Toon posts:

Plat logo grafisch "opleuken" ?

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Neem nu bijvoorbeeld het logo van mercedes inclusief de tekst. [url="http://www.mercedes.nl/"]http://www.mercedes.nl/[/url]

Hoe kan je dit grafisch opwaarderen dat dit bijvoorbeeld een 3D uitstraling krijgt met een schaduw bijvoorbeeld ?

Is dit makkelijk te doen binnen Photoshop ?

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39
Wat prutsen met channels, lightning effect en layer styles?
(Sjek ff m'n site, als je zoiets bedoeld)

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

Op donderdag 25 juli 2002 15:37 schreef Jorick het volgende:
Wat prutsen met channels, lightning effect en layer styles?
(Sjek ff m'n site, als je zoiets bedoeld)
Zoek de EPS op van Mercedes, ga daar mee aan de haal in Photoshop of iets anders. Weet niet precies wat je nu wil eigenlijk. Voorbeelden?

Wat een ***site trouwens. Hier kunnen de HTML puristen weer een nachtje van wakker liggen!

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op donderdag 25 juli 2002 15:41 schreef Nozzman het volgende:

[..]

Zoek de EPS op van Mercedes, ga daar mee aan de haal in Photoshop of iets anders. Weet niet precies wat je nu wil eigenlijk. Voorbeelden?

Wat een ***site trouwens. Hier kunnen de HTML puristen weer een nachtje van wakker liggen!
Wil jij ruzie met Tom en mij, geen fout woord over mercedes he. :P

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ik weet niet waar het voor is, maar pas op als je logo's van opdrachtgevers gaat "opleuken" Veel opdrachtgevers zijn van mening dat "hun" logo heilig is. En zomaar grafisch opleuken wordt veel al niet gewaardeerd.

Daarnaast moet je er voor oppassen dat je niet het doel voorbij streeft. Een logo is een herkennings teken van een bepaald bedrijf. En die "zomaar" lopen te wijzigen kan verstrekkende gevolgen hebben.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Nozzman

Nozzman

Op donderdag 25 juli 2002 15:44 schreef cutter het volgende:

[..]

Oeps, vanwege de site of de auto's?

Voor zo'n pimpmerk (kom maarrrr) en zulke patserbakken (4 uur op het schoolplein) vind ik ze een redelijke lamme site hebben (kom maaarrrrrr).

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 25 juli 2002 15:45 schreef LuCarD het volgende:
Ik weet niet waar het voor is, maar pas op als je logo's van opdrachtgevers gaat "opleuken" Veel opdrachtgevers zijn van mening dat "hun" logo heilig is. En zomaar grafisch opleuken wordt veel al niet gewaardeerd.

Daarnaast moet je er voor oppassen dat je niet het doel voorbij streeft. Een logo is een herkennings teken van een bepaald bedrijf. En die "zomaar" lopen te wijzigen kan verstrekkende gevolgen hebben.
Ik vergeleek het logo van Mercedes met het logo van ons bedrijf, vandaar.........
En aangezien wij op dit moment ook een plat logo hebben met daaronder onze bedrijfsnaam (ook platte tekst) nam ik dat als voorbeeld.

Dus met een EPS is het het handigste ?

• Nozzman

Nozzman

Op donderdag 25 juli 2002 15:48 schreef SiDje het volgende:

[..]

Ik vergeleek het logo van Mercedes met het logo van ons bedrijf, vandaar.........
En aangezien wij op dit moment ook een plat logo hebben met daaronder onze bedrijfsnaam (ook platte tekst) nam ik dat als voorbeeld.

Als bronbestand wel ja. Daarna in een laag in Photoshop mee knoeien.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen als ik het geheel in een EPS wil renderen naar bijvoorbeeld 3D dan is dit optie grijs.

Is hier een verklaring voor ?

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op donderdag 25 juli 2002 15:48 schreef SiDje het volgende:

[..]

Op zich maakt het niet uit... want in jouw geval is jouw werkgever ook de opdrachtgever. Daar geld in principe de zelfde regels. Als je dat niet doet is een project gegarandeerd gedoemd om te falen ( bij Prince perikelen komen boven :( )
Maar we dwalen af.... :)

Wie heeft het logo ontworpen?

