Toon posts:

MPEG ik snap er nog steeds niets van

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik een filmpje in Premiere 6.0 gemaakt, vervolgens geexporteerd naar avi +/- 2.2 mb.
Nu wil ik er een mpeg van maken, zodat iedereen het filmpje kan bekijken zonder veel moeite.
Maar als ik die avi converteer naar mpeg wordt ie vele malen groter. Ik dacht dat mpeg alleen maar kleiner werd.
Behalve dan met mpeg 4 maar dat durf ik niet aan omdat wellicht niet iedereen mpeg-4 kan bekijken.

Tips iemand?

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Misschien heb je zonder het te weten de avi met DivX gecodeerd? Dit is zowieso al kleiner dan mpeg.

Download my music on SoundCloud

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Probeer de help eens :?

Verwijderd

Topicstarter
nee ik had geen divx gebruikt. Eerst had ik een mov met Sorensen 3 compressie van 16 mb. Daarnaast dus ook nog een wmv (sorry geen avi) van 2,2 mb. Die kan ik met windows media encoder nog terugbrengen naar .6 mb. Maar ik wil zo graag een mpegje van ongeveer 1 mb.

Cleaner wordt je ook niet wijzer van. En ja ik heb alle help files al bekeken

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Mpeg is niet zo klein als WMV. Het is groots compatibel, maar vergt ook wat meer ruimte. Aan jou de afweging..

Verwijderd

Bij MPEG moet je ook instellen hoe veel bits/sec het is, dat kun je groter hebben staan dan voor een AVI bestand.
Als je LSX-mpeg for premiere koopt kun je met premiere exporteren als MPEG, daar zijn de instellingen heel makkelijk te maken. (En als je dan van MPEG naar divx gaat wordt het nog kleiner...)
Pagina: 1