Toon posts:

DrayTek 2200E installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een 2200E router ontvangen,dus, wilde deze meteen installeren...

Ik heb nu een P3-450, met 2 netwerkkaarten, als router, deze heb ik dus afgezet.

Via de duron1200 heb ik geprobeerd de router in te stellen... Dus; chello in de WAN (van de draytek router)

de blauwe kabel die bij de router zat, vanuit 'p1' (in router) naar de Duron1200
adaptor erin... computer opgestart, de easy wizard gebruikt, dus ik dacht; sim-pel, klaar....
Maar nee hoor, ik kan geen pagina bezoeken :(

Wat heb ik over het hoofd gezien?
ik heb het mac-adres van de netwerkkaart ingevuld dat op het chello-formulier stond, dit klopt neem ik aan gewoon....

de rest stond ingesteld zoals het in het boekje van draytek stond...
Ben ik iets in de setup vergeten? Of moet die blauwe kabel helemaal niet naar mijn pc??

Advies graag :(

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 00:52
Die blauwe kabel kan wel naar je PC (is een gewone UTP kabel). Je moet inderdaad het MAC adres van je Chello NIC invullen in de Draytek setup. Verder moet je in datzelfde menu natuurlijk Broadband Access enablen :) en aangeven dat je automagisch een IP adres van Chello wilt krijgen.
Dat zou het zo'n beetje moeten zijn. Tuurlijk wel ff op je PC aangeven dat je DHCP wilt gebruiken en zorgen dat de DHCP server op je router loopt.

Overigens werkte mijn Chello NIC niet in mijn PC na het aansluiten van de router. Iedere andere NIC die ik tot nu toe in een PC heb gepropt, doet het wel. Misschien even een andere NIC proberen dus...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 16:04 schreef Muyz het volgende:
Die blauwe kabel kan wel naar je PC (is een gewone UTP kabel). Je moet inderdaad het MAC adres van je Chello NIC invullen in de Draytek setup. Verder moet je in datzelfde menu natuurlijk Broadband Access enablen :) en aangeven dat je automagisch een IP adres van Chello wilt krijgen.
Dat zou het zo'n beetje moeten zijn. Tuurlijk wel ff op je PC aangeven dat je DHCP wilt gebruiken en zorgen dat de DHCP server op je router loopt.

Overigens werkte mijn Chello NIC niet in mijn PC na het aansluiten van de router. Iedere andere NIC die ik tot nu toe in een PC heb gepropt, doet het wel. Misschien even een andere NIC proberen dus...
Nou, ik opnieuw alles ingevuld... doet nog steeds niets...
Ik in internet explorer (met winxp op duron1200) ingesteld dat ie AUTOmatisch een ip adres moet krijgen, niets...
als ik dan 192.168.1.10 als ip-adres in stel via welke hij verbinding moet maken doet hij net zo min iets :(

Wat zie ik nu weer over het hoofd?? die duron1200 heeft gewoon een 10/100mbit 3-com kaart, das toch gewoon oke??

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
check ff het mac adres met die van de NIC soms klopt het niet 1 op 1 met het chello contract.

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:18
Kan je de router pingen ???
Standaard staat de router ingesteld op 192.168.1.1 dus: ping 192.168.1.1

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

Verwijderd

keertje rebooten van de draytek helpt wel eens.

Draytek aansluiten op modem,
1 PC aansluiten op draytek router,
Admin tools installen, deze vinden de router
(zet eerst je netwerkkaart ff op DHCP/automatisch IP zoeken),
dan met de admin tools je Chello MAC invullen.
Enable broadband access aanzetten (anders heb je gewoon een veredelde switch...)
vervolgens in het draytek menu ff rebooten.

