BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.
XBO: Michaël#3318
Verwijderd
Kaartje gekocht.Op donderdag 25 juli 2002 16:15 schreef Louis_Katorze het volgende:
Hoe heb je dat gedaan? Meer info aub!
Erin geprikt.
Geinstalleerd.
Kast openschroeven, leeg PCI slot lokaliseren, Audigi daarin duwen, kast weer dicht, drivers installeren.Op donderdag 25 juli 2002 16:15 schreef Louis_Katorze het volgende:
Zoiets denk ik
Siditamentis astuentis pactum.
Hmmmm nou het zit zo.Op donderdag 25 juli 2002 16:15 schreef Louis_Katorze het volgende:
Je spaart geld, dan loop je ineens naar buiten (auw, zonlicht!, tweakers bescherm jezelf goed !) en dan loop je dus zo snel mogelijk naar de winkel.
Daar schaf je het gewenste produkt aan.
Thuis maak je de verpakking open, en gooi je de manual weg.
Je boot je pc, zet in de bios je onboard geluid uit, dan zet je de pc weer uit en duw je de Audigy
WinXP ziet de kaart, je installeert de drivers en zo en dan ben je klaar voor echt audio-genot !
WOEI
lekkere trance uit die dingen pompen
Je koopt een product maar stouwt er standaard een Audigy in..
Wat nou als product != Audigy ??
En wat als je geen XP hebt?
Verwijderd
Wie heeft jou dan verteld dat AC/97 geluid goed is ????Op donderdag 25 juli 2002 16:11 schreef BaatZ het volgende:
ik heb net dus een audigy in me mamaplank geflansd, en WHOA !
dat klinkt zoooooo veeel beter dan AC'97.
Ik snap niet dat ik daarvóór tevreden kon zijn met dat geluid.
Hoge tonen zijn beter, betere versterking, diepere bas, echt perfect gewoon !
dikke aanrader !
Er zijn niet voor niets geluidskaarten uitgevonden
(no flame intended)
huh ?Op donderdag 25 juli 2002 16:25 schreef Nefiorim het volgende:
Klopt dus geen hout van he..
edit:
ik heb dus een audigy gekocht (retail), wat bedoel je precies ?
Dat kan dus van alles zijn he...Daar schaf je het gewenste produkt aan.
Hoe bedoel je?Op donderdag 25 juli 2002 16:25 schreef Nefiorim het volgende:
Klopt dus geen hout van he..
edit:
Met ieder OS werkt het hoor.
Kun je de rest van de post misschien ook duidelijker maken want ik snap het niet zo, maarja, het is voor mij bijna vakantie.
Wat bedoel je dan hiermee?
Edit voor Nefiorim:Wat nou als product != Audigy ??
Ik zit over een hele korte tijd voor een paar dagen in een tentje zonder inet.
IRC zal dan ook een beetje moeilijk worden.
Je kunt me vaak wel in de #huiskamer vinden op irc.tweakers.net, dan gaan we daar de discussie wel verder aan.
(Ben rond 18.00 wel weer thuis)
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
logisch dat een (bijna elk) geluidskaartje bter is dan onboard sound. Alhoewel ik AC97 niet slecht vindt (nee ik draai gewoon LIVE!1024).
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Verwijderd
Nou iedereen nog overtuigd zien te krijgen dat Intel rulez en AMD zwaar zuigt en het is eindelijk weer oka.....
[off-topic]Ik wil niet veel zeggen Frits maar ik heb een Audigy + AMD, dat roelt pas! >:)[/off-topic]Op donderdag 25 juli 2002 16:32 schreef pinolief het volgende:
Ehhhhh....ik weet al 7 jaar dat er niets boven een Creative geluidskaart gaat en dit is dus geen nieuws maar WEER een bevestiging....
Nou iedereen nog overtuigd zien te krijgen dat Intel rulez en AMD zwaar zuigt en het is eindelijk weer oka.....
Maar goed, dat is dus niet echt nieuws dat de Audigy beter is dan AC97. Ik weet niet eens of de AC97 op mijn bordje (K7S5A) werkt, ik heb gelijk een Audigy op mijn bord geprakt.
Overigens, in tegenstelling tot wat pinolief beweert, is er heus wel beter spul te vinden, kijk maar naar professionele Terratec kaarten of nog duurdere, maar goed. Voor games zal SoundBlaster ongetwijfeld de beste ondersteuning hebben ja, dat wel.
