Ik heb al een tijdje windows Me maar ik erger me eraan dat als je verkenner opstart deze automatisch Mijn Documenten weergeeft. Weet iemand hoe je kan instellen dat deze computer wordt weergegeven?
Deze computer weet ik niet, maar ik gebruik altijd deze:
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE /e,/select,C:\
C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE /e,/select,C:\
Das een goeie. Ik doe zelf altijd my computer en dan rechtermuisknop explore...
Net zo makkelijk!
Net zo makkelijk!
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Doe ik ook, maar dat kan alleen als je desktop zichtbaar is. Bovenstaande kun je in een shortcut in je Startmenu zetten :-)
Doe je toch rechtermuisknop op je startmenu en dan explorer?
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
windhoos vlaggetje op je tbord+e werkt ook heel goed
Verwijderd
Snelkoppelingen naar de verkenner, zoals die in je star-menu kun je automatisch laten open in "Deze Computer" ipv "Mijn Documenten"....
Dit is te doen door "/n, /e, /select, c:\" achter de verwijzing naar explorer.exe in de snelkoppelingseigenschappen te zetten.
Het dóel van de snelkoppeling moet er dus ongeveer zó uitzien:
"C:\WINDOWS\explorer.exe /n, /e, /select, c:\"
Overigens kun je explorer ook in andere mappen laten openen, door het dóel van de snelkoppeling als volgt in te stellen: "c:\windows\EXPLORER.EXE /n, /e, d:\mapnaam" --> waarbij d:\mapnaam de lokatie van de te openen map is
Of het starten in een andere folder bij explorer ook kan worden ingesteld zónder een snelkoppeling te wijzigen is mij niet bekend. Bovenstaande methode is wel leuk,... maar wanneer ik met "Start --> Uitvoeren: explorer" de verkenner start, opent hij alsnog automatisch de folder "Mijn Documenten" && als ik gewoon het bestand explorer.exe vanuit de windows-directory opstart, dán opent de verkenner bij mij op "D:\" ,... ietswat vreemd dus.
!} Eigenlijk kun je altijd overal vandaan wel de explorer automatisch laten starten in "Deze Computer", maar volgens mij moet je dan ook altijd wel het argument "/n, /e, /select, c:\" meegeven. {dit kan dus ook vanuit "Start --> Uitvoeren".
?}>>» Het zou handig zijn, als het starten van explorer in een bepaalde folder [of Deze computer] te regelen is, zónder steeds argumenten mee te geven aan explorer wanneer je die start. Het zou mooi als je dit dus ff in 't register kunt invoeren ofzo. Ik weet alleen niet of dat mogelijk is.
Dit is te doen door "/n, /e, /select, c:\" achter de verwijzing naar explorer.exe in de snelkoppelingseigenschappen te zetten.
Het dóel van de snelkoppeling moet er dus ongeveer zó uitzien:
"C:\WINDOWS\explorer.exe /n, /e, /select, c:\"
Overigens kun je explorer ook in andere mappen laten openen, door het dóel van de snelkoppeling als volgt in te stellen: "c:\windows\EXPLORER.EXE /n, /e, d:\mapnaam" --> waarbij d:\mapnaam de lokatie van de te openen map is
Of het starten in een andere folder bij explorer ook kan worden ingesteld zónder een snelkoppeling te wijzigen is mij niet bekend. Bovenstaande methode is wel leuk,... maar wanneer ik met "Start --> Uitvoeren: explorer" de verkenner start, opent hij alsnog automatisch de folder "Mijn Documenten" && als ik gewoon het bestand explorer.exe vanuit de windows-directory opstart, dán opent de verkenner bij mij op "D:\" ,... ietswat vreemd dus.
!} Eigenlijk kun je altijd overal vandaan wel de explorer automatisch laten starten in "Deze Computer", maar volgens mij moet je dan ook altijd wel het argument "/n, /e, /select, c:\" meegeven. {dit kan dus ook vanuit "Start --> Uitvoeren".
?}>>» Het zou handig zijn, als het starten van explorer in een bepaalde folder [of Deze computer] te regelen is, zónder steeds argumenten mee te geven aan explorer wanneer je die start. Het zou mooi als je dit dus ff in 't register kunt invoeren ofzo. Ik weet alleen niet of dat mogelijk is.
thankzz, hier was ik zojuist naar op zoek 
mzzls
mzzls
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem
Verwijderd
--> ik weet dat 't wat vreemd is om 'n ontzETTEND oude post als deze te kicken...
ik heb dat om de volgende reden gedaan;
iemand stelde mij de vraag hoe 'ie explorer altijd in "deze computer" kon laten openen....
dat is hier dus al beantwoord
//MAAR! ik heb hier nog 'n extra vraag bij [zie post hierboven]
ik heb dat om de volgende reden gedaan;
iemand stelde mij de vraag hoe 'ie explorer altijd in "deze computer" kon laten openen....
dat is hier dus al beantwoord
//MAAR! ik heb hier nog 'n extra vraag bij [zie post hierboven]
dat was ik dus.
thankzz patr
thankzz patr
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem
Pagina: 1