn dat je kortsluiting gemaakt hebt :(. En dan heb je probs >:).

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Ik denk dat dit gebeurd is omdat waarschijnlijk het apparatuur niet geaard was. En het andere apparaat wel. Zodoende heeft er misschien wel de Ps2 of de video out een tik/lekstroompje gekregen. Maargoed.

Ik heb zelfs nog vandaag mijn Ps2 toetsenbordje er uitgehaald er weer ingedouwd. Hij deed het namelijk niet naar behoren...

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 11:28

IvoB

Prutst er rustig op los

Op donderdag 25 juli 2002 18:17 schreef zeronegative het volgende:
Nou ja, als ik gewoon een mail naar Alternate stuur dat de video-uit het vanaf het begin af aan niet deed... ;)

Kwestie van omruilen lijkt me.
er zijn hier vast wel lui van Alternate aanwezig :D

• P5ycho
Op donderdag 25 juli 2002 18:22 schreef IvoB het volgende:

[..]

er zijn hier vast wel lui van Alternate aanwezig :D
whoops :D

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op donderdag 25 juli 2002 16:49 schreef Korn21 het volgende:
Nog nooit gehoord dat je van het wisselen van PS2 aansluitingen je mobo kapot kan gaan.
Het lijkt me dat het ergens anders aanligt!
Denk je dat een PC niet kapot kan gaan van HOTswappen :?

Je hebt zeker een USB toetsenboard, en zeker je eerste pctje?

Tuurlijk kan een PC kapot gaan van het hotswappen van een PS2 poort, er wordt namelijk een electrische signaal door de buffer van de PS2 gejenst waar door het kapot kan gaan.

Tevens werk ik bij Alternate dus weten nu als we dat boardje terug krijgen wat het probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan inderdaad nog even proberen om alle apparatuur los te koppelen en opnieuw aan te koppelen, en kijken of het probleem verholpen is. Wel vreemd inderdaad dat het met PS/2 kan optreden, ik had nog nooit gehoord dat het voor problemen kan zorgen (swap al jaren tussen mijn twee computers met muizen zonder ze uit te zetten).

Padje: als je bij Alternate werkt, kan ik (als je wilt) even een begeleidend schrijven bij de retourzending doen zodat 'ie op jouw bureau verschijnt zodat je er zelf even na kan kijken. Alle andere connectors (muis, keyboard, SVHS, USB, netwerk) werken trouwens nog wel; erg vreemd dat dan één connector het zou begeven.

Overigens, voor de informatie, de computer was geaard; videorecorder volgens mij niet, want die TV/videorecorder stekkers (platte stekkers) bevatten toch geen aardedraad?
Pagina: 1