[win2k] kan aantal bestanden niet verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
als ik onder win2k bestanden wil verwijderen uit een map dan kan dit niet, het gaat om een aantal met kazaa gedownloade bestanden die volgens mij een te lange bestandsnaam hebben

hoe kom ik in vredesnaam van deze irri bestanden af

mijn explorer crashed erop

Verwijderd

de bestanden hernoemen dan dan del'en ????

Verwijderd

sluit anders ff kazaa af, en start dan win2k ff op in een veilige modus, (liefst met command line) en dan kan je ze zonder problemen del'en .......... d8 k zo...

Verwijderd

Laat me raden, bestandsnamen die uit een hele reeks cijfers en letters bestaan en eidigen op *dat.

Dan moet je in je tray het kazaa logootje afsluiten.

Het programma lijkt afgesloten, maar de "service" draait gewoon door in je tray.

Is trouwens al heel vaak langsgekomen hier op GoT. Een zoekactie op "kazaa kan bestand niet verwijderen" had zeker iets opgeleverd.

Verwijderd

Wat krijg je voor melding?
Zijn de bestanden in gebruik of zo of ben je niet ingelogd met administrator rechten.

Rebooten en zorgen dat die bestanden niet meer in gebruik zijn.

Kan je ze wel kopieëren of verplaatsen. Evt. hernoemen

Kan ook nog zijn dat er vreemde tekens in de naam voorkomen.

• NightOwlNL
Op donderdag 25 juli 2002 16:59 schreef Richie_Tweak het volgende:
Wat krijg je voor melding?
Zijn de bestanden in gebruik of zo of ben je niet ingelogd met administrator rechten.

Rebooten en zorgen dat die bestanden niet meer in gebruik zijn.

Kan je ze wel kopieëren of verplaatsen. Evt. hernoemen

Kan ook nog zijn dat er vreemde tekens in de naam voorkomen.
ik kan met de bestanden helemaal niets uitvoeren, alles resulteert in t crashen van windows

kazaa had ik al afgeslote en hernoemen kan ook niet

ik kan dus gewoon totaal niets met die bestandjes

de directory verwijderen gaat ook niet

dan krijg ik de melding dat de files niet bestaan

• NightOwlNL
wie mij zou kunnen helpen wil ik daar nu alvast voor bedanken

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het is een bekend probleem hier. Heb zelf een directory ook via kazaa oid gekregen waar ik helemaal niets mee kan. Rename, delete, move, copy, niets werkt :( Ook Norton Disk doctor, scandisk, partition magic etc kunnen er niets mee of detecteren geen fouten. Ik heb op het net wat onderzoek gedaan en het lijkt erop dat we last hebben van "broken directories". Helaas staat er nergens een goede oplossing voor. Het enige wat lijkt te helpen is een format van je hd partitie. Wie helpt?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• NightOwlNL
Op zaterdag 27 juli 2002 02:10 schreef Bor_de_Wollef het volgende:
Het is een bekend probleem hier. Heb zelf een directory ook via kazaa oid gekregen waar ik helemaal niets mee kan. Rename, delete, move, copy, niets werkt :( Ook Norton Disk doctor, scandisk, partition magic etc kunnen er niets mee of detecteren geen fouten. Ik heb op het net wat onderzoek gedaan en het lijkt erop dat we last hebben van "broken directories". Helaas staat er nergens een goede oplossing voor. Het enige wat lijkt te helpen is een format van je hd partitie. Wie helpt?
jij hebt dus t zelfde, uhm, is er een dokter in de zaal?:D

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Safe modus, command prompt idd... (geen id of die in de startup options zit, maar anders iig als je de cd erin duwd)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

gebruik eens wat anders dan de windows explorer, want die is verschrikkelijk...
windows commander bijv.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Bor
  • Nu online

Bor

Op zaterdag 27 juli 2002 06:45 schreef Rempage0611 het volgende:
Safe modus, command prompt idd... (geen id of die in de startup options zit, maar anders iig als je de cd erin duwd)
Safe modus werkt ook niet. Ik denk dat we iets moeten gebruiken wat geheel om Windows of Microsoft omgaat. Ben nu zelf in de weer met een linux bootdisk met (experimentele) ntfs ondersteuning.

Ook het gebruik van iets als windowscommander werkt niet.

• NightOwlNL
Op zaterdag 27 juli 2002 12:59 schreef Bor_de_Wollef het volgende:

[..]