Uhm Creative maakt leuke kaartjes, heb ze zelf zo'n beetje allemaal gehad, maar dat er niets boven gaat?Op donderdag 25 juli 2002 16:32 schreef pinolief het volgende:
Ehhhhh....ik weet al 7 jaar dat er niets boven een Creative geluidskaart gaat en dit is dus geen nieuws maar WEER een bevestiging....
Er zijn zeker zat betere dan een Audigy(heb zelf zo'n ding).
2de punt ben ik het wel met je eens
Maar eingelijk gaat dit topic nergens over
Altijd fijn, vooral voor de bure
*kuch* [url="http://www.innovativemusic.com.au/Products_frame3.htm?soundcards.htm&2"]Mega hoestbui[/url] *kuch*Op donderdag 25 juli 2002 16:32 schreef pinolief het volgende:
Ben je daar nog zo zeker van?
je bedoelt: Intel zuckz en AMD Rulez???Op donderdag 25 juli 2002 16:32 schreef pinolief het volgende:
¯\_(ツ)_/¯
Is ook een goeie, heerlijk helder geluid zonder clicks of ruis, had ik hiervoor. Die is naar mijn "boodschappen pc'tje" verschovenOp donderdag 25 juli 2002 16:43 schreef beschuitfluiter het volgende:
kheb nu nog een pci128 soundblastertje... zou het daarmee ook zoveel schelen in kwaliteit???
dus als je dat er mee doet gefelic...
anders koop een creamware
en nog steeds klicks en ruis (turn the volume up)Op donderdag 25 juli 2002 16:46 schreef BaatZ het volgende:
[..]
Is ook een goeie, heerlijk helder geluid zonder clicks of ruis, had ik hiervoor. Die is naar mijn "boodschappen pc'tje" verschoven, maar Audigy is echt heel wat anders, kan het niet echt uitleggen, maar het klinkt echt geil !
Mijn Covox Rules
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl
Voorbeeld: X-Ray systems waar ik me sys heb gekocht. Ik wilde er ook een Live! in laten leggen toen. (Audigy was nog niet uit). Zij zo "nee, nee, is nie nodig, het verschil hoor je alleen als je een echte kenner bent". Oh, dan ben ik thus en kenner.Op donderdag 25 juli 2002 16:26 schreef doophoofd het volgende:
[..]
Wie heeft jou dan verteld dat AC/97 geluid goed is ????
Er zijn niet voor niets geluidskaarten uitgevonden
(no flame intended)
Ik d8 eerst dat me mp3s bagger waren of zo, maar 1500 mp3s die allemaal bagger zijn is wel erug toeavallig
AC '97 rukt gewoon keihard
Maar goed, als je graag MP3 luistert moet je ook eens [url="ftp://ftp.iis.fhg.de/pub/layer3/wp32v23b5.exe"]Winplay[/url] proberen. Interface slaat nergens op maar audio kwaliteit
Ik luister nu lekker naar Winplay op m'n AWE64 btw
Ik hoorde al een duidelijk verschil tussen een onboard creative pci64 audiokaartje (ofzo) en AC '97... Zelfs dan suckt AC '97 gewoon...
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
heb ik ook gehad. de meest baggere geluidskaart ooit door mij gekocht. dan vind ik AC97 nog beter. dat kan tenminsteeen MP3 en een WAV gelijktijdig spelen.Op donderdag 25 juli 2002 16:43 schreef beschuitfluiter het volgende:
kheb nu nog een pci128 soundblastertje... zou het daarmee ook zoveel schelen in kwaliteit???
Waarom zou je dat nou weer willenOp donderdag 25 juli 2002 17:02 schreef Geraar het volgende:
[..]
heb ik ook gehad. de meest baggere geluidskaart ooit door mij gekocht. dan vind ik AC97 nog beter. dat kan tenminsteeen MP3 en een WAV gelijktijdig spelen.
Voor zover ik na heb kunnen gaan bevat de Live AC'97, waarschijnlijk de Audigy ook.
De vergelijking tussen de Audigy en AC'97 slaat dus nergens op.
Dan ben ik denk ik wat te onduidelijk...Op donderdag 25 juli 2002 17:16 schreef Bertrik het volgende:
AC97 is een specificatie om geluid digitaal over te brengen (van chip tot chip bijv.) en heeft dus vrijwel niks te maken met kwaliteit. Zie verder: [url="http://www.intel.com/ial/scalableplatforms/audio/"]http://www.intel.com/ial/scalableplatforms/audio/[/url]
Voor zover ik na heb kunnen gaan bevat de Live AC'97, waarschijnlijk de Audigy ook.