EPS is goed ... EPS is vector based, dus je kan hem oneindig opblazen zonder verlies van kwaliteit.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 25 juli 2002 15:45 schreef Nozzman het volgende:
Voor zo'n pimpmerk (kom maarrrr) en zulke patserbakken (4 uur op het schoolplein) vind ik ze een redelijke lamme site hebben (kom maaarrrrrr).
fout, mercedes zelf is geen patser-merk, daarmee kun je hooguit doelen op die verschrikkelijk verkeerde AMG-zooi.
verder heb je natuurlijk van die duurbetaalde advocaten-zooi die erin rondrijden, dat ligt zelf weer aan de onevenredig hoge betaling die zij van bedrijven als BUMA/STEMRA ontvangen.

maar het is absoluut zo dat ook integere en goede mensen rondrijden in mercedes.
dat minderjarige brabandertjes danwel machtgeile advocaten aangetrokken tot dit merk worden is geen teken dat dit merk fout zo zijn :P

// terug naar de topicstarter
wat bedoel je met opleuken;
alsjeblieft, doe dat niet danwel erg spaarzaam.
een logo wil je normalerwijze altijd in vector-staat houden, effecten als schaduw- danwel lichtrandjes en 3D effecten (bevels) zijn fout en doen afbreuk aan de kracht van een logo.

zorg liever dat een logo goed vrijstaand is en niet omringd door conflicterende elementen.

als je het mercedes logo ziet, is hier binnen de vorm zelf ruimte gemaakt voor een oplicht-effect door de witte binnenvorm in de ster, ik meen dat daarnaast mercedes ook een logo heft waarin deze ontbreekt en enkel de ster en cirkel in 'vaste' vorm bestaat.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Nozzman

Nozzman

Hahaha...ik zie een kast....en jij zit erop!

Verwijderd

logo's 'opleuken' met schaduw, inner bevel's enzo
lijkt me niet verstandig en is in de 'branche'
not-done. Als je een logo aanpast, maak je namelijk
eigenlijk een nieuw logo.

Komt niet ten goed van de herkenbaarheid van het logo.
Mijn bescheiden mening *D

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

[url="http://tweakers.net/~crew/tom/zooi/mblogo.eps"]hier het logo van Mercedes in EPS..[/url]
Op donderdag 25 juli 2002 15:45 schreef Nozzman het volgende:

[..]

mwa, opzich zitten er wel aardige dingen in.. zeker het offertegedoe, je kunt je eigen auto volledig samenstellen op t web (bekleding, alle opties, etc.), dat werkt best leuk :) site van MB USA is stukken beter, is ook de enige Mercedes-site die er goed uitziet: [url="http://www.mbusa.com"]www.mbusa.com[/url].
Op donderdag 25 juli 2002 16:16 schreef RM-rf het volgende:

[..]

fout, mercedes zelf is geen patser-merk, daarmee kun je hooguit doelen op die verschrikkelijk verkeerde AMG-zooi.
Qua uiterlijke tuning is AMG juist heel erg subtiel en braaf. Meeste AMG's herkennen de meeste mensen niet eens, meestal is alleen de vormgeving van de bumpers iets anders, een andere uitlaat en wat andere kleinere details die t em doen (en uiteraard standaard AMG velgen en verlaagd). Qua motoren zijn ze alleen niet echt subtiel. Maar vergelijk het uiterlijk van AMG met die van Lorinser of Carlsson... die durven al een heel stuk meer :)
maar het is absoluut zo dat ook integere en goede mensen rondrijden in mercedes.
dat minderjarige brabandertjes danwel machtgeile advocaten aangetrokken tot dit merk worden is geen teken dat dit merk fout zo zijn :P
No comment :+

Verwijderd

Op donderdag 25 juli 2002 15:44 schreef cutter het volgende:

[..]

/me: Hej cutter, wist je dat mercedes echt diep zuigt?
cutter: Ja, merceders zuigt, bmw rules
tom: ja, bmw is veel toffer

>:)

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op vrijdag 26 juli 2002 11:51 schreef Tom het volgende:
Schreef een promotie verhaaltje over [url="http://www.skoda-auto.nl/"]mercedes[/url]
Maar als je terug komt op het topic mbt tot de logo:

USA:
Afbeeldingslocatie: http://www.mbusa.com/brand/image/mb_logo_lg.gif

NL:
Afbeeldingslocatie: http://www.mercedes.nl/gifs/homepage/mercedes_logo.gif

Dan zie je dat er weinig verschil is tussen de twee. Terwijl de ene site veel beter is als de andere.

Waarom?
Aangezien logo een cooperate imago afgeeft, en je deze niet zomaar mag veranderen. Dus let op de woorden van:
Op vrijdag 26 juli 2002 11:27 schreef delite het volgende:
logo's 'opleuken' met schaduw, inner bevel's enzo
lijkt me niet verstandig en is in de 'branche'
not-done. Als je een logo aanpast, maak je namelijk
eigenlijk een nieuw logo.

Komt niet ten goed van de herkenbaarheid van het logo.
Mijn bescheiden mening *D

Pagina: 1