Toon posts:

Duron en potlood? Duron en kit!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb zitten klooien met een potlood om die L1-bruggen te kleuren. Dat werkte na 3x nog niet. Hou dit forum regelmatig in de gaten en zag dat het alternatief elektrisch geleidende kit/verf is. Spul gister gekocht bij een auto-artikelenwinkel. Wordt gebruikt om achterruitverwarming te repareren en is ook te gebruiken, zo blijkt, om kleine reparaties te doen op IC's enz.
Kleine puntjes gezet op de L1-bruggen, nachtje laten drogen, en bingo. Weg lock, in 1x. OP NAAR DE 1GHZ...

Verwijderd

hahaha jonge je hoeft die sjit maar 20 min's te laten drogen(8>

Verwijderd

Toch kan het idd beroerd zijn om die bruggen te verbinden met een normaal potlood.

Ik had het een tijdje geleden nog met een Duron van een collega van me.. het wilde maar niet werken (klote potlood in dit geval)
Ik heb het vele malen opnieuw moeten doen voordat hij eindelijk overklokt kon worden.

Dan is zo'n goedje geen slechte oplossing, maar ik blijf bij potlood (bij mij thuis in 1 keer raak)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

EEHH, hoeveel draait ie nu dan?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Heel voorzichtig een druppeltje soldeertin over de bruggetjes laten uitvloeien werkt perfect en slijt nooit meer weg >:)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Op woensdag 03 januari 2001 00:50 schreef Exirion het volgende:
Heel voorzichtig een druppeltje soldeertin over de bruggetjes laten uitvloeien werkt perfect en slijt nooit meer weg >:)
Jij bent echt niet goed bij je hoofd..:)
Wel tof dat je het gedurft heb..een beetje je cpu solderen..haha:)

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

Op woensdag 03 januari 2001 00:53 schreef RaR het volgende:

[..]
Jij bent echt niet goed bij je hoofd..:)
Wel tof dat je het gedurft heb..een beetje je cpu solderen..haha:)
tja (ik heb het met van dat geleidende kit gedaan btw dit krijg je er ook niet af netals tin) je kan wel om de maand je cooler er af sloopen en weer streepjes zetten maar na een poos ben je er zat van en het risico dat je 2 L1 bruggen met elkaar verbind vergroot zich steeds meer en dan verneuk je je cpu helemaal dus je kan beter 1 X goed doen>:) dan 5 6 of 7 keer:(. dat is mijn mening.

Verwijderd

Kun je met dat spul wel nauwkeurig werken? Het lijkt me in principe wel de beste oplossing. Btw je kunt het beste potloden van type 5H gebruiken in plaats van normale HB potloden. Hoe meer grafith hoe beter het gaat i thk.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 03 januari 2001 16:59 schreef icje het volgende:
na een poos ben je er zat van en het risico dat je 2 L1 bruggen met elkaar verbind vergroot zich steeds meer en dan verneuk je je cpu helemaal dus je kan beter 1 X goed doen>:) dan 5 6 of 7 keer:(. dat is mijn mening.
Precies, en een van die keren 'brokkelt' er wat af, want daar staan die TB en Duron bekend om :(. Dus 1 keer goed, en klaar is kees.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 20:09
Ik heb die L1 bruggen bij mij neef gesoldeerd. Ben er een half uur mee bezig geweest (met zoon mini boutje van 6W) maar en het werk nu goed.
Hij had een duron 750 die rond de 8 sec aan heeft gestaan met zun koeler er schreef op >:). En is hij nu een beetje zwarter aan de onderkant. Dus het maakte niet zo veel uit als ik kapot ging maar hij draait nu goed op 970. Het begin was wel ff lastig maar als je het ff door heb doe je ze zo alle 4.

Verwijderd

Hmz...
lijkt me best wel relaxed =)
Alleen ben ik niet zo'n soldeer held dus ik ozu wel graag willen weten of het er ook nog af valt te halen als je het ECHT FOUT doet ? |:(

Want ik heb geen zin om mijn duron te verneuken met dat soldeer gedoe als het ook goed werkt met mijn potloodjuh =D
Ik heb het er nu al best wel een tijdjuh opzitten en ik heb nog nooit opnieuw moeten kleuren...

En dat van dat afbrokkelen van je core ? Volgens mij gebeurt dat ook niet ZOMAAR ineens... Ik heb mijn koeler er toch echt al heeeeeeeeel vaak op en af gehad en mijn duron is nogsteeds helemaal heel =D

Verwijderd

Op donderdag 04 januari 2001 18:01 schreef MaSsiE het volgende:
Hmz...
lijkt me best wel relaxed =)
Alleen ben ik niet zo'n soldeer held dus ik ozu wel graag willen weten of het er ook nog af valt te halen als je het ECHT FOUT doet ? |:(

Want ik heb geen zin om mijn duron te verneuken met dat soldeer gedoe als het ook goed werkt met mijn potloodjuh =D
Ik heb het er nu al best wel een tijdjuh opzitten en ik heb nog nooit opnieuw moeten kleuren...

En dat van dat afbrokkelen van je core ? Volgens mij gebeurt dat ook niet ZOMAAR ineens... Ik heb mijn koeler er toch echt al heeeeeeeeel vaak op en af gehad en mijn duron is nogsteeds helemaal heel =D
de mensen die hun core slopen zijn gewoon harstikke losers die er gewoon te hard erop drukken en niet weten hoeveel die core kan hebben. Die doen het gewoon veel te onvoorzichtig. Als je die koeler gewoon heel zachtjes erop zet gaat alles goed.

Verwijderd

gebriuk een smd boutje die hebben een heel fijn puntje kun je goed me solden vergrootglas erbij en je ben klaar en niet hoger dan 6 wat ander word er misschien iets te heet

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

Op donderdag 04 januari 2001 18:06 schreef iefje het volgende:

[..]
de mensen die hun core slopen zijn gewoon harstikke losers die er gewoon te hard erop drukken en niet weten hoeveel die core kan hebben. Die doen het gewoon veel te onvoorzichtig. Als je die koeler gewoon heel zachtjes erop zet gaat alles goed.
probeer jij voor de lol eens een fop38 er heel zachtjes op te zetten |:(

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op donderdag 04 januari 2001 18:06 schreef iefje het volgende:

[..]
Of een Chrome orb |:( |:( |:( }:O

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Of een super orb............:(

Verwijderd

Ik heb dus al een Duron 700 verneukt door er een Super Orb er te hard op de drukken :(

Dus ik ben een loser??? Nou bedankt! :?

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:15
Ik heb dereen gesloopt met een retail koeler :)

Core is slap maakt niet uit welke koeler hoe hard je drukt tis gewoon pech hebben.

Verwijderd

In 1 keer goed krassen met een HB bruynzeel potlood is ook niet slecht...

Verwijderd

neem wel een 'zacht' potlood een hb of 1b of 2b.
de h series van de potloden zijn harder.
ik heb mijn bruggen ook verbonden, en in 1 keer werkt het, pc moest ff naar de winkel strepen weggegumd en daarna weer gezet en hij werkt weer op 1Ghz.

Greetz
...ToiNe...8-)...

AMD Duron 800@1000@1,7v, 256 mb 133 Mhz, G-force SDR 140@205, Maxtor 13,6 Gb ata66

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 11:09 schreef Dezjay het volgende:

Core is slap maakt niet uit welke koeler hoe hard je drukt tis gewoon pech hebben.
en nog zweren bij amd he :P

lol
die hele lock gedoe is een stunt van AMD :P

Verwijderd

Toen ik m'n chrome orb op m'n T-bird 1000 zette (had nooit een cooler gemonteerd): krrrrraaaaaak....oeps, gelukkig was ie nog wel heel, maar kzou niet weten hoe die er weer af moet.

Verwijderd

Ik kreeg het eerst ook niet voor elkaar. Bleef toen steeds op 850 steken met 800 duron. Heb toen met een mesje de bruggetjes wat bekrast en weer bepotlood en toen ging het meteen goed. Op 950 staat ie nu met een normale spire koeler op 43 graden..

Verwijderd

zei ik soms: dan gaat het altijd goed? ;)

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-08 10:38

lange

Boom Boom?

hmmmzzzz ik haat jullie allemaal ;) die van mij wil niet kep het echt al 15x geprobeerd maar zo gouw ik m zelfs naar de 750 (kep een 700) haal houd ie er al mee op :(:(:(

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 20:38
16de keer is altijd raak, trust me. >:)

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-08 18:42
Bij mij dus ook niet he. Ik ga wel van die achterruit kit halen bij de autowinkel aangezien ik dat toevallig net nodig heb voor mijn pas aangeschafte opel corsa. Hopen dat t dan wel werkt want als sinds de HCC draait ie gewoon op 700. (Nu ff op 784 maar niet super stabiel)

:D @WIN :D

Verwijderd

mijn duron heb ik maar 1 keer hoeven kleurenmet een HB, en hij draait nu al 2 maanden op 1045 :9~ (9.5x110)

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:59

Nou weet ik hoe AMD aan zoveel geld komt.....>:) Elke keer weeeeer een nieuwe proc!

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

hee alles goed ik zie dat mensen het hier over strepen trekken hebben.Maar niemand zegt hoe dat moet.[duron800]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:38
Ik had een Duron 800 bekrast met een potloodje, en dat ging niet helemaal goed. Maar uiteindelijk wel resultaat: 7x142

zit dit nu achter een Duron 700 @ 9x107 te tikken, ook met potlood.

edit:

Enne: Die Duron 800 had een SuperOrb erop (kutding, moest eerst vijlen), en blijkt dat de standaardkoeler van 17,50 met 100% korting het evengoed doet op deze duron 700 hier.

Verwijderd

ik hoef niet te kleuren... miin duron loopt met dezelfde multiplier op een 133MHz FSB!!

heb wel gekleurd, maar la sik dan de fsb omhoog zet/multi onlaag dan slaat die kei snel vast..
fsb omlaag/multi omhoog heefft ook geen nut...
Pagina: 1