De vergelijking tussen de Audigy en AC'97 slaat dus nergens op.
De AC'97 geluidschip van VIA als onboard chip, das dus bagger...
Surfplanken zijn koelOp donderdag 25 juli 2002 16:57 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Ik heb een AWE64 kaart (ISA until the end!). Dat klinkt wel even beter dan AC '97.
AC '97 rukt gewoon keihard.
Maar goed, als je graag MP3 luistert moet je ook eens [url="ftp://ftp.iis.fhg.de/pub/layer3/wp32v23b5.exe"]Winplay[/url] proberen. Interface slaat nergens op maar audio kwaliteit
Ik luister nu lekker naar Winplay op m'n AWE64 btw. Die kaart roelt ook
Ik hoorde al een duidelijk verschil tussen een onboard creative pci64 audiokaartje (ofzo) en AC '97... Zelfs dan suckt AC '97 gewoon...
Ik heb zelf ook nog een SB 16 SE liggen.. Toch waren die ISA kaartjes wel behoorlijk veel te groot destijds
Dan ben je gewoon een knuppel, want de Audigy kan wel degelijk wav en mp3 tegelijktijdig afspelen.Op donderdag 25 juli 2002 17:02 schreef Geraar het volgende:
[..]
heb ik ook gehad. de meest baggere geluidskaart ooit door mij gekocht. dan vind ik AC97 nog beter. dat kan tenminsteeen MP3 en een WAV gelijktijdig spelen.
Kan eigenlijk ook niet anders met 3 posts...
En als jij beter zou lezen dan wist je dat hij het over een SB128 heeft!Op donderdag 25 juli 2002 17:26 schreef TimMer het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon een knuppel, want de Audigy kan wel degelijk wav en mp3 tegelijktijdig afspelen.
Kan eigenlijk ook niet anders met 3 posts...
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Lekker belangrijk is dat ookOp donderdag 25 juli 2002 17:24 schreef GX het volgende:
[..]
Surfplanken zijn koel
Ik heb zelf ook nog een SB 16 SE liggen.. Toch waren die ISA kaartjes wel behoorlijk veel te groot destijds
Die kaarten zijn misschien wat groter, maar ze geven tenminste wel goede kwaliteit, ook als je ermee gaat opnemen via de line-in (en dan stort je AC'97 Via chippie in, samen met je Creative PCI128 en nog wat rommel).
Echt boeiend dat die kaart wat groter is hij zit toch onderin de kast dus hij belemmert de airflow niet...
Khad een pci blaster met 2 ALDI boxxen
Dan is audigy met inspire 5300 toch wel beter.
Ik wil eigenlijk Logitech Z-560, mayb wil iemand me gloedjenieuwe inspire 5300 met garantie over nemen voor 100 euro (vaste prijs)
Mail me maar @ tomhildenbrant@home.nl
zie deOp donderdag 25 juli 2002 17:31 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[..]
Lekker belangrijk is dat ook
Die kaarten zijn misschien wat groter, maar ze geven tenminste wel goede kwaliteit, ook als je ermee gaat opnemen via de line-in (en dan stort je AC'97 Via chippie in, samen met je Creative PCI128 en nog wat rommel).
Echt boeiend dat die kaart wat groter is hij zit toch onderin de kast dus hij belemmert de airflow niet...
(sjonge, ik ben ook alleen maar supertrots op m'n sb16 geweest hoor..)
Beetje zelfde discussie als 32bit kleuren ziet er beter uit dan 8 bit!!!! Dat soort schokkende vindingen
Verwijderd
een Yamaha oplsax isa klinkt ook wel kewl voor zun tijd dan
Verwijderd
gaat echt nergens over
uuhm, dan lees je het toch gewoon niet. probleem opgelostOp donderdag 25 juli 2002 18:30 schreef willembos het volgende:
zelden zo'n onzin topic gelezen als deze, en nee heb niet alles gelezen
gaat echt nergens over
Verwijderd
zou graag wat meer niveau zien zeker op de FP van T-net
[edit] dit is mijn tweede post op dit kut draadje ben ik ook al gek
[geil mode]kut draadje kan ook stringetje zijn
Maarre, is het verschil tussen een Live!5.1 en een Audigy nog een beetje groot of is het zinloos om zo'n Audigy te kopen als je al een Live!5.1 hebt?
SB AWE64 Gold, met gouwe tulp-aansluitingen
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dit topic is gesloten.
![]()