Safe modus werkt ook niet. Ik denk dat we iets moeten gebruiken wat geheel om Windows of Microsoft omgaat. Ben nu zelf in de weer met een linux bootdisk met (experimentele) ntfs ondersteuning.

Ook het gebruik van iets als windowscommander werkt niet.
via dos enzo kan je de bestanden ook niet verwijderen, renamen of wat dan ook

het probleem komt overigens voor bij zowel ntfs als fat schijven, volgens mij weet me computer niet wat hij met te lange bestandsnamen moet...

Verwijderd

Probeer het is te verwijderen in een FTP programma, zoals SmartFTP. Gewoon je locale files laten weergeven en dan deleten.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:07

Harrie

NederVlaming

Op zaterdag 27 juli 2002 17:59 schreef Scooby-Doo het volgende:
Probeer het is te verwijderen in een FTP programma, zoals SmartFTP. Gewoon je locale files laten weergeven en dan deleten.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook verwijderen met een ftp-proggie werkt niet...

• LiGHtNiNG!
  • Laatst online: 19-09 14:45

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Op zaterdag 27 juli 2002 16:38 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

via dos enzo kan je de bestanden ook niet verwijderen, renamen of wat dan ook

het probleem komt overigens voor bij zowel ntfs als fat schijven, volgens mij weet me computer niet wat hij met te lange bestandsnamen moet...
Ook niet als je die filenames probeerd te vermijden dmv del *.* op de commandprompt in die dir die problemen geeft?

Laat maar.. .

• NightOwlNL
dan kan hij de bestanden niet vinden

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Op zaterdag 27 juli 2002 18:10 schreef LiGHtNiNG! het volgende:

[..]

Ook niet als je die filenames probeerd te vermijden dmv del *.* op de commandprompt in die dir die problemen geeft?
FILE NOT FOUND??

Terwijl als je dir *.* doet, ziet ie hem wel...

• NightOwlNL
ja, file not found.... heel vreemd

Verwijderd

Ik heb ook iets vet vaags had zon filmpie gedownloadm op kazaa ... en toen wouk em verwijderen maar lukt, maar alleen dan staat ie er telkens wee ! ne zo vaag

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
hmz...
dat probleem had ik ook met een virus die zichzelf de flag systemfile en hidden had gegeven... via kazaa gekregen... moest HDD fromateren, was et enige wat nog wel wilde werken... zelfs windows commander kreeg hem niet weg
en met een DOS bootdisk lukte et ook niet

• NightOwlNL
ik heb net geprobeert om doormiddel van de eigenschappen oproepen de files kon bewerken, maar ook dit resulteerde in een crash van de explorer

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Op zaterdag 27 juli 2002 20:49 schreef MR_WAZOO het volgende:
ik heb net geprobeert om doormiddel van de eigenschappen oproepen de files kon bewerken, maar ook dit resulteerde in een crash van de explorer
Bij mij crasht explorer dan niet (Win2k) maar krijg ik de volgende melding: The properties for this item are not available.

Echt vaag...

• Bor
  • Nu online

Bor

Windows kan er helemaal niet mee. Begint aardig op een bug te lijken. Ook het verwijderen van de files of directories met een ftp prog werkt niet. Alle programma's geven file not found omdat waarschijnlijk de referentie er naar de file wel staat maar de uiteindelijke file niet. Tot nu toe is hdd format de enige remedie

• NightOwlNL
Op zaterdag 27 juli 2002 23:11 schreef Bor_de_Wollef het volgende:
Windows kan er helemaal niet mee. Begint aardig op een bug te lijken. Ook het verwijderen van de files of directories met een ftp prog werkt niet. Alle programma's geven file not found omdat waarschijnlijk de referentie er naar de file wel staat maar de uiteindelijke file niet. Tot nu toe is hdd format de enige remedie
zijn er misschien mensen die het interresant vinden dit uit te zoeken en er eventueel een proggie voor kunnen maken

linux bootdisks zijn ook welkom, als ik maar van die ellende afkom ;)

• NightOwlNL
ik wil dit topic nog even onder de aandacht brengen na het installeren van de nieuwe forumsoftware

• Bor
  • Nu online

Bor

Wat opvalt is dat je de directory na copieren wel kan verwijderen (de copy dan).

• Harrie

Harrie

NederVlaming

ik heb ook nog geen oplossing gevonden en hoop nog steeds op een andere tweaker die ons kan helpen...