Hierna is de router benaderbaar via [url="http://192.168.1.1"]http://192.168.1.1[/url]

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Wat ik vaak merk is dat na het aansluiten van een router,
dat de instellingen van de pc nog fout staan,
zoals ze waren toen je die router nog niet had.
Wat ik dan vaak zie is dat men dan maar een andere
netwerkkaart erin zet zodat het weer wel werkt.
Is helemaal niet nodig, wat je dan eigenlijk doet,
is windows dwingen om alle settings te resetten,
want de oorspronkelijke kaart met settings
zijn er dan namelijk niet meer.
Wat je het beste kan doen, is gewoon alle netwerkkaarten,
met bijbehorende settings uit je configuratiescherm verwijderen.
Daarna je computer geheel opnieuw instellen,
waarbij je in principe NIET je chello naam en wachtwoord moet invullen,
want die heb je in je router ingevuld, dus die niet in je pc invoeren.
Alles op automatisch zetten, dan werkt hij het beste.
Enne het is dus geen probleem dat jouw netwerk kaart
met hetzelfde ip adres als je router,
gewoon nog gebruikt wordt.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
heb je die quickstart guide voor chello al gelezen?

[url="http://www.draytek.nl/help/v2200.php?show=snelstart"]http://www.draytek.nl/help/v2200.php?show=snelstart[/url]
Configureren voor Chello/UPC

Selecteer bij "Broadband Access" "Enable".
Verder meestal: "Static or Dynamic IP" kies voor "Obtain an IP address automatically", "Specify a MAC Address" en vul daar het MAC-adres in van de voorheen gebruikte netwerkkaart.
In sommige plaatsen (b.v. in Amsterdam, A2000) is het nodig om ook "Router Name" (dat was de naam van uw computer) en/of "Domain Name" in te vullen. De juiste domeinnaam kan men achterhalen als men een Internetverbinding maakt, zonder gebruik van router en dan onder Windows 9x/Me men met 'Winipcfg' de domeinnaam achterhalen.
In een klein aantal gevallen moet u uw IP-adres statisch instellen (b.v. in Apeldoorn), bij "Specify an IP-address". Mocht het noodzakelijk om ook een router- en/of domeinnaam in te stellen, dan kan u deze eerst instellen met "Obtain an IP address automatically". En dan na het herstarten van de router het IP-adres statisch instellen. De router- en domeinnaam blijven dan behouden.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Heb je een dynamisch IP van chello of een vast IP?

Er zijn nl. gebieden in Nederland waar je een HARD ip moet invullen (dat heb ik nl.)

In dat geval is het inderdaad het mac adres invullen op je vigor, ipadres chello invullen en broadband access aan zetten.

Als je een dynamisch ip hebt van chello (dus als je hem nog nooit zelf hard op je netwerk kaart hebt gezet) dan kan het heel goed zijn dat je dat ip eerst moet releasen van je netwerk kaart. Anders krijgt je vigor dus geen ip adres van chello
code:
1
2
3
4
ipconfig /release_all
of

ipconfig /release HIERDENAAMVANJENETWERKKAART

dit verschilt geloof ik wel voor win98 en nt/xp enzo dus tik gewoon ff
code:
1
ipconfig /?

om te kijken welke jij moet gebruiken

Als je hem gereleased hebt, trek dan snel de utp kabel uit je computer, het kan nl. zo zijn dat je meteen alweer een ip toegewezen krijgt van chello en dat wil je dus niet want hij moet zo op je vigor komen.

Nu dus de kabel van je kabelmodem naar je vigor leggen.
Macadres goed zetten, instellen op 'automatisch ip verkrijgen', broadband access aan en het zou moeten werken.

Dan nog een laatste opmerking, ik heb het wel eens meegemaakt, dat ik instellingen aanpaste, en vervolgens de vigor een reboot gaf. Dan zei de vigor dat ie de instellingen had opgeslagen, maar vervolgens werkte het nog niet. Toen gewoon nog een paar keer opgeslagen en weer veranderd en weer opgeslagen en toen OPEENS,...deed ie het. Dus ik heb het idee dat ie soms gewoon niet goed de instellingen opslaat.

en misschien is het ook slim om in ieder geval de laatste firmware te gebruiken. De laatste officiële van draytek is versie 2.1a

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verander de kabel maar eens.
Ik heb zelf ook een tijdje lopen prutsen, maar toen ik er een normale UTP kabel tussen gooide (tussen de PC en de Draytek) werkte het hele zwikkie opeens wel.
Even vermelden of je en vast of een dynamisch IP hebt zou makkelijk zijn, dan kan er iets meer info worden gegeven.
Pagina: 1