Geheugen slot verschil?

Pagina: 1
Acties:

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:25
Dit is misschien een vreemde vraag, maar wil het toch even weten. Ik heb 2 geheugen reepjes van ieder 256mb ram. De ene is no name geheugen en de ander is kingston welke waarschijnlijk iets sneller zou zijn. Is het verstandig om die Kingston in het eerste slot te doen en die no name ni het 2e? Ik denk namelijk dat alles tot 256mb in het eerste slot wordt opgeslagen en dan zou ik met die Kingston beter uit zijn.

Verwijderd

ben bang dat je traagste module de timing gaat bepalen van je totale hoeveelheid geheugen.

Bovendien, dat je in het algemeen niet boven de 256 MB geheugengebruik uitkomt, wil niet zeggen dat je dan alleen maar van de ene module gebruik maakt.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Ik zou me hier vooral niet te druk om maken :) Het snelheidsverschil tussen twee gelijk geclockte DIMM's is verwaarloosbaar klein. Het enige wat invloed kan hebben zijn in te stellen geheugenparameters, maar die kunnen zoals al gezegd maximaal zo strak ingesteld worden als de langzaamste module's en chips toestaan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Bij mij is het helemaal leuk:

1: 128MB PC133 Twinmos/Mtec
2: 64MB PC100 Samsung/Samsung
3: 64MB PC100 OEM

Met de standaardinstellingen merk ik geen verschil tussen bovenstaand en onderstaande:

1: 64MB PC100 OEM
2: 64MB PC100 Samsung/Samsung
3: 128MB PC133 Twinmos/Mtec