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

misschien domme vraag, maar heb je al chkdsk geprobeerd?
"chkdsk /f" dan krijg je bla bla !niet unmounten! maar wel bij opnieuw opstarten checken.
het klinkt als een verrot bestandsstructuur en misschien zelfs een blauwe plek op je harde schijf -> backup maken en opnieuw formateren.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• supermidget
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb denk een soortgelijk probleem of misschien wel hetzelfde. Je zei dat via Dos niet werkte... hoe heb je het aangepakt? Met een opstartflop van win98 of heb je gewoon de command in windows aangedaan?

Ik heb het meestal met bestanden die groot zijn (200mb+) en het heeft te maken met dat windows er de gegevens van wil weergeven. Ik werk zelf in XP maar ik denk dat wat dit betreft het geen verschil maakt. Als je in de map het bestand aanklikt verschijnt in de Statusbalk (view>statusbar) de gegevens van de file. Bij de meeste bestanden komt dat er instant of in 2 seconden. Soms heb ik echter dat het 10 seconden duurt en bij een andere kwam het helemaal niet. De ervaring leerde me dat je het bestand pas kan verwijderen als die gegevens onderin in beeld staan.

Op 1 moment had ik dus zo'n file waar die gegevens wegbleven en kon ik het ook echt niet verwijderen. In zowel de (in windows uitgevoerde) doscommand als in explorer kreeg ik de melding "file is in use". Toen ik alle explorers en programmes die de directory in de gaten hielden (lees: gebruikten) en een ftp proggie starte (leechftp) kon ik het daarin wel verwijderen.

Ik heb helaas nu niet de oplossing gegeven voor je probleem omdat je al vertelde dat het met ftp proggies niet helpt... maar misschien helpt mijn ervaring je wat dichter bij de clue

good luck

ps : ik zou van me leven daar niet de partitie voor formatteren

Verwijderd

Probeer het eens met NTFSDos Pro. Kun je Windows 2000 partities mee benaderen en bewerken zonder dat je daadwerkelijk in Windows zit (je zit in DOS maar hebt nog toegang tot de NTFS partities)

Dus eerst met Dos/Windows bootdisk systeem opstarten, en daarna NTFDOS Pro draaien.

Heeft voor mij altijd perfect geholpen als W2k weer eens kuren vertoonde.

Verwijderd

Bump!

Ik wil toch wel eens weten of de topicstarter het probleem al heeft opgelost :)

• NightOwlNL
heb het probleemog steeds, en wil dan ook graag wete of iemand al op bytes niveau het probleem heeft bekeken

• Bor
  • Nu online

Bor

Bij mij was formatteren de enige oplossing. FTP werkt niet, dos mode (bootflop) werkt niet, ntfs pro werkt niet, chkdsk of scandisk werkt niet, partition magic werkt niet, norton disk doctor werkt niet, converteren van ntfs naar fat32 en dan verwijderen werkt niet. Windows bug, ik zie het op meer systemen voorkomen.

• NightOwlNL
Bor_de_Wollef schreef op 05 augustus 2002 @ 12:18:
Bij mij was formatteren de enige oplossing. FTP werkt niet, dos mode (bootflop) werkt niet, ntfs pro werkt niet, chkdsk of scandisk werkt niet, partition magic werkt niet, norton disk doctor werkt niet, converteren van ntfs naar fat32 en dan verwijderen werkt niet. Windows bug, ik zie het op meer systemen voorkomen.
tijd voor een bugfix dus, maar er is toch wel een tweaker die dit probleem kan bestuderen en dan dus ook oplossen

• NightOwlNL
niet dan??

Verwijderd

volgens mij moet het lukken ZONDER hdd-format:
scandisk van winxp met beide vragen aangevinkt !!!
pc hetstarten (normaal) zodat onder ntfs-dos gescandisked wordt
als pc weer in windowsxp is pc herstarten
opstarten in winxp met safemode commandprompt !!!
Dus NIET de grafische safemode want zoals hierboven beschreven is de explorer van windows een beetje crappie
onder ntfsdos kan je de dir weghalen met DEL /F /S <dirnaam> of RD /S <dirnaam>
dus niet de files bij naam gaan noemen want dat werk nie.

Had zelfde probleem met 2 kazaa-files (films) die al hun nieuwe naam hadden gekregen, maar het starten resulteerde in explorer 100% cpugebruik en 300Mb geheugengebruik
hier was niet uit te komen, afsluiten van die explorer via c-a-d duurde ongeveer 15minuten voordat bevestiging kwam om hem te kicken.

• NightOwlNL
nu nog zonder XP :D

• NightOwlNL
niemand?

Verwijderd

Heb je NTFS Dos Pro in pure DOS modus opgestart (niet in DOS box dus)?

• NightOwlNL
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 14:57:
Heb je NTFS Dos Pro in pure DOS modus opgestart (niet in DOS box dus)?
leg uit.. :)

Verwijderd

Als je NTFS DOs Pro in een dos box (dus met stert--> uitvoeren --> command) uitvoert, dan heb je er in feite nix aan, omdat je dan al in W2k zelf zit en de drivers voor een NTFS systeem al geladen zijn. Ondertussen heeft W2K de volledige macht over alle NTFS partities. En NTFS DOS Pro kan eigenlijk weinig veranderen zo, en maakt de kans op problemen alleen maar groter als ie in een DOS box draait (NDP gaan waarschijnlijk conflicteren met w2k zelf)

Beste oplssing is dus: NTFS DOS Pro op diskettes zetten, booten met een win95/98/Mill bootdisk (www.bootdisk.com) en wanneer DOS geladen is NTFS DOS Pro laden (vanaf diskette dus).

Je hebt trouwens ook nog een gewone versie van NTFS Dos, waarmee je alleen read only acces hebt, met de pro versie heb je ook write acces.

• NightOwlNL
en waar haal ik de pro versie vandaan????

kijk, me computer draait gewoon noormaal voorderest, dus ik heb vrij weinig verstand van problemen met ntfs en win2k

Verwijderd

MR_WAZOO schreef op 18 augustus 2002 @ 19:26:
en waar haal ik de pro versie vandaan????

kijk, me computer draait gewoon noormaal voorderest, dus ik heb vrij weinig verstand van problemen met ntfs en win2k
Check je mail....

• NightOwlNL
done, tnx

• NightOwlNL
heb een hoopvolle poging gewaagd met ntfsdospro, maar helaas, nog geen enkel resultaat, zal straks nog een keer proberen, lijkt wel alsof door de bestandsnaam de file niet te vinden is...

• NightOwlNL
hmm, eerst ff chkdsken, is net foutmelding opgetreden

• NightOwlNL
het probleem is helaas gebleven, al staan ze nu wel op een andere plaats....

weet iemand iets om via een bootdisk lange bestandsnamen geforceerd in te korten

• Harrie

Harrie

NederVlaming

mij is het nog steeds niet gelukt, en ben toch errug benieuwd nu naar de vorderingen van de topic starter.

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Probeer eens met Partition Magic je partitie te converteren naar FAT32.

[ Voor 0% gewijzigd door PipoDeClown op 24-08-2002 22:43 . Reden: ontdaan van zpelvautu ]

• NightOwlNL
het is mijn bootpartitie, dus daar waag ik me niet aan, ben veelste bang dat het fout gaat...

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem...onder XP dan. Ik heb de hele map met files waar ik niks mee kon gekopieerd naar een andere dir en daarna met de kopie de oude map en files overschreven en daarna kon ik hum ineens wel deleten :) maybe dat dat bij jullie ook werkt

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:51
Sorry voor het omhoog kicken, maar ik had hetzelfde probleem als de topicstarter.
Dus flink gesearched en ik kwam op dit topic uit.

Nu heb ik een oplossing gevonden die ik voor de statistieken ff wil vermelden.
Misschien handig voor de volgende persoon die dit zoekt. ;)

De tip met een ftp client deed het hem. Ik had een pad met (te)veel subdirectories en een bestand die ik niet kon deleten. File not found zegt dos dan (ntfs schijf) terwijl ik met dir wel dit bestand ziet. Copy, rename, attrib... niets hielp. :(

In een FTPclient zag ik ineens dat de folder naam waarin dit bestand stond in Explorer/dosbox er goed uit zag, echter in de urlbalk van de ftp client (ws_ftp) zag ik wat ik noem chinese tekens,troep dus, ipv de foldernaam. Tot mijn verbazing kon ik deze folder naam wel wijzigen, en tja, toen kon ik het bestand wissen. >:)

Dus explorer en dos kon inderdaad de file niet vinden ivm corrupte foldernaam.
Blijkbaar was het tabel met de 8.3 naamconventie corrupt ofzo? die met een rename gefixed werd.

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 13:35
je moet ook niet zoveel pr0n downen :D

explorer heeft fouten gegenereerd in: jennajamesonsuckssomeverybigcockcumshotfacialdeeptroath.avi

gek heh dat windows van slag raakt ;)
Pagina: 1