[PRIJSADVIES] Wil SLR camera verkopen welke prijs?

Pagina: 1
Acties:

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 13:00

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Topicstarter
Ik wil mijn Nikon Pronea 600i gaan verkopen. Body + 24-70mm + 70-300mm. Het is een APS SLR camera. Maar nu wil ik graag weten wat ik als prijs kan gaan vragen. Hebben mensen enig idee.

Weet niet of dit goede forum is voor deze vraag. Gaat wel niet over een digitale camera, maar misschien dat hier nog enkele die-hard 35mm/APS fotografen zijn die mij kunnen helpen

*empty*

Verwijderd

Ik zou es kijken naar richtprijzen op [url="http://www.fotoapparatuur.nl"]www.fotoapparatuur.nl[/url]. Daar komt wel es wat vergelijkbaars langs. Ik ben echter bang dat je niet heel veel voor zo'n set gaat vangen. Suc6 ermee.

• Sukke
  • Laatst online: 14-12-2023

Sukke

...ziet het niet meer zitten..

Omdat APS nooit echt heeft aangeslagen (en al zeker niet in het SLR segment) ben ik bang dat Hieronymus gelijk heeft. Ik zou hem op zoveel mogelijk plekken aanbieden.

Misschien is het handig als je de 24- 70 en de 70-300 los van de body verkoopt om er een zo klein mogelijk verlies van te maken. De lenzen zijn nog wel interessant voor mensen met een "gewone" Nikon SLR.

Fokke & Sukke

Verwijderd

Ohhh, maar je vergeet dat deze lenzen niet op gewone bodies gaan passen. Pronea's hebben geen Nikon F-mount :( De allerbeste bajonet die ooit op een camera heeft gezeten :)

Jaja, ik ben een gelukkig Nikon gebruiker :)

• MR_VIPER

MR_VIPER

Topicstarter
Is een nikon AF-mount op die lenzen.

*empty*

Verwijderd

Mijn vergissing. Ik was even verward met de IX lenzen van Nikon, die alleen op de APS camera's bruikbaar zijn. Je hebt gelijk dat het body ook AF Nikkors accepteert, en kan gebruiken. Alleen de IX Nikkors hoef je niet proberen op een ander body te schroeven. In tegenstelling tot vele andere bodies, kan je geen Ai(s) Nikkors erop zetten.

Toch is het misschien wel nuttig om zoiets als set te verkopen in tegenstelling tot wat er gezegd wordt. Alleen een body zal namelijk niet een iemand willen, tenzij ze daarvoor al lenzen hebben liggen, en dus al een body hebben.
Verder zijn je lenzen nou ook niet je-van-het om los te verkopen. Eenieder die een Nikon koopt voor gewoon gebruik heeft eigenlijk die lenzen erbij. Misschien niet de 24-70, maar wel de 70-300. De 24-70 is volgens mij wel een IX versie. Zo kom ik hem in ieder geval alleen maar tegen als ik hem opzoek.

Dit zal er waarschijnlijk wel opstaan, en anders is het makkelijk te zien. Als de lensdelen in de camera uitsteken, dan is het een IX.

• Sukke
  • Laatst online: 14-12-2023

Sukke

...ziet het niet meer zitten..

Niet helemaal mee eens.
Ik denk dat je er langer mee blijft zitten en uiteindelijk een lagere prijs krijgt omdat bijna niemand geinteresseerd is in dat type body.
Als de 24-70 wel een IX Nikkor is dan zit er niks anders op dan hem wel bij de body te verkopen.
Je zou de body bv aan iemand kunnen slijten als tweede body, voor naast zijn/haar "gewone" SLR.

Fokke & Sukke

• MR_VIPER

MR_VIPER

Topicstarter
Ik heb op dit moment al iemand die geïntresseerd is. Dus ik zoek een redelijke prijs. Wil nadien namelijk een fuji s602z aanschaffen. Dus wil zo veel mogelijk vangen. Wil hem dus ook liefst als complete set kwijt. Zoek daarom dus een redelijke prijs.

*empty*

Verwijderd

Zoals ik zei, even op [url="http://www.fotoapparatuur.nl"]www.fotoapparatuur.nl[/url] kijken, of bij [url="http://www.geengeld.nl"]www.geengeld.nl[/url] bij de 2e hands sectie. Zat occasie sites op internet, waar je vast wel vandaan kan halen wat het een en ander kan opbrengen.
edit:
Vooruit ik ben de kwaadste niet....
Nikkor AF 24-70/3.5-5.6 IX: 149 Euro 2e hands bij geengeld.nl
Nikkor AF 70-300/4-5.6: 325 Euro bij [url="http://www.fotoapparatuur.nl"]www.fotoapparatuur.nl[/url] (Schofterig hoge prijs, zoveel of nog wat minder heb ik er nieuw aan betaald, omgerekend naar guldens)

• MR_VIPER

MR_VIPER

Topicstarter
thnx. Dit is al beter als niks. Ik zat zelf te denken aan complete set voor 300-350 euro. Aangezien toch 2 lenzen bijzitten. UV-filter op de tele. Tas enzo erbij alle boekjes er nog bij dus denk dat dat wel mooie prijs is.

Nogmaals bedankt voor de info. Mocht een moderator langskomen dan mag er een slot op.

*empty*

Verwijderd

Ik denk dat dat ook wel een redelijke prijs is. 350 Euro zou ik voor gaan. In ieder geval niet veel meer. Je moet er ook rekening mee houden dat je er geen garantie op kan verlenen. Dat is altijd een onderhandelingspunt bij dat soort verkopen.
Pagina